Fervi_ Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Witam Chcę zrobić coś jak skrypt do wyboru rozdziałki. Gra jest pisana w wartościach procentowych, więc jak zmienię wartość w ustawieniach rooma - gra dopasowuje się idealnie (w zasadzie). Natomiast w przypadku zmiany - albo ucina ekran, albo jakieś różne cuda robi GML width=1366; height=768; view_wview = width; view_hview = height; view_wport = width; view_hport = height; surface_resize(application_surface,width,height); window_set_size(width,height); display_set_gui_size(width,height); window_set_fullscreen(1); W tym przypadku, wygląda jakby gra miała co najmniej 1920x1080 i była ucięta do 1366x768. Może ktoś ma jakiś zbiór, który by ustawił poprawnie rozmiar gry / roomu / view itd. Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Nic dziwnego, że zmniejsza obszar z 1920x1080 do 1366x768 skoro zmieniasz view_wview i view_hview, te wartości określają obszar renderu w roomie, nie na ekranie, efektywnie zmniejszasz pokazywany rozmiar do równego rozdzielczości ekranu. To, co chcesz zrobić, to zachować view_wview i view_hview do konkretnych, stałych wartości zależnych od ratio ekranu (1920x1080 dla 16:9, 1920x1200 dla 16:10, etc), a reszte(port, application_surface, gui size) robić tak jak już robisz. EDIT: Post #1500 poza Valhallą! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Gratki :D Ogólnie do końca nie wiem jak zrobić. Ogólnie nie operuję na viewach (dla tego roomu) i w teorii zmiana room_width i room_height (room_set_width blabla) powinna zmienić rozdzielczość. Natomiast nie zmienia. Mam jedną teorię, ręcznie wygenerować rooma, ale to ostateczność Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Spróbuj zrestartować room po ustawieniu nowych parametrów, może to pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Ogólnie bugi są dwa jakby Jeden w tym, że najpierw oblicza rozmiar spriteów (create na przykład), potem jest zmiana rozdzielczości i obiekty mają złe grafiki Dwa, że zmienia "za późno". Nie licząc, że zwykle źle to robi :D Restart roomu nie pomaga. Na razie to oleję i zwrócę się kiedy indziej, może ktoś na coś wpadnie Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Napiszę jak to rozwiązać. Robimy obj_init Zmieniamy room_width (blabla). I okienko GMa (Create) Robimy sprawdzanie w Step czy się zmieniło już wszystko Jak tak, to przechodzimy do zmienionego roomu. Mam takie dwa pseudo dylematy 1) Czy jest gotowy kod (nie mam dobrego pomysłu jak to zrobić :/), który by miał okienka dialogowe? Chodzi mi o coś takiego, jak show_message, popup z 3 odpowiedziami itd. Kiedyś było to w GM, ale zostało usunięte. Na razie tyle :/ Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Zrob wlasne okienko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się