kriso99 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Heejjj wszystkim po mojej dłuuugiej przerwie. Potrzebuje pomocy w 3D nie wiem wg z czym to sie je, planuje gre TPS. Na co uwazac gdy robie 3d, jakies wspaniale tipy do optymalizacji, texturowanie itp. Jezeli ktos sie jakos zna to prosze krok po kroku co jak robic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Jeżeli nie pomyliłeś działu to odpowiedź brzmi: nie rób tego. GameMaker nie wspiera 3D w żaden sposób poza rysowaniem poligonów i kamerą. Nie ma sprawdzania kolizji 3D, wszystkie kolizje są dalej 2D. Nie ma cieni. Są tylko podstawowe światła. Nie ma animacji modeli. W ogóle nie ma modeli. GM "modelem" nazywa zbiór poligonów. Nie da się od tak po prostu wczytać modelu z Maya albo Blenera bo trzeba go przerobić na instrukcje GameMakera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 To jest walka z wiatrakami ale jak jednak nie boisz się wyzwania i chcesz pisać wszystko od zera to proszę bardzo :P Będziesz musiał poznać dobrze geometrię 3D, techniki sprawdzania kolizji. Zapoznać się z operacjami na wektorach, tutaj mogę polecić stronkę: http://www.gamedev.net/page/resources/_/te...-in-games-r2968 Dalej jak działa UV mapping i vektory normalne na modelach ta wiedza ci zaoszczędzi kłopotów z tworzeniem własnych modeli. Nauczyć się transformacji tych wbudowanych d3d_transform_* to akurat trudne zagadnienie nie jest. A bardzo przydatne do tworzenia animacji szkieletowych. O wbudowanym oświetleniu zapomnij, obsługuje tylko 8 świateł na raz i nie rzuca cieni. Trzeba obsługę świateł napisać własną używając do tego shaderów. To samo się tyczy jak chcesz jakiś bump mapping itp bajery graficzne. A jak zacząć? Myślę że najlepiej będzie zrobić jakąś prostą grę 2D, w której kolizje będą liczone standardowo w 2 wymiarach ale stworzyć ją w grafice 3D. Spróbuj przenieść na 3 wymiar jakiegoś pacmana czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Mój post może się wydawać niepotrzebny, ale wolę abyś widział jeszcze jeden post sprzeciwu. To głupi pomysł. Jeżeli chcesz 3D spróbuj z Unity, mamy od niedawna dział od tego, coraz więcej osób tutaj z niego korzysta. Jeżeli nie pomyliłeś działu to odpowiedź brzmi: nie rób tego. GameMaker nie wspiera 3D w żaden sposób poza rysowaniem poligonów i kamerą. Nie ma sprawdzania kolizji 3D, wszystkie kolizje są dalej 2D. Nie ma cieni. Są tylko podstawowe światła. Nie ma animacji modeli. W ogóle nie ma modeli. GM "modelem" nazywa zbiór poligonów. Nie da się od tak po prostu wczytać modelu z Maya albo Blenera bo trzeba go przerobić na instrukcje GameMakera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 GameMaker nie wspiera 3D w żaden sposób poza rysowaniem poligonów i kamerą.no i tyle chyba na razie wystarczy, ważne że obsługuje androida i multiplayer :P Nie ma sprawdzania kolizji 3D, wszystkie kolizje są dalej 2D.nie potrzebuje Nie ma cieni.no ciężko ale dam sobie rade jakoś łopatoligicznie, juz jakiś gościu widziałem ładnie zrobił i to prostym sposobem Są tylko podstawowe światła.myśle że wystarczy, do tego juz mam ładny outline brył wiec wygląda lekko lepiej Nie ma animacji modeli. W ogóle nie ma modeli. GM "modelem" nazywa zbiór poligonów. Nie da się od tak po prostu wczytać modelu z Maya albo Blenera bo trzeba go przerobić na instrukcje GameMakera.damy rade, nie potrzebuje az tylu modeli Nauczyć się transformacji tych wbudowanych d3d_transform_* to akurat trudne zagadnienie nie jestno fakt, nie jest :P O wbudowanym oświetleniu zapomnij, obsługuje tylko 8 świateł na raz i nie rzuca cieni. Trzeba obsługę świateł napisać własną używając do tego shaderówwolał bym raczej tego unikać :/ To samo się tyczy jak chcesz jakiś bump mapping itp bajery graficzne.no przydało by sie, ale ostatecznie zobacze jak mi coś fps'ów wg. zostanie no i teraz mam pytanie: jak zmienić rozdzielczość wyświetlanej gry nie psując przy tym jakości? no i do czego dokładnie sa te funkcje do inicjowania: GML d3d_start() d3d_set_lighting(false) d3d_set_culling(true) d3d_set_hidden(true) texture_set_interpolation(false) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 GML d3d_start() // inicjuje tryb 3D, bez tego nie działa perspektywa d3d_set_lighting(false) /* włącza wyłącza obsługę tego dziadowskiego oświetlenia, jeżeli włączysz to ustaw jeszcze d3d_light_define_ambient( color ) To jest kolor całkowitej ciemności.*/ d3d_set_culling(true) // tekstury są dwustronne (false) jednostronne (true) d3d_set_hidden(true) // korekcja depth. Przy rysowaniu GUI zwykle się to wyłącza żeby modele przypadkiem nie zakryły GUI texture_set_interpolation(false) // wygładza textury, jak chcesz widzieć pixele to ustawiasz false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 GML d3d_start() // inicjuje tryb 3D, bez tego nie działa perspektywa d3d_set_lighting(false) /* włącza wyłącza obsługę tego dziadowskiego oświetlenia, jeżeli włączysz to ustaw jeszcze d3d_light_define_ambient( color ) To jest kolor całkowitej ciemności.*/ d3d_set_culling(true) // tekstury są dwustronne (false) jednostronne (true) d3d_set_hidden(true) // korekcja depth. Przy rysowaniu GUI zwykle się to wyłącza żeby modele przypadkiem nie zakryły GUI texture_set_interpolation(false) // wygładza textury, jak chcesz widzieć pixele to ustawiasz false</span> ok, dzieki, a co z rozdzielczością? bo w 2d zmianiałem parametry view_wview i view_wport itp. a jak to sie ma w 3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Tak samo jak w 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Też polecam Unity, dużo upraszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się