pawel1998no Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 W room1 mam kilka przeciwników, gdy ich zabije (choć nie muszę bo mogę od razu przejść do room2) przechodze do room2. Ale powiedzmy że chciałbym wrócić z room2 do room1 bo zapomniałem czegoś tam zrobic. Problem w tym, że gdy tam wrócę przeciwnicy respią się na nowo. W jaki sposób mogę to ominąć? Jak zrobić żeby przeciwnicy byli tylko raz i gdy ich zabije już się nie pojawiali nie zależni który raz jestem w room'ie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 1. Globale 2. Ini 3. Plik 4. Obiekt Persistent Wybierz swoją truciznę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 1. Globale 2. Ini 3. Plik 4. Obiekt Persistent Wybierz swoją truciznę A nie zamiast obj persistent to room ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ustawienie "persistent" na room sprawi że wszystko w nim będzie zapamiętane. To jest najszybsze rozwiązanie ale już po chwili zacznie Ci sprawiać problemy. Idealne rozwiązanie to zapamiętywanie samemu co się dzieje w każdym room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel1998no Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A można troszeczkę jaśniej? Nie jestem aż tak zaawansowanym :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatrykPlayingPOLSKA Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 A można troszeczkę jaśniej? Nie jestem aż tak zaawansowanym :/ Mój sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Listopada 2016 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Tylko pamiętaj, że jak to zaznaczysz, wracasz do rooma w IDEALNIE tym samym momencie, co go opuszczałeś. Jeśli wiec opuszczasz go poprzez kolizję z obiektem (np. drzwi) to jak wrócisz, ta kolizja nadal zachodzi i znów pójdziesz do room2 w jedną klatkę gry. Ale da się to ominąć, po prostu przed teleportem zawsze "odsuń" bohatera, na zasadzie: GML x -= 50; room_goto(room2); Myślę, że opcja z globalami będzie lepsza. Na początek gry dajesz: GML global.enemies_defeated[0] = false; global.enemies_defeated[1] = false; global.enemies_defeated[...] = false; gdzie liczby to twój level. Teraz, przy opuszczaniu poziomu robisz: GML global.enemies_defeated[0] = true; A w room creation code: GML if (global.enemies_defeated[0] == true) { with (objEnemy) { instnace_destroy(): } } I po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się