Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Powiedzcie mi proszę was jak mogę zrobić takie coś chodzi mi dokładnie o podłogę i żeby kamera chodziła za graczem który jest spritem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Na stronie głównej Gm masz kurs 3D i tam w jednym przykladzie jest cos takiego, tyle ze ludzik biegnie w glab ekranu i to przypomina troche taka gre na pegazusa w ktorej biegniesz pingwinem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 a mi raczej chodzi oto żeby to zrobić w polu 3D a nie w "niby 3D"... chce włączyć tryb 3d i zrobić podłogę i obiekt za którym będzie podążała kamera... tylko tyle chce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 gamemaker.nl - sciagasz przyklad fps, nie sztuka przerobic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 a wiesz że mam wszystkie kursy 3D z forums.gamemaker.nl? Ale i tak z tego nic nie kapuje ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Sam kiedyś zakładałem temat, jak zrobić widok ttp, poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 niestety nic nie znalazłem <_< Pomóż mi ktoś noo :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 wiem że to złamanie regulaminu ale: czy tu sie w ogóle zna ktoś na 3D w GM??? Przynajmniej wiesz, że źle czynisz. ;] Ponadto twój poprzedni post też jest bezsensowny. Warna chcesz? Dawidsu P.S. A propos twojej specjalnej rangi: nie pisze się "GMCLAN'u" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 ja sie znam i moge zrobić przykład, pod warunkiem że zapłacisz :D A tak na serio zaraz coś zrobie i dam. Nie chce mi się robić przykładu, ale dam ci kod x=hero.x-cos(degtorad(hero.direction))*odleg; y=hero.y+sin(degtorad(hero.direction))*odleg; direction=point_direction(x,y,hero.x,hero.y); Daj to w obiekcie kamery, hero to obiekt za którym ma podążać kamera, a odleg to odłegłość. Albo weź sobie mój stary silniczek gry wyścigowej, zaczął on powstawać na konkurse, ale mi się odechciało, zapewne m kilka błędów, ale powinien ci się przydać. Powiem tylko że zależnie jaką wartość wpiszesz zmiennej global.kszt (w obiekcie kszt1 w create), inaczej będzie wyglądał pojazd. Plik racer.gm6 http://www.gmclan.org/up863.html Co do twórców, jeżeli ktoś użyje tego silniczka, niech napisze że tylko troche pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 no dzięki wielkie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 ciekawe ja kto będzie wyglądało w 3D xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 mam problem! Chce żeby kamera ścigała obiekt o_player! Poprawcie mnie pls https://gmclan.org/up44_11_3da.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Nie zadziala podozanie za obiektem z 2D ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 A czemu nie użyłeś mojego silnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 yyy czarna magia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 tutaj jest przerobiony twoj plik, jest w nim ladna kamera tpp. Zrobilem to 'po swojemu' wiec jest tam trohe zmian. Co do ludzi znajacych sie na 3d w gm, to wydaje mi sie ze zaliczam sie do nich. Edit. Miscaner, co do twojego 'silnika' to powiem tylko tyle, ze uzywanie modeli zamiast d3d_draw... daje znaczny wzrost wydajnosci, zwlaszcza przy sporej ilosci wyswietlanych obiektow. W tym przykladzie dla Pietera nie skorzystalem z modelu, gdyz wyswietlany jest bardzo prosty obiekt w postaci jednej sciany, ale przy wiekszych modelach powinno sie z nich korzystac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Sorki za offtopa ale Edit. Miscaner, co do twojego 'silnika' to powiem tylko tyle, ze uzywanie modeli zamiast d3d_draw... daje znaczny wzrost wydajnosci, zwlaszcza przy sporej ilosci wyswietlanych obiektow. To jak nałożyć teksture na taki model. d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_add_translation(x,y,0); d3d_primitive_begin_texture(pr_trianglelist,-1); d3d_vertex_texture(0.00,5.96,52.91,0.03,0); d3d_vertex_texture(1.67,3.99,0.66,0.49,0); d3d_vertex_texture(1.00,6.53,52.91,0.03,0); d3d_vertex_texture(0.00,5.96,52.91,0.03,0); d3d_vertex_texture(0.00,3.06,0.66,0.49,0); d3d_vertex_texture(1.67,3.99,0.66,0.49,0); d3d_vertex_texture(0.48,3.36,-16.06,0.64,0); d3d_vertex_texture(0.00,3.15,-21.08,0.69,0); d3d_primitive_end(); d3d_transform_set_identity(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Ale burdel sie zrobił ;p Wydaje mi się, że można to zrobić tak: rysujesz cały świat w 3d, drogę, drezwka, itp ;p Później tworzysz obiekt gracz, który jest płaski, ma jakiegoś tam sprita, i obraca się do kamery (ten kod, co podał Mincaser). W sumie wystarczy trochę pogłowkować i powinno wyjść :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 hmm a gdzie się uczyliście 3D? Jestem wyżej zaawansowanym użytkownikiem można powiedzieć średnio/wyżej i chce się też tego nauczyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 hmm a gdzie się uczyliście 3D? Jestem wyżej zaawansowanym użytkownikiem można powiedzieć średnio/wyżej i chce się też tego nauczyć...Help + tutoriale + przykłady(zagraniczne) :) Tak naprawdę, 3D w GMie nie jest w cale takie trudny ;) Jedyną niedogodnością jest pamięciożerność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Zgadam się w 100% z Dark Maximalem, w 3d w gm mozna by było stworzyć naprawde bardzo dobre gry, gdyby nie pamęciożerność, np. moje Golden Curse, gdyby nie to że jest bardzo pamięciożerne, postarał bym się o owiele lepszą grafikę, dlatego mam na dzieje że w nowym gm 3d będzie lepsze. 3D w gm nauczyłem się głównie na podstawie prób i błędów, troche korzystałem z helpa i waszej pomocy. Offtopic się zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 @miscaner A w czym problem? Jezli rozumiesz jak uzyc xtex i ytex, to nie widze nic na przeszkodzie zeby to oteksturowac. Pozatym kod tego 'modelu' nie jest prawidlowy gdyz ilosc vertexow powinna byc podzielna przez 3, przy pr_tranglelist. Pieter, zobacz tutaj, te tutoriale powinny ci pomodz. Ja niestety zbyt pozno je 'znalazlem' i uczylem sie sam(z helpa), zaczynajac od przykladu fps z gamemake.nl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 właśnie z tych tutoriali nic nie kapuje tzn prawie nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Co mi sie nie podoba w 3D to to, ze trzeba opisywac tam setki wartości dla np. zwyklej sciany :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Dokladniej tu masz same bardzo proste zeczy zrobione. A jezeli nie rozumiesz pierwszych 2-3 przykladow to...... sam nie wiem czy moze byc cos prostrzego. @blackmaul A co ty chciales? postaw_sciane(tam,czerwona)? Trzeba po prostu okreslic wszystkie punkty z ktorego do ktorego miejsca ma 'stac'. Gdyby bylo prostrze, to mialoby mniejsze mozliwosci. Pozatym sciana d3d_(model/draw)_wall to juz jest skrocenie bo normlanie to wyglada mniejwiecej tak d3d_primitive_begin_texture(pr_trianglefan,textura) d3d_vertex_texture(x1,y1,z1,1,0) d3d_vertex_texture(x2,y2,z1,1,1) d3d_vertex_texture(x1,y1,z2,0,0) d3d_vertex_texture(x2,y2,z2,0,1) d3d_primitive_end() tylko, ze jeszcze normale, kolory, alpha i costam jeszcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Co mi sie nie podoba w 3D to to, ze trzeba opisywac tam setki wartości dla np. zwyklej sciany :)Jakie setki, raptem kilka ;p Najpierw spróbuj cos napisać w 3D, zobaczysz, że to proste ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Powinno byc wg. mnie: Wysokosc Szerokosc Glebia :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Pozatym kod tego 'modelu' nie jest prawidlowy gdyz ilosc vertexow powinna byc podzielna przez 3, przy pr_tranglelist. Bo ten kod miał być przykładowy, nie chciałem wklejać całego kodu, tylko wyciołem kawałek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 30 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2006 Powinno byc wg. mnie: Wysokosc Szerokosc Glebia :P A co z wymiarami, texturą, nachyleniem, obrotem itd? Bez tego się nie obejdzie? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się