Adriann Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Witajcie! Właśnie próbuję napisać system kolizji z tłumem w moim nowym projekcie(powiedzmy że mówimy tu o widoku top down) ale w sumie nie jestem pewien jak się dokładnie za to zabrać, potrzebuję jakichś wskazówek. Chodzi o to że każdy ruchomy element w ruchu wpływa na drugi w kolizji, wpadając w tłum mamy jakąś masę i siłę, jeśli są one wyższe niż u wrogów to przesuwamy go mniej więcej jak na zamieszczonym przykładzie. EDIT: Samo zachowanie spróbuję czerpać z zasady zachowania pędu po prostu ale wciąż dużym problemem jest ogarnięcie jak zrobić kolizje z wieloma ruchomymi obiektami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 21 Marca 2017 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 może można podpatrzeć jakiś prosty silniczek do billarda? W zasadzie działanie powinno być takie samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Właśnie próbuję rozwiązać to za pomocą wbudowanej fizyki: http://www.gg.pl/dysk/hNJFNSoZc86WhdJFNSoZdQg/fizyka.gif nie wiem jedynie co zrobić żeby obiekty się nie obracały a jedynie poruszały prawo lewo góra dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 phy_fixed_rotation ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 O śmiga dziękuję!:) Wszystko wygląda już prawie idealnie, martwi mnie tylko jeszcze to dziwne trzęsienie się niektórych obiektów w kolizji, nie wiem skąd się to wzięło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Walczyłem kiedyś długo z tym "trzęsieniem" i niestety rozwiązania nie znalazłem- jedynie zabawa z wartosciami fixture: mass i restitution coś tam pozwalały zniwelować-ale nigdy do 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 No właśnie wychodzi na to że wystarczyło ustawić resolution na 0 :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 Są takie pojęcia jak "Flow Field", "Vector Field" w programowaniu poruszania się wielu jednostek w RTSach. Tego typu algorytm np zastosowano w Supreme Commander poszukaj jakiś artykułów może tobie się uda to zaimplementować bo mi chęci zabrakło do ogarniania tematu kiedyś :P https://howtorts.github.io/2014/01/04/basic-flow-fields.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się