Skocz do zawartości

Raycast problem z pozycją


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

robię poruszanie bohatera do klikniętego miejsca.

Mam problem ponieważ, mój raycast nie przechodzi przez inne obiekty tylko się na nich zatrzymuje mimo ustawionego layout'a (jeżeli dobrze to zrobiłem - po prostu zrobiłem nowy layout i dodałem tylko terrain)

 

My code:

GML
RaycastHit hit;

Ray ray = Camera.main.ScreenPointToRay(Input.mousePosition);

if (Physics.Raycast(ray, out hit, 11)) // 11 - to jest numerek mojego layouta

{

newPosition = hit.point;

}

 

Wie ktoś może co trzeba zmienić aby ten raycast przechodził przez inne obiekty a tylko zatrzymywał się na tych z ustawionym layoutem "ziemia" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomieszałeś trochę parametrów?

bo w dokumentacji jedyne funkcje pasujące do twoich dwóch pierwszych parametrów jako trzeci argument przyjmują float maxDistance i dopiero czwarty to int layerMask

 

Sory, ale nie jestem przyzwyczajony do sprawdzania takich rzeczy, zawsze Visual Studio dobrze podawał parametry...

A w tym wypadku ma źle ułożone argumenty, gdyby nie to nie byłoby problemu... :D

 

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...