Cygnus Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Cześć wszystkim chciałbym stworzyć obiekt,pułapkę,który wypuszcza ogień(taką długą strugę ognia) No i mam tutaj podobny kod,który skorzystałem z yoyogames,ale zamiast długą strugą ognia puszczać ,to obiekt pułapka puszcza mi krótko ogień...takie pufanie zamiast miotacza ognia... Co jest nie tak? tutaj kod ognia obj_ogien create GML speed=1 size=.05 sterp GML image_angle+=4 if size<1.5 size+=random(.01)+.01 if size>1 image_alpha-=.03 if image_alpha<=0 instance_destroy() if speed<=4 speed+=.1 draw GML draw_set_blend_mode(1) draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,size,size,image_angle,c_white,image_alpha) draw_set_blend_mode(0) a tu obiekt,z którego ma wydobywać się czasowo struga ognia... obj_rura_ogniowa_lewa create GML strzal=1; image_speed =0; image_index =0; alarm 0 GML strzal=1; step GML if( strzal ) { var i; i = instance_create( x, y, obj_ogien );//tworzy ogien i. direction=180 //nadaje ogniowi kierunek w lewa strone i.speed = 5; //predkosc ognia strzal = 0; alarm[0] = room_speed * 0.4; //Odleglosc w czasie w jakim ma strzelac ogien } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Jeśli chodzi Ci tylko o to, żeby ogień był dłuższy, to tutaj: GML image_alpha-=.03 Zmniejsz tę liczbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Jeśli chodzi Ci tylko o to, żeby ogień był dłuższy, to tutaj: GMLimage_alpha-=.03 Zmniejsz tę liczbę. Właśnie to zrobiłem dałem mniejszą liczbę i dalej pufa...zamiast długiego płomienia:/ kurcze Po za tym tym chyba przezroczystość się ustawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Października 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zarzuć dokładnym kodem (eksportuj do GMZ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zarzuć dokładnym kodem (eksportuj do GMZ). Gnysek to jest właśnie wyżej cały kod tego miotacza..ja myślę,że gdzieś w stepie muszę dać warunek żeby wiązka ognia paliła się dłużej,a nie pufała.. zrobiłem jeszcze do tego sprite w postać stożka..co nadał kształt wiązce ognia..ale jak mówię takie pufanie krótkie jest,a nie długa wiązka ognia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Października 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 To daj chociaż sprite, żebym mógł odtworzyć problem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 29 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 To daj chociaż sprite, żebym mógł odtworzyć problem :) Gnysku inaczej...poradziłem sobie z miotaczem..ale zmieniłem całkowicie kod ognia i kod rury,mam tylko jeden problem,a mianowicie taki,że chce zrobić przerwe np 2 sekundową,bo teraz non stop obiekt pali się ładnym miotaczem ognia.. a,wiec tak stworzyłem skrypt a w nim: GML repeat (1+floor(random(argument3))){ fire1=instance_create(argument0,argument1,obj_ogien1) fire1.direction=argument2 fire2=instance_create(argument0,argument1,obj_ogien2) fire2.direction=argument2 i teraz ładne z tym skryptem działa ognisty miotacz tu obiekt,z ktrego wydobywa się ogień w tym przypadku lewa rurka obj_rura_ogniowa_lewa create GML direction=180 //nadaje ogniu kierunek lewy</span> step GML scr_Fire(x,y,(direction-5)+random(10),2) no i teraz chciałbym,żeby z odstępami miotacz się palił,a nie cały czas bez przerwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 no i teraz chciałbym,żeby z odstępami miotacz się palił,a nie cały czas bez przerwy Stwórz 2 stany i odliczaj licznikiem. GML if(strzelam == true) { //kod strzelania licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=false licznik_czasu=200 } } else { //Nie strzelam licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=true licznik_czasu=400 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 29 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Stwórz 2 stany i odliczaj licznikiem. GMLif(strzelam == true) { //kod strzelania licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=false licznik_czasu=200 } } else { //Nie strzelam licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=true licznik_czasu=400 } } Dziękuje Threef wszystko działa jak należy;] zrobiłem tak: w create obj rura dałem GML direction=180 //nadaje lewy kierunek ognia strzelam=true licznik_czasu=0 a w stepie tak jak mi podałeś czyli GML if(strzelam == true) { scr_Fire(x,y,(direction-5)+random(10),2) licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=false licznik_czasu=200 } } else { //Nie strzelam licznik_czasu-- if(licznik_czasu<=0) { strzelam=true licznik_czasu=400 } } to samo zrobiłem w drugim stanie super działa..jeszcze raz dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Oczywiście te wartości dla liczników powinieneś sobie samemu wybrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 29 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Oczywiście te wartości dla liczników powinieneś sobie samemu wybrać. Thref właśnie testuje na swoich wartościach..Dziękuje;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się