Sutikku Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Hej, doszedłem do takiego punktu w którym chciałbym się nauczyć tworzyć świat tworzony proceduralnie, czy jak się to mówi, no i w teorii wymyśliłem coś takiego. Mam np. grid 16x16, dzielę go sobie na cztery fragmenty 4x4, i tworzę sobie zbiór jakby pokoików, które się tam łączą przejściami w danych miejscach. Ale nie wiem jak szybko wczytywać i zapisywać te gotowe pokoiki. Powiem, że jestem trochę leniwy, żeby ręcznie napisać sobie np. 16 pokoików, w każdym po 16 slotów. Jak się za to zabrać mądrzej? Albo jeśli kojarzycie grę Canabalt, tam się też świat tworzy dynamicznie i tak z "głową" żeby gracz miał szansę przeskoczyć. Takie coś mnie też zainteresowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Na proceduralnym chyba najlepiej sie tutaj zna Threef, ale on teraz jest pijany i dziwne posty na fejsie wrzuca. Musisz zaczekać, aż wszyscy wrócą z PGA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Ten twój generowany świat, z jakich elementów ma się składać? Sporo od tego zależy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Mógłbyś narysować jakiś szkic? Ciężko coś konkretnego wywnioskować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Tutaj chodzi mi o coś takiego, że idę sobie do przodu i tworzy się świat przede mną w miarę logiczny sposób. I jeśli bym chciał taki segment stworzyć to muszę zrobić sobie obj1=0 ... obj13=0; obj14=drzewko; obj15=0; obj16=kwiatek; Czy da sie to jakoś uprościć? Np. coś takiego żeby dało się wczytać: 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1 1 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Możesz np zapisać to jako surface wielkości 4x4 pixele i zapisać jako sprity kolorowe. Każdy kolor co innego oznacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Niby już doszedłem do siebie, ale nie potrafię w tych poprzednich postach znaleźć nic co można by opisać proceduralnym? Ty chyba chcesz zrobić predefiniowane pokoje które będą się losowo ustawiały. To nie jest generowanie proceduralne. Opisz wszystko jeszcze raz od początku. Pamiętaj, nie czytamy Ci w myślach więc nie zapomnij o szczegółach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Trochę poczytałem, trochę zrobiłem i fajnie wygląda pomysł, żeby wygenerować sobie szum, potem to skalować parę razy, zsumować obrazy i jest już jakaś mapka wysokości. Czyli ten cały szum perlina. Ale nie wiem jak skalować obraz w taki sposób, żeby między pixelami w skalowanych obrazach był taki blur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Mam darmowy asset z takim szumem na marketplace https://marketplace.yoyogames.com/assets/38...noise-generator4 Zrobiłem jeszcze w pełni matematyczne rozwiązanie tutaj http://www.gmlscripts.com/forums/viewtopic.php?id=1964 ale te jest wolne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 shameless plug-in https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=27437&hl= z czasów, gdy dawałem się łatwo strollować tam jest przykład value noise, jeśli ci się spodoba rezultat, to możesz to sobie zatrzymać - chyba łatwo przerobić ten przykład na dowolne wymiary, już nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się