Skocz do zawartości

Proceduralne tworzenie świata gry


Sutikku

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, doszedłem do takiego punktu w którym chciałbym się nauczyć tworzyć świat tworzony proceduralnie, czy jak się to mówi, no i w teorii wymyśliłem coś takiego. Mam np. grid 16x16, dzielę go sobie na cztery fragmenty 4x4, i tworzę sobie zbiór jakby pokoików, które się tam łączą przejściami w danych miejscach. Ale nie wiem jak szybko wczytywać i zapisywać te gotowe pokoiki. Powiem, że jestem trochę leniwy, żeby ręcznie napisać sobie np. 16 pokoików, w każdym po 16 slotów. Jak się za to zabrać mądrzej? Albo jeśli kojarzycie grę Canabalt, tam się też świat tworzy dynamicznie i tak z "głową" żeby gracz miał szansę przeskoczyć. Takie coś mnie też zainteresowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

procedura3.jpg

Tutaj chodzi mi o coś takiego, że idę sobie do przodu i tworzy się świat przede mną w miarę logiczny sposób.

I jeśli bym chciał taki segment stworzyć to muszę zrobić sobie

obj1=0

...

obj13=0;

obj14=drzewko;

obj15=0;

obj16=kwiatek;

Czy da sie to jakoś uprościć? Np. coś takiego żeby dało się wczytać:

0 0 0 0

0 0 0 0

1 0 0 0

1 1 2 1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby już doszedłem do siebie, ale nie potrafię w tych poprzednich postach znaleźć nic co można by opisać proceduralnym? Ty chyba chcesz zrobić predefiniowane pokoje które będą się losowo ustawiały. To nie jest generowanie proceduralne.

 

Opisz wszystko jeszcze raz od początku. Pamiętaj, nie czytamy Ci w myślach więc nie zapomnij o szczegółach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem, trochę zrobiłem i fajnie wygląda pomysł, żeby wygenerować sobie szum, potem to skalować parę razy, zsumować obrazy i jest już jakaś mapka wysokości. Czyli ten cały szum perlina. Ale nie wiem jak skalować obraz w taki sposób, żeby między pixelami w skalowanych obrazach był taki blur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam darmowy asset z takim szumem na marketplace https://marketplace.yoyogames.com/assets/38...noise-generator4

 

Zrobiłem jeszcze w pełni matematyczne rozwiązanie tutaj http://www.gmlscripts.com/forums/viewtopic.php?id=1964 ale te jest wolne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shameless plug-in

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=27437&hl=

z czasów, gdy dawałem się łatwo strollować

tam jest przykład value noise, jeśli ci się spodoba rezultat, to możesz to sobie zatrzymać - chyba łatwo przerobić ten przykład na dowolne wymiary, już nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...