Skocz do zawartości

Usuwanie obiektu po powrocie do pokoju


pawel1998no

Rekomendowane odpowiedzi

W room1 mam kilka przeciwników, gdy ich zabije (choć nie muszę bo mogę od razu przejść do room2) przechodze do room2. Ale powiedzmy że chciałbym wrócić z room2 do room1 bo zapomniałem czegoś tam zrobic. Problem w tym, że gdy tam wrócę przeciwnicy respią się na nowo. W jaki sposób mogę to ominąć? Jak zrobić żeby przeciwnicy byli tylko raz i gdy ich zabije już się nie pojawiali nie zależni który raz jestem w room'ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie "persistent" na room sprawi że wszystko w nim będzie zapamiętane. To jest najszybsze rozwiązanie ale już po chwili zacznie Ci sprawiać problemy. Idealne rozwiązanie to zapamiętywanie samemu co się dzieje w każdym room.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tylko pamiętaj, że jak to zaznaczysz, wracasz do rooma w IDEALNIE tym samym momencie, co go opuszczałeś. Jeśli wiec opuszczasz go poprzez kolizję z obiektem (np. drzwi) to jak wrócisz, ta kolizja nadal zachodzi i znów pójdziesz do room2 w jedną klatkę gry. Ale da się to ominąć, po prostu przed teleportem zawsze "odsuń" bohatera, na zasadzie:

 

GML
x -= 50;

room_goto(room2);

 

Myślę, że opcja z globalami będzie lepsza.

 

Na początek gry dajesz:

 

GML
global.enemies_defeated[0] = false;

global.enemies_defeated[1] = false;

global.enemies_defeated[...] = false;

 

gdzie liczby to twój level.

 

Teraz, przy opuszczaniu poziomu robisz:

GML
global.enemies_defeated[0] = true;

 

A w room creation code:

GML
if (global.enemies_defeated[0] == true) {

with (objEnemy) { instnace_destroy(): }

}

 

I po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...