Skocz do zawartości

Kolizje z tłumem\ Wbudowana Fizyka


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Właśnie próbuję napisać system kolizji z tłumem w moim nowym projekcie(powiedzmy że mówimy tu o widoku top down) ale w sumie nie jestem pewien jak się dokładnie za to zabrać, potrzebuję jakichś wskazówek.

Chodzi o to że każdy ruchomy element w ruchu wpływa na drugi w kolizji, wpadając w tłum mamy jakąś masę i siłę, jeśli są one wyższe niż u wrogów to przesuwamy go mniej więcej jak na zamieszczonym przykładzie.

t_um.png

EDIT:

Samo zachowanie spróbuję czerpać z zasady zachowania pędu po prostu ale wciąż dużym problemem jest ogarnięcie jak zrobić kolizje z wieloma ruchomymi obiektami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

może można podpatrzeć jakiś prosty silniczek do billarda? W zasadzie działanie powinno być takie samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie próbuję rozwiązać to za pomocą wbudowanej fizyki:

http://www.gg.pl/dysk/hNJFNSoZc86WhdJFNSoZdQg/fizyka.gif

nie wiem jedynie co zrobić żeby obiekty się nie obracały a jedynie poruszały prawo lewo góra dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie pojęcia jak "Flow Field", "Vector Field" w programowaniu poruszania się wielu jednostek w RTSach. Tego typu algorytm np zastosowano w Supreme Commander poszukaj jakiś artykułów może tobie się uda to zaimplementować bo mi chęci zabrakło do ogarniania tematu kiedyś :P

 

https://howtorts.github.io/2014/01/04/basic-flow-fields.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...