Grandpa Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Witam Jestem nowy na forum. Czerpałem z waszej strony wiele ciekawych opcji do mojej pracy na inżyniera. Pracę mam oddać do końca stycznia. Mam kilka pytań: 1. Czy gry stworzone w game maker mają jakiś popyt? 2. Czy na wersji darmowej da się usunąć informację podczas ładowania , że zostało stworzone przez game maker( z ciekawości), ponieważ temat mojej pracy to "gra rpg na podstawie programu Game Maker Yoyo Games" 3. Czy powstają eventy skupiające fanów game makera w Polsce? Zrobiłem już wiele tutoriali, i bardzo mnie interesuje proces tworzenia gier przez ten program. I mam nadzieję , że nie będę na tym forum totalnym lajkonikiem. Oczywiście miło bardzo, że powstała strona wspierająca w naszym kraju tego typu oprogramowanie. Chętnie przyjmę w odpowiedzi wprowadzenia w świat Game Maker. Miałem okazję być na ZTG na PGA w zeszłym roku co zainfekowało we mnie pasję do tworzenia gier. Przede wszystkim Sos Sosowski ;p Mistrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 1. Gry zrobione w Game Makerze cieszą się OGROMNĄ popularnością, dzięki zainteresowaniu grami 2D wśród graczy. Najświeższym przykładem jest Undertale, które było wykonane w Game Maker Studio i jest obecnie najgłośniejszą grą Indie roku. Inne udane tytuły w Game Makerze to m.in Spelunky, Hotline Miami, Stealth Bastard, Risk of Rain, Nuclear Throne, lista mogła by być długa. Każdy z tych tytułów znajdziesz m.in na Steam 2. W starym "Game Maker" nie. W nowym "Game Maker Studio" założenie konta yoyogames nadaje użytkownikowi wersję "Standard" - prawdopodobnie usuwa ten znak, ale nie jestem tego pewien. Wiadomo natomiast, że w trakcie przedłużonego wczytywania gry wyświetla się grafika którą można wybrać w "Global Game Settings" projektu(podstawowo ta grafika ma logo game makera, więc zalecam zmienić przed testem czy informacja się pokazuje czy nie) 3. To forum jest całkiem martwe, niestety. Oddzielnego spotkania nie mamy, ale zazwyczaj Ci co mogą zgadują się w trakcie innych ewentów, jak np. GIC(wcześniej nazywane ZTG), które odbywa się w trakcie PGA. Edit: Jeśli potrzebujesz orientacji w GM'ie, chętnie pomogę, kontakt przez Steam proszę: http://steamcommunity.com/id/SSPH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Zdarza Ci się lądować w Poznaniu? Chętnie posiedziałbym i pogadał z zajawkowiczem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Z ciekawości zapytam co to za studia? Tak btw, będąc 100% poprawnym, program nazywa się "GameMaker: Studio" pisane razem :) myślę że to istotne przy pracy inżynierskiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 21 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Sory tak wieczór sobota ;p cięzko coś logicznego napisać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Witamy na forum! 2. Czy na wersji darmowej da się usunąć informację podczas ładowania , że zostało stworzone przez game maker( z ciekawości), ponieważ temat mojej pracy to "gra rpg na podstawie programu Game Maker Yoyo Games" To jest tak zwany Splash Screen. Można go wyłączyć w Global Game Settings, ale wersja free ma chyba tę opcję zablokowaną i będzie się pokazywał zawsze. 3. Czy powstają eventy skupiające fanów game makera w Polsce?Nie ma takiego eventu, staramy się spotykać przy każdej okazji jaka się natrafi. Najczęściej jest to PGA, Pixel Heaven, albo Digital Dragons. W sumie to na jakiekolwiek imprezy dla twórców gier jeździ mniej niz 10 osób które się przyznaje do używania GM. Zdarza Ci się lądować w Poznaniu? Chętnie posiedziałbym i pogadał z zajawkowiczem :PMnie się zdarza. Mam w Poznaniu sporo znajomych i bywam tam jakoś co 2 miesiące. W sumie to na początku grudnia powinienem jechać na imprezę, ale chyba odmówię bo ostatnio praca mnie przytłacza i muszę nadgonić terminy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Super dzięki za odpowiedź :) A są jakieś inne drogi zakupu konkretnego modułu ? czy tylko u producenta na stronie ?Pytam bo to jest niezły strzał w portfel :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Na steam, wtedy będzie zniżka na zimę, gdzieś w grudniu. Na stronie yoyogames możesz połączyć swoje konto steamowe z kontem yoyo i wtedy cokolwiek zakupionego na steamie masz w swojej licencji standalone(dzięki temu możesz korzystać z GM'a poza steamem o ile sie zalogujesz na swoje konto wewnątrz programu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No a ostatnio były w humble bundle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dester Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Najświeższym przykładem jest Undertale, które było wykonane w Game Maker Studio i jest obecnie najgłośniejszą grą Indie roku. Inne udane tytuły w Game Makerze to m.in Spelunky, Hotline Miami, Stealth Bastard, Risk of Rain, Nuclear Throne, lista mogła by być długa. A co z Almora Darkonsen? Przy okazji przepowiem przyszłość: To będzie popularne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Jak już temat rozpoczęty poszukuje do tego projektu sposobu na draw boxa. Chodzi mi konkretnie o to by text pojawił się po pojawieniu się konkretnego obiektu przy nim np (postaci). Czy wystarczy, trudzić się z colizją ? Czy są inne sposoby ? Napis miałby się np pojawiać nad znakiem informacyjnym ( gra RPG) Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2015 Jak chcesz kolizją to przyda się słówko other other to id instnacji z którą kolizja wystąpiła GML (eventkolizji) other.dymek = true; GML (draw obiektu ktory wyswietla dymek) if (dymek) { draw_text(x, y-32, "tekscior"); dymek = false; } Mniej więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2015 własnie czegoś takiego szukałem :D Dzięki wielkie :) przetestuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 8 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Ogarnąłem to, jakoś a pytanie następne. Chciałbym być trochę sprytniejszy: np mam 1 object wstawiam go na room wielokrotnie a na każdym znaku jest inny napis. ( kumam , że muszę stworzyć kod na roomie do obiektu ) ale jak miałby wyglądać kod by działało to jako obj i przy każdym umieszczonym na mapie wyświetlał inny tekst ? ( by nie 3ba było robić 20 znaków duplikantów tylko po inny tekst) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 W room edytorze możesz kliknąć na instance na mapie i wybrać opcję "Instance creation code" jeżeli tam sobie przypiszesz jakąś zmienną to tylko ten jeden instance będzie miał tę wartość. Tekst z takiej zmiennej możesz sobie wyświetlić w funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2015 Możesz takiemu obiektowi dać w Create zmienną (np. tekst_tab) i przypisać jej cokolwiek, a w Draw napisać coś, żeby ten tekst rysowało (pewnie coś z użyciem draw_text). Teraz możesz w Creation code w edytorze roomów każdemu obiektowi przypisać dowolny tekst. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Bardzo pomocne są wasze rady:) Powiem szczerze idzie coraz lepiej , jednak znów napotkałem problem:P Wczoraj na bombaju jakoś mi się lepiej to pisało i wyglądało idealnie. Dziś odpaliłem i mam coś takiego FATAL ERROR in action number 1 of Other Event: Room Start for object obj_player: Pop :: Execution Error - Variable set failed phy_fixed_rotation - read only variable? at gml_Object_obj_player_StartRoomEvent_1 (line 2) - phy_fixed_rotation = true; Przejrzałem wszystko jeżeli usunę rotację problem wyskakuje w kolejnym evencie. Sprawdzałem w każdym roomie mam włączoną "physics". Wyskakuje mi to podczas gdy zabijam przeciwnika. Stoję z tym i nie mam pojęcia jak tego ruszyć ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Tak jest jak nie masz włączonej w roomie obsługi fizyki. I druga możliwość: używasz tego kodu dla obiektu bez włączonej fizyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Mam we wszystkich nawet w menu i menu śmierci. Do tego sprawdzałem większość skryptów od nowa i nadal nic się nie zmienia ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 A obiekt gdzie wywołujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 mógłbyś bardziej podpowiedzieć nie kumam do końca jeszcze , ( tzn czy obiekt jest już umieszczony w roomie ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Popatrzyłem. Fajna gra się zapowiada. Nie wiem ile Twojego kodu a ile z przykładów, ale fajnie kodujesz. Co do problemu. Jest teraz tak: po zabiciu przeciwnika gra przechodzi do menu startowego (nie patrzyłem czemu, ale tak robi). Ten ekran nie ma ustawionej fizyki a ponieważ postać gracza ma ustawione persistent to w tym roomie ten obiekt się pojawia się i wykonuje event Room Start z kodem phy_fixed_rotation = true co wywala grę. Jak wyłączysz persistent albo włączysz fizykę w roomie jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie wiem co ja wczoraj nagrzebałem , wczoraj normalnie exp leciał, różny do każdego wroga. A powrót do menu miał być tylko po śmierci bohatera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Po śmierci bohatera przechodzi teraz ładnie do ekranu śmierci, tyle że tu masz ten sam problem z brakiem fizyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 To mi działa ładnie , ale dlaczego teraz zamiast śmierci przeciwnika restartuje do menu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Masz to w step w obj_lifeform_parent. Może testowo dałeś i nie wywaliłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 To było naprawdę ostatnie miejsce którego nie sprawdziłem :P dziękuję i to nie małe :D stawiam piwo w Poznaniu za to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hgter Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Też nie mogłem tego znaleźć, dopiero jak wyszukałem w skryptach room_goto to poszło:) Cieszę się, że problem z głowy. Miłego kodowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandpa Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zastanawiam się jeszcze nad dodaniem obrażeń, chociaż na przeciwniku. Czy tego typu draw można wcisnąć w obiekt który jest sztucznie stworzonym obiektem(damage) GML /// obrazenia od zywych istot if (other.id != creator) { obj_player_stats.hp -= damage; //dodanie knockbacka if (instance_exists(creator)) { var dir = point_direction(creator.x, creator.y, other.x, other.y); } else { var dir = point_direction(x, y, other.x, other.y); } var xforce = lengthdir_x(knockback, dir); var yforce = lengthdir_y(knockback, dir); with (other){ physics_apply_impulse(x, y, xforce, yforce); } } Zastanawiam się czy wymagane jest to by zrobić nowy obiekt draw i w nim draw damage , czy 3ba to wcisnąć to jakoś w ten kod. Wkońcu powinno się to pojawić przy uderzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Ja to załatwiam w ten sposób, że robię specjalny obiekt (nazwijmy go p_tekst), który wyświetla liczbę (albo tekst, bez różnicy) na dany kolor, a podczas zadawania obrażeń piszę GML show_damage(dmg,kolor,pozycja_x,pozycja_y); przy czym show_damage jest skryptem opisanym następująco: GML var pt; pt=instance_create(argument2,argument3,p_tekst); pt.tekst=string(dmg); //lub pt.dmg=dmg, jeżeli pt.dmg jest liczbą pt.cl=kolor; Obiekt p_tekst ma w evencie Draw kod odpowiedzialny za rysowanie wartości tekst (dmg), w Create możesz dodać kolejne zmienne kontrolujące zachowanie obiektu (np. dodanie zmiennych odpowiedzialnych za przezroczystość tekstu, poruszanie się, czas trwania itd.). Obiekt p_tekst powinien mieć niski depth, żeby go nie zasłaniały inne obiekty. __poniższe niech tyczy się do przyszłych projektów, ten ukończ (o ile ukończysz) wg własnego planu__ *W ogólności powinno się napisać skrypt (powiedzmy, deal_damage) do zadawania obrażeń, biorący za argument ID obiektu i zadane obrażenia (plus dodatkowe, mniej ważne), i tam pisać cały kod odpowiedzialny za zadawanie obrażeń. Jeżeli dodatkowo wpisze się do niego odpowiednio linijkę show_damage(), to w całym projekcie za każdym razem, gdy będziesz chciał zadać obrażenia i je wyświetlić, wystarczy wpisać linijkę deal_damage(argumenty). Tak samo z odpychaniem obiektów, napisać skrypt push_object(direction,force) lub w tym rodzaju, nie pisać kodu "na goło". To jest dobry nawyk, żeby uogólniać do maksimum, inaczej przy większych projektach szybko robi się syf; nauczyłem się tego brutalną drogą : / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się