Skocz do zawartości

Zablokowane Magi - doskonała gra strategiczna pełna magii


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

Update 19.02.07:

 

v0.99 test-demo

 

Witam,

 

W ramach szukania "feedbacku" dla swojej gry - Magi - postanowiłem wrzucić ją także na to forum. Ci z was, którzy bywają na GMC może się nawet z nią zetknęli. Nad grą pracowałem ponad rok (co nie znaczy, że spędziłem ten cały czas przy komputerze :P) i jest ona bardzo bliska wersji finalnej.

Mam nadzieję, że wasza pomoc i wyszkolone oko poszukiwaczy bugów umożliwi mi jej szybsze ukończenie. Starałem się dopieścić każdy aspekt gierki i mam nadzieję, że jej testowanie będzie dla was taką przyjemnością, jak dla mnie jej pisanie.

 

O co chodzi:

 

Magi to krzyżowka strategii czasu rzeczywistego z RPG (z naciskiem na strategię). Gracz tworzy maga, wybiera jego cechy, magiczny styl i profesję, a następnie uczestniczy w serii pojedynków z innymi czarownikami. Postać gracza zdobywa moc i doświadzenie w nieustannej pogoni za nieśmiertelnością. Wraz z postępami w grze i kolejnymi bitwami za pasem, wiek postaci rośnie. Prędzej czy później nadejdzie czas gdy będzie trzeba stoczyć walkę ze Śmiercią. Pytanie czy postać gracza będzie gotowa na to spotkanie...

 

Gracz ma do przetestowania mnóstwo taktyk i kombinacji czarów oraz specjalnych zdolności - wszystko po to by umożliwić opracowanie własnej, niepowtarzalnej strategii na wygrywanie pojedynków. Magiczne zaklęcia i pociski, przyzywanie mitycznych istot czy obarczanie wrogów potężnymi klątwami to w Magi chleb powszedni. Każda strategia i czar ma swoje zastosowanie, każda ma swoje zalety i słabości.

 

Sterowanie odbywa się prz pomocy prostego interfejsu opartego na klikaniu myszką. Ponieważ Magi nie

przynależy do żadnego oklepanego gatunku, proponuję zapoznać się z tutorialem umieszczonym w grze. Całość jest prosta jak drut, ale jej zrozumienie i sama mechanika gry, mogą sprawiać nieco problemów nowemu graczowi.

 

Gra zawiera:

 

- 10 grywalnych profesji, każda z własnymi zdolnościami

 

- blisko 60 rozmaitych zaklęć i zdolności (pociski, uroki, klątwy, wzywanie istot etc.)

 

- trudnych przeciwników sterowanych przez AI

 

- poziom trudności dopasowujący się dynamicznie do umiejętności gracza

 

- klimatyczne intro

 

- mnóstwo dźwięków dobrej jakości

 

- wspaniałe efekty wizualne zaklęć

 

- epicką muzykę skomponowaną przez Roba Westwooda

 

- mnóstwo strategii do przetestowania

 

- ustawianie czarów w kolejce dla lepszego planowania

 

- szybką rozgrywkę - w sam raz na 15 minut przerwy

 

- tutorial, który wyjaśnia zawiłości rozgrywki

 

Screeny:

 

screendp4.th.jpgscreen2rg1.th.jpgscreen9ig0.th.jpg

 

Download:

 

Magi v0.99 test demo

 

Strona gry:

 

www. getmagi.com - oficjalna strona!

 

www. getmagi.com/forum - oficjalne forum gry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cieszę się, że gra wam się podoba. To fajnie kiedy ktoś stawia twoją gierkę obok takiej perełki jak Hidden Swords.

 

Co do tutoriala - prawdopodobnie jeszcze go usprawnię. Jeśli macie jakię lepsze pomysły (niż to co jest) to piszcie. Na razie może faktycznie zwiększe rozmiar czcionki. Prawdę mówiąc nie uśmiecha mi się pisanie całego enginu na okienko tekstowe (albo ripowane takiego) tylko dla kilku wiadomości - grę piszę mimo wszystko dla zabawy. Co oczywiście nie oznacza, że w finalnej wersji tutorial będzie wyglądał tak samo.

 

Bawcie się gierką dalej i piszcie komentarze. Jestem otwarty na wszelką krytykę i pomysły.

 

BTW: na jakich komputerach gracie i czy gra na nich haczy? Najgorszy na jakim testowałem to celeron 1GHz - działało znośnie. Chciałbym móc jakoś określić minimalne wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Pograłem jedynie kilka minut, po czym komputer zaliczył zwisa (ale myśle że to wina kompa a nie gry), ale to kilka głupich minut pozwoliło mniej więcej poczuć powera tej gierki. Widać że bardzo dużo cennych godzin ze swojego życiorysu poświęciłeś na zrobienie tej gry i za to wielki Respect. W końcu kolejny towarzysz który zajmuje się poważnymi projektami a nie tylko robi minigierki :thumbsup: (i już przy pierwszym zaprezentowanym projekcie widać spory potenciał). Co do gry - super, rozbudowana, ciekawa, sprite-y niby niezaspecjalne, ale za to te efekty..

Do tego dołóżmy, fajne, klimatyczne intro i dobry tutorial - i wychodzi świetna gierka, oceny narazie nie wystawiam, najpierw musze pograć trochę dłużej, ale podejrzewam że będzie bliska oceny maxymalnej.

Co do porównania do Hidden Sword - to naprawdę ciężko porównywać bo gry są zupęłnie inne, ale puki co wydaje mi się że Magi jest ciut gorsza. Ale BACK2 raczej przebijasz :jezor:

Peace, Gratz i powodzenia przy kolejnych produkcjach :)

 

BTW: na jakich komputerach gracie i czy gra na nich haczy? Najgorszy na jakim testowałem to celeron 1GHz - działało znośnie. Chciałbym móc jakoś określić minimalne wymagania.

////////pentium IV 1GH, 700+ ramu, karciak graficzny - geforce 4 z 256 ramkami, nie scina wogóle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy RYWALA !

 

Moc i jeszcze raz moc! Generalnie nie lubuję się w tego typu grach, bo ja np. potrzebowałbym tutaj jeszcze poruszania, ale to nie o to tu chodzi, bo tak nie ocenia się gier, gierka ma klimat co najważniejsze no i te kombinacje, czary po prostu wypas! Grats

 

EDIT:

 

Ahhh giera chodzi miodzio :):):)

AMD 64 3700 2GB Ramek, GeForce 7900 GTX 512MB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pozytywne komentarze panowie...

 

@Hanjuso:

 

Dzięki. I dzięki za info.

 

@Borek:

 

He he dzięki. Z tym rywalem bym nie przesadzał - Twoje Hidden Swords wygląda jak profesjonalna gierka i jest naprawdę mocne. He he na razie jedyna przewaga Magi, to to że już niedługo wersja finalna ;). Cieszę się, że gra się podoba mimo, że nie przepadasz za gatunkeim. Poruszanie się było by tu bez sensu - może w jakiejś przyszłości to na duże RPG przerobię... może...

 

I dzięki za info techniczne - choć na takim kompie to nic dziwnego, że gra działa. Nawet lepszy niż mój :P

 

@propaganja:

 

komputer zaliczył zwisa (ale myśle że to wina kompa a nie gry)

 

Zdecydowanie wina kompa :P.

 

Widać że bardzo dużo cennych godzin ze swojego życiorysu poświęciłeś na zrobienie tej gry i za to wielki Respect. W końcu kolejny towarzysz który zajmuje się poważnymi projektami a nie tylko robi minigierki (i już przy pierwszym zaprezentowanym projekcie widać spory potenciał).

 

Dzięki. W sumie to nie jest moja pierwsza gra - gierki robie od podstawówki - ale to pierwsza, za którą wziąłem się na serio. Pierwowzory Magi robiłem jeszcze w wieku 12 lat na Klick&Play (to był kozacki program!). Mam je gdzieś jeszcze na dysku - można ze śmiechu umrzeć. Kiedy odkryłem GM, zajawka wróciła i postanowiłem wreszcie zrealizować swój pomysł do końca. Magi to moja pierwsza i jedyna gra robiona na GM jak na razie :P.

 

Co do gry - super, rozbudowana, ciekawa, sprite-y niby niezaspecjalne, ale za to te efekty..

Do tego dołóżmy, fajne, klimatyczne intro i dobry tutorial - i wychodzi świetna gierka, oceny narazie nie wystawiam, najpierw musze pograć trochę dłużej, ale podejrzewam że będzie bliska oceny maxymalnej.

 

Dzięki, dzięki, dzięki, dzięki...

 

Co do porównania do Hidden Sword - to naprawdę ciężko porównywać bo gry są zupęłnie inne, ale puki co wydaje mi się że Magi jest ciut gorsza. Ale BACK2 raczej przebijasz

 

Też nie lubię takich porównań. A poza tym HS to jednak inna klasa - gra wygląda jak produkcja profesjonalistów. Czy to jakiś wielki obciach, że nie grałem nigdy w BACK2? :P

 

Dzięki za info techniczne. Cieszę się, że gra działa na takim kompie. Z cząsteczkami trzeba uważać, bo co za dużo to nie zdrowo. Cieszę się, że udało mi się to jakoś wyważyć. Większość gier z cząsteczkami dochodzi do 1fps nawet u mnie.

 

Info:

 

Niedługo będzie nowy update. Testerzy na GMC domagają się balance'u, a pewna moja znajoma narzeka na grafikę interfejsu. W związku z tym zdecydowałem się wrzucić jeszcze jeden update przed finalną wersją, bo zmiany będą dość duże i chce, żeby ludzie się na ich temat wypowiedzieli.

 

 

Jeszcze raz dzięki za komenty I miłej zabawy przy grze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jakiś wielki obciach, że nie grałem nigdy w BACK2? :P

Nie taki obciach zważywszy że skończyłem tą gierkę robić jakiś miesiąc (może dwa? kto by ten czas liczył) temu. Ale możesz zagrać bo to też owoc prawie rocznej pracy, i też robie gierki od podstawówki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki obciach zważywszy że skończyłem tą gierkę robić jakiś miesiąc (może dwa? kto by ten czas liczył) temu. Ale możesz zagrać bo to też owoc prawie rocznej pracy, i też robie gierki od podstawówki

 

He he - spoko - ściągnę sobie i pogram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Nie wgłębiałem się w grę, bo niestety, ale trzeba jej trochę czasu poświęcić by zrozumieć o co chodzi i jak efektywnie grać, ale gra jest dobra. Masz pomysł i to się liczy. Ja akurat podobnie jak Borek także nie lubuję w tego typu grach, więc niestety nie dodam nic więcej, bo za dużo nie testowałem... no może poza jedną uwagą - strasznie nie podoba mi się menu i styl liter gdzie kontur jest jasny na wypełnienie ciemne. Trochę to oczojebne i ciężko się czyta. :)

 

Masz na końcie jakieś inne gry, chętnie bym zobaczył, bo Magi, to nie moje klimaty. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedna ważna rzecz dotycząca zachęty/reklamy gierki, zmień te screenshoty tak, aby było widać ten boczny interface, to przyciągnie do ściagania

 

Screeny przygotowywałem na GMC, gdzie jest ograniczenie rozmiaru i wolałem pokazać grę. Tak czy inaczej - jedn ze starych screenów pokazuje interfejs. Zresztą i tak będę dorabiać nowe screeny - zwłaszcza po updacie graficznym. Nie ma obaw - interfejs sie przez nie przewinie prędzej, czy później.

 

Nie wgłębiałem się w grę, bo niestety, ale trzeba jej trochę czasu poświęcić by zrozumieć o co chodzi i jak efektywnie grać, ale gra jest dobra. Masz pomysł i to się liczy. Ja akurat podobnie jak Borek także nie lubuję w tego typu grach, więc niestety nie dodam nic więcej, bo za dużo nie testowałem... no może poza jedną uwagą - strasznie nie podoba mi się menu i styl liter gdzie kontur jest jasny na wypełnienie ciemne. Trochę to oczojebne i ciężko się czyta.

 

Dzięki.

 

Co do liter w menu - sam to zauważyłem i w nowej wersji literki w menu nabawiły się wygładzanych krawędzi (o dziwo ładnie się zlewają z tłęm - a ja myślałem, że ta funkcja jest do d*** :P). Zresztą pewnie i tak będę to dalej doszlifowywał, aż nie będzie wyglądać naprawdę dobrze. W tej chwili kombinuję jak zmienić wygląd kreacji postaci - obecny mi jakoś zalatuje amatorszczyzną.

 

Masz na końcie jakieś inne gry, chętnie bym zobaczył, bo Magi, to nie moje klimaty. ;P

 

Przykro mi, nie. Magi zajmuje mi cały czas poświęcany na robienie gierek i jest moim jedynym projektem na GM.

 

Tak swoją drogą - miło, że zostawiłeś komentarz, mimo że nie przepadasz za takimi gierkami. Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@post wyżej:

Dobra gra, to dobrzy ludzie się odezwą ;p .

 

Ja narazie niestety grę mogę ocenić po screenach i powiem tak: efekty bardzo fajnie wyglądają, tylko ani trochę nie pasują do tych pixel-artowych postaci. Utrzymuj się w jednym stylu graficznym, to gra będzie bardziej przyciągać ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem leży niestety nie w moim wyczuciu stylu, a raczej w beztalenciu artystycznym :P

 

Zdaję sobie sprawę, że płaskie sprite'y wyglądają dziwnie z takimi efektami - ale na razie tylko takie potrafię zrobić, a efekty są zbyt fajne, żeby je ruszać (w sumie bez nich gra straciłaby "magiczną" otoczkę).

Sczerze mówiąc - nie bardzo mam ochotę polegać na kimś innym w robieniu grafiki (wiele powodów - szkoda wymieniać), więc musicie jakoś przecierpieć moje beztalencie :P. Przynajmniej przez jakiś czas.

Anyway - ja nad tymi sprite'ami ciągle pracuje - to coś przycieniuję, to się czegoś nauczę i zastosuję.

Screeny są ze starszych wersji, tak swoją drogą. Obecnie wygląda to trochę lepiej no i ruch jednak sporo znaczy. Zresztą w nowym updacie też będą trochę lepsze sprite'y - człowiek się stale uczy.

 

Swoją drogą jeśli ktoś zna się na grafice i zna jakiś fajny patent na usprawnienie tych sprite'ów, to ja się zamieniam w słuch (wzrok?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screeny przygotowywałem na GMC, gdzie jest ograniczenie rozmiaru i wolałem pokazać grę. Tak czy inaczej - jedn ze starych screenów pokazuje interfejs. Zresztą i tak będę dorabiać nowe screeny - zwłaszcza po updacie graficznym. Nie ma obaw - interfejs sie przez nie przewinie prędzej, czy później.

 

To wrzuć na jakiś serwer i po prostu daj linka do screenów, tak wiele osób robi, a wówczas będziesz mógł nawet większe screeny wrzucić :)

 

juz zasysam i co sie stalo ze sie borek odezwal xD

 

Jak piszę list to staram się pisać bez off-topu. Może to dlatego mnie nie widać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzuć na jakiś serwer i po prostu daj linka do screenów, tak wiele osób robi, a wówczas będziesz mógł nawet większe screeny wrzucić

 

Tak własnie zrobiłem - przecież są na imageshack - tyle, że każdy screen przez jakiś czas okupował topic gry na GMC bezpośrednio i stąd te rozmiary.

Dorabiam kolejne screeny - i pewnie niedługo będą jakieś w większym rozmiarze. Na razie nie mam co się produkować, skoro grafa się i tak zmieni w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giera super :P ja bym ją sprzedał jeśli wszystki patent co tam masz to twoj (i o ile można sprzedawać gry w GMie)

 

hheheheehe, joke. Chociaż.... jakbyś z tego zrobił taką chodzoną nawalanke na czary to pewnie by się znaleźli i kupcy (już nie wpomne co by było jakbyś z tego mmorpga zrobił ) xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giera super tongue2.gif ja bym ją sprzedał jeśli wszystki patent co tam masz to twoj (i o ile można sprzedawać gry w GMie)

A po co sprzedawać gry robione w GM? Niedługo to za Pasjansa w Windows trzeba będzie dodatkową opłatę dać :] (a gry robione w GM można sprzedawać, jakbyś czytał licencję która jest przy rejestracji, to byś wiedział, ale dla ludzi liczy się tylko jak najszybsze wpisanie cracka ;p ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam tego sprzedawać, choć na pewno uderzę na kilka stronek z freeware'ami. Sprzedawanie takich gierek jest moim zdaniem niezbyt fajnym pomysłem. W tej kwesti jestem idealistą ;).

Ludzie powinni mieć jakąś freeware'ową alternatywę do sklepowych gniotów za 100+ zeta. Sam mam na dysku więcej freeware'ów niż komercyjnych gierek. I w większość grałem dłużej niż w "prawdziwe" gry.

 

A żeby trzymać się tematu i nie zbaczać na dyskusję o sprzedawalności gier robionych na GM... Dodałem to tematu głównego nowe screeny. Dwa z nich pokazują pełny ekran gry z nowszej wersji, którą pewnie niedługo wrzuce w net.

 

BTW: ta wersja Magi uzyskała ponad 100 downloadów w zaledwie kilka dni :D

 

A gwoli przypomnienia:

 

Czego potrzebuję:

 

- Oceny tutoriala - czy pomaga zrozumieć o co biega?

 

- Pomysłu na zakończenie gry - ma być outro? Highscore? Coś innego?

 

- Poprawki językowe - zapewne tu i tam się kopnąłem w ingliszu.

 

- Pomysły na upiększenie UI i main menu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oceny tutoriala - czy pomaga zrozumieć o co biega?
Raczej nie, szybciej dochodzę sam :P

 

Wg. mnie gra taka sobie, nie lubię takich gier. Mało zabawy - dużo klikania :) Ale trzeba przyznać że jest lepsza od większości pojawiających się na polskiej scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miała być recka, a więc piszę... Gra jest naprawdę pozytywnym zaskoczeniem. Grywalność stoi na wysokim poziomie, całośc jest rozbudowana, mamy do wyboru wiele czarów, a także możliwość stworzenia własnego maga, który na dodatek będzie się w trakcie gry rozwijał. Tutorial napisano dosyć przystępnie, czasem trzeba coś przeczytać kilka razy, ale interfejs jest w miarę przejrzysty. Grafika jest w porządku, ale przy takiej grywalności chciałoby się czegoś więcej. Muzyka trzyma klimat, ale nie zaskakuje.

 

Grywalność: 9/10

Grafika: 7/10

Dźwięki: 7/10

 

Ocena: 8+/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...