Gibki Kaktus Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Pytanie odnośnie optymalizacji. Jak sprawdzać co zużywa tak dużo pamięci, oraz jak to kasować? XD Sprawdziłem sobie graph: Na początku było menu, pod koniec też wróciłem do menu: Dla porównania z innej gry graph, jak wchodziłem i wychodziłem z menu: I jak najlepiej sprawdzać co laguje najbardziej? XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Marca 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 tak duże zużycie wygląda na wczytywanie jakiejś grafiki i nie usuwanie jej, ew. tworzenie ogromnej struktury ds_xxx i nie kasowanie. Ale może być też winne tworzenie setek obiektów i nie usuwanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Nie ma dużych skoków we wzroście wiec raczej to nie grafiki. Albo tworzysz jakieś struktury lub tablice których nie usuwasz... ale, ce jest bardziej prawdopodobne, tworzysz obiekty (pociski?) które tworzą jakieś struktury a potem usuwasz te obiekty bez niszczenia struktur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 Podsumowanie planszy: Bloki - ok 1000; Przeciwnicy - 0-50; Spawnery - ok 20; Latarnie - ok 20; Skoki przeciwników, zatrzymania itp - ok 50 Kapliczki - ok 10 Inne - 100-200 Właśnie ze struktur za bardzo nie korzystam xD A jak te wczytane grafiki usuwać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 A robiłeś jakieś sprite_add(), sprite_duplicate(), surface_create()? Jeżeli tak to mają one odpowiednie funkcje do kasowania jak sprite_delete(). Jeżeli nie robiłeś to nic nie usuwaj. Może tworząc przeciwnika ma on jakieś tablice których potem nie usuwasz? Tablicę usuwasz przypisując jej 0 jako wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 27 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2017 uzywasz cala gre jednego mp_grid czy regularnie tworzysz nowe? Usuwasz stare mp_gridy? A jezeli uzywasz jednego, usuwasz z niego niepotrzebne dane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 @Threef, używam jedynie jednego surface, który potem usuwam, po planszy. Nawet jak przeciwników nie ma, to i tak rośnie tak samo. @Vader na jedną planszę jest jeden mp_grid, potem jest usuwany. Ogólnie to odkryłem już o co chodzi z tym stałym przyrostem. Particle. Ale jak używam part_system_clear lub part_system_destroy to i tak te dane nie znikają :/ I do tego jest coś jeszcze, ale,co tylko na początku planszy jest tworzone/wczytywane, a potem jeszcze nie jest usuwane, ale nie mam pojęcia co to xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Marca 2017 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Na samym początku to są te instancje (1000) dla których są tworzone w pamięci zmienne x,y,speed,direction itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się