nowy_user Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 Cześć, czy ma ktoś przykład gry/programu, w którym są okna z formularzami do wypełnienia? Np. gdybym chciał tworzyć rpga, byłoby super gdyby był formularz np. do wpisania nazwy postaci i byłoby jeszcze lepiej gdyby ta nazwa zapisana została jako string , dzięki czemu nazwa postaci mogłaby pojawiać się w różnych sytuacjach podczas gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 18 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2017 No tak. Ostatnio taki zrobiłem dla was. https://gmclan.org/index.php?plik=229 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Dzięki, jak tylko wrócę z pracy to przetestuję. Mam od razu drugie pytanie, czy da się zrobić coś takiego, że jak wpiszemy do formularza adres mailowy to program od razu wyśle maila , który wcześniej mamy przygotowany np. w wordzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Maili się nie pisze w Wordzie. A wysyłanie maili jest możliwe na pewno. Zerknij na Marketplace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Niestety , projekt , który stworzyłeś nie da rady otworzyć w GM Studio , domyślam się że jest to wersja dla wcześniejszych wersji GMa. Czy dysponuje ktoś tego typu przykładem do GM studio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 To jest właśnie projekt który można otworzyć tylko w GM:Studio. Musisz go zaimportować a nie otworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 22 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Niestety wyskakuje mi następujący błąd , gdy próbuję otworzyć projekt GML Exception reading assets from GMXFile "Config:: Config\Default" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Może spróbuj tak: https://www.reddit.com/r/gamemaker/comments...me_get_it_back/ Chociaż wydaje mi się że możesz mieć nie aktualną wersję GM:S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Niestety nie pomogło :( Czy ktoś o dobrym sercu mógłby przesłać mi skrypt z tego projektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Niestety nie pomogło :( Czy ktoś o dobrym sercu mógłby przesłać mi skrypt z tego projektu? Jaką masz wersję GMS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 GM Studio ( jedynka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Przepraszam za dublowanie posta, wiem że tak nie powinno się robić, ale bardzo zależy mi na tym aby mieć ten kod na dzisiaj. Czy ktoś o dobrym sercu przesłałby mi kod , który umożliwia tworzenie formularzy do wpisania? Będę bardzo wdzięczny, niestety projekt Threefa nie otwiera się na moim GM :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Jaką masz wersję? Numer wersji zapisany na górze okna. Bo jedyne co wpada nam do głowy to to że nie masz aktualnej wersji. Nie widzę innego powodu dla którego miało by to nie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Jaką masz wersję? Numer wersji zapisany na górze okna. Bo jedyne co wpada nam do głowy to to że nie masz aktualnej wersji. Nie widzę innego powodu dla którego miało by to nie działać. 1.1.964 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 To powiem Ci że aktualną jest 1.4.1763 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 To powiem Ci że aktualną jest 1.4.1763 ;) Z chęcią zaktualizuję ale czy nie wykrzaczy mi się to co do tej pory zrobiłem? a co do tego formularza, to jak mniej więcej to zrobić? Czy muszę dodać każde zdarzenie przy kliknięciu danego klawisza , które dodaje jedną literkę do ciągu string? Czy jest może jakiś inny , szybszy sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Mój przykład pokazuje aż 3 przykłady. keyboard_string który używa zwyczajnie przechowuje tekst z klawiszami jakie były wciśnięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 A czy podesłałbyś mi kod?, byłbym bardzo bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 2 Obiekty: Information about object: o_window_controler Sprite: Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Children: Mask: No Physics Object Create Event: execute code: active=noone Information about object: o_window Sprite: Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: Children: Mask: No Physics Object Create Event: execute code: text="" width=200 height=20 hmargin=8 vmargin=2 no_line_break=0 string_limit=0 enter_break_line=false Step Event: execute code: if(o_window_controler.active!=id) { //If not selected if(mouse_check_button_pressed(mb_left) && point_in_rectangle(mouse_x,mouse_y,x,y,x+width,y+height)) { //Select me o_window_controler.active=id keyboard_string=text } } else { //if selected text=keyboard_string //Replace line break and enable real # symbol if(no_line_break) { text=string_replace_all(text,"#","\#") } //Text limit if(string_limit>0) { text=string_copy(text,1,string_limit-1) } //End editing if(keyboard_check_pressed(vk_enter)) { if(enter_break_line) { //Add line break symbol on press enter //Should not be used with no_line_break=true keyboard_string+="#" } else { o_window_controler.active=noone } } //End editing if(keyboard_check_pressed(vk_escape)) { o_window_controler.active=noone } } Draw Event: execute code: draw_set_valign(fa_top) draw_set_halign(fa_left) draw_set_color(c_black) draw_rectangle(x,y,x+width,y+height,1) //Typing cursor cursor="" if(o_window_controler.active=id && sin(get_timer()/200000)>0) { cursor="_" } draw_text_ext(x+hmargin,y+vmargin,text+cursor,-1,width-hmargin*2) I 3 zmienne do kontrolowania rodzaju pola: GML no_line_break string_limit enter_break_line Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Przykład jest przecudowny , dziękuję! Jestem Twoim dłużnikiem. Jeszcze raz bardzo dziękuję za wspaniały przykład ! nie mogę tylko rozgryźć do czego służy no_line_break Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Maja 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 "no_line_break" - "brak łamania lini" - czyli żeby tekst nie przenosił się do nowej linii jak jest znak #. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Tak. To w przypadkach gdy chciałbyś robić jakieś pola do wpisywania haseł czy coś tego typu. Oczywiście trzeba potem to przerobić bo musi inaczej wyświetlać a inaczej przechowywać dane... ale to tylko przykład! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Witam, przykład był bardzo pomocny i jeszcze raz dziękuję, ale zastanawiam się jaki kod zastosować, aby móc wpisywać polskie znaki? Czy jest to do zrobienia w GMie? EDIT I od razu drugie pytanie: Czy można zrobić tak aby kliknąć myszą w połowie danego formularza i zacząć pisanie tekstu np. w połowie napisanego już zdania? I analogicznie, czy da się zrobić tak, aby strzałki na klawiaturze przesuwały nas np. do połowy napisanego wcześniej wyrazu? Chodzi mi o takie funkcjonalności jaki są w notatniku, wordzie i innych edytorach tekstu. EDIT 2 I od razu 3 pytanie, czy można stworzyć funkcję ctrl +c oraz ctrl+v aby działała przy formularzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Można wszystko, wystarczy, że zaprogramujesz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Czerwca 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Żeby działały polskie znaki, dodaj je w czcionce :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 Hej, czy ma ktoś pomysł , jak zrobić aby po wpisaniu czegokolwiek w formularzu pojawiały się tylko gwiazdki , w taki sam sposób jak przy wpisywaniu hasła? Pozdrawiam, Nowy user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 13 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2017 s="" for(string_lenght(string)) { s+="*" } draw_text(x,y,s) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Dzięki Threef , rzeczywiście działa. Niestety mam kolejny problem z wpisywaniem do formularza , tym razem do formularza zwykłego ,niezakrytego gwiazdkami. W momencie gdy wpisuje znak @ w wersji windows , wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy odpalam w wersji html, wtedy zamiast znaku @ pojawia się znak " . Dlaczego? probowałem opcji replace_string ale dalej nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Ponieważ w wersji HTML5 korzysta z klawiatury brytyjskiej gdzie w tamtym miejscu jest ". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Września 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 13 godzin temu, I am vader napisał: Ponieważ w wersji HTML5 korzysta z klawiatury brytyjskiej gdzie w tamtym miejscu jest ". Podobno jest to naprawione w ostatnich wersjach: http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=21331 , mój ticket zresztą. Nie sprawdzałem, ale tez miałem ten problem i string_replace musiałem robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się