Sminer Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 W Dokumentacji znalazłem krótki artykuł jak dodawać Obiekty do Gry za pomocą kodu, niestety jednak nie potrafiłem zrozumieć sensu całości i znów zostałem zmuszony prosić o porady mądrzejszych ode mnie, a więc: Rozumiem, że tym kodem można dodać obiekt, ale nie wiem jak nadać mu nazwę: GML object_add() Wiem, że w ten sposób można edytować proste modyfikacje obiektu: GML object_set_sprite(index,spr) object_set_solid(index,solid) object_set_visible(index,vis) object_set_depth(index,depth) object_set_persistent(index,pers) object_set_mask(index,spr) object_set_parent(index,obj) Jednak pozostaje pytanie jak dodać kod do eventów, bo ten zapis mało mi mówi niestety : GML object_event_add(ind,evtype,evnumb,codestr) Rozumiem, że wykonując obiekt w ten sposób, mogę na nim bazować jak na zwykłym obiekcie dodanym ręcznie, czy tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Nigdy w życiu z tego nie korzystałem bo nie miałem potrzeby (a tobie po co to?) ale wydaje mi się, że tak masz to zrobić GML kula=object_add(); A potem GML object_set_sprite(kula, spr_kula); A dodawanie eventów (chyba tak) GML object_event_add(kula,ev_create,1,"zmienna=1;") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 GML globalvar oKula; oKula=object_add(); object_set_sprite(kula, oKula); object_event_add(oKula,ev_create,1,"zmienna=1;") W ten spsób będzie działał ten obiekt dokładnie jakbyś go stworzył ręcznie i będzie miał "nazwę" oKula. Bez globalvar będziesz mógł się tylko do niego odwoływać z instancji w której go stworzyłeś ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Maja 2016 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 W GM:Studio już się tak nie da z tego co wiem ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Na to wygląda bo w dokumentacji nic o tym nie ma (ale nadal są chyba object_set_). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 W porządku,poradziłem sobie w takim razie z problemem w inny sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się