Cygnus Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Na zdrówko Wujku Threef;) co za dobre piwo spijasz? ach własnie event podmieniłem na ten od Ciebie no i teraz to wyskakuje przy kompilacji taki błąd : Compile errors tekst na czerowono GML In Object obj_ice,In Event StepBeginEvent action number 1 at line 2: unknow function or script ds_exit Compile Failed - Please check the Compile window for any additional informatiom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 No to chyba literówka. A piwo kiepskie ale piję zimne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Ale procenty są;) Jak myślisz,co za literówka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 No bez przesady. GM pokazuje Ci dokładnie linijkę z literówką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Tak tez myslalem,jak wczesniej wspominales,ze z kolejnym obiektem moze byc problem,teraz to wyswietla taki komunikat obj_164 czyli ruchoma platforma GML ERROR in action number 1 of Step Event0 for object object164: Data structure with index does not exist. at gml_Object_object164_StepNormalEvent_1 (line 58) - for (i=0;i<ds_list_size(notOnMeList);i++) { a to cały kod obj_164 create GML hspd = 0; vspd = 0; onMeList = ds_list_create(); notOnMeList = ds_list_create(); entity_collision = false; Destroy GML ds_list_destroy(onMeList); ds_list_destroy(notOnMeList); Step GML ///Move entity_collision = false; xprevious = x; yprevious = y; //Check for intances on top while place_meeting(x,y+min(-1,vspd),par_entity) { with instance_place(x,y+min(-1,vspd),par_entity) { if !place_meeting(x,y-1,other) { xprevious = x; yprevious = y; ds_list_add(other.onMeList,id); y -= 9999; } else { ds_list_add(other.notOnMeList,id); y -= 9999; } } } //Check for intances on below while place_meeting(x,y+max(1,vspd),par_entity) { with instance_place(x,y+max(1,vspd),par_entity) { if !place_meeting(x,y-1,other) { ds_list_add(other.onMeList,id); y -= 9999; } else { ds_list_add(other.notOnMeList,id); y -= 9999; } } } //Check for intances to the right while place_meeting(x+max(1,hspd),y,par_entity) { with instance_place(x+max(1,hspd),y,par_entity) { if !place_meeting(x,y-1,other) { ds_list_add(other.onMeList,id); y -= 9999; } else { ds_list_add(other.notOnMeList,id); y -= 9999; } } } //Check for intances to the left while place_meeting(x+min(-1,hspd),y,par_entity) { with instance_place(x+min(-1,hspd),y,par_entity) { if !place_meeting(x,y-1,other) { ds_list_add(other.onMeList,id); y -= 9999; } else { ds_list_add(other.notOnMeList,id); y -= 9999; } } } //Move non-lifted back for (i=0;i<ds_list_size(notOnMeList);i++) { with ds_list_find_value(notOnMeList,i) { y += 9999; } } ds_list_clear(notOnMeList); //Move horizontally for (i=0;i<abs(hspd);i++) { if !solid_place(x+sign(hspd),y) { x += sign(hspd); } else { hspd *= -1; break; } } //Move vertically for (i=0;i<abs(vspd);i++) { if !solid_place(x,y+sign(vspd)) { y += sign(vspd); } else { vspd *= -1; break; } } //Move carried instances for (i=0;i<ds_list_size(onMeList);i++) { with ds_list_find_value(onMeList,i) { y += 9999; x += other.x-other.xprevious; y += other.y-other.yprevious; if solid_place(x,y) { other.entity_collision = true; } } } //Cancel movement if entity_collision == true { x = xprevious; y = yprevious; hspd *= -1; vspd *= -1; for (i=0;i<ds_list_size(onMeList);i++) { with ds_list_find_value(onMeList,i) { x = xprevious; y = yprevious; } } } //Clean up ds_list_clear(onMeList); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 O wow! Nie spodziewałem się że tamto pomoże. Dziwne bo w takim razie pierwsza łatka też powinna działać. No dobra więc skoro pomogło to w tym obiekcie zrób to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 No widzisz w tamtym przypadku pomogło,ale zobacz jak tu w STEPIE obj_164 wrzucę ten kod od Ciebie,to wszystko się spierdzieli,bo to jest ruchoma platforma,a nie statyczny obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Dobra zadziałało nawiasu nie dałem na końcu kodu;) dzięki Threef ,czyli wychodzi na to,że jak będzie problem z odczytem load game,to wystarczy tą linijkę dodać kodu i powinno zadziałać;) P.S nie pij młody już więcej tego niedobrego piwa;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Walcze jeszcze z jedną rzeczą,a mianowicie z tym,że jak bohater najedzie na obj_savegame,to wyświetli się wiadomość,że zapis gry został zakończony robiłem przez kod w stepie wpisując msg = show_message_async("zapis gry został zakończony"); ale to nie ten efekt,bo wyskakuje fakt info,ale w postaci okienka,które trzeba kliknąć na OK żeby się zamknęło,no to zacząłem kombinować w DRAW w obiekcie savegame,ale nie wiem jak to zrobić draw_text(x, y, "zapis gry został zakończony"); ale to nic nie pomaga i nie wyświetla mi się napis w momencie najechania na obj_savegame. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Create GML saveInfo=false; saveInfoTime=3;//ustaw sobie tu ile sekund ma się wyświetlać</span> Gdy zapisujesz (ta kolizja czy co tam masz) GML if (!saveInfo) { saveInfo=true; alarm[0]=saveInfoTime*fps; } Alarm 0 GML saveInfo=false; Draw GML if (saveInfo) { draw_text(x, y, "zapis gry został zakończony") } Nom, cuś takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 No właśnie twój sposób nie działa;) i nie wyświetla mi się info,że gra została zapisana a kod cały w obiekcie savegame mam taki: obj_savegame CREATE GML checked = false; list = ds_list_create(); Colission z obj_player GML if( !checked ) { checked = true; game_save("Save.dat"); } DRAW GML draw_self(); draw_set_color( c_white ); draw_text(x,y, "zapis gry został zakończony" ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Wut? hm. po pierwsze w twoim kodzie tekst rysuje się w pozycji obiektu cały czas, niezależnie od tego czy zapisałeś właśnie czy nie. Jeśli go nie widzisz to pewnie nie widzisz też obiektu. Albo rysujesz na białym tle. W moim sposobie nie ma co nie działać,no oprócz wyświetlania bo może po prostu nie widzisz tego tekstu. Spróbuj zamiast x,y dać 20,20 i ustaw font na gigantyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Zobacz robię tak jak Ty napisałeś i nadal nie wyświetla mi teraz obiektu i napisu obj_savegame Create GML checked = false; list = ds_list_create(); saveInfo=false; saveInfoTime=3; Alarm 0 GML saveInfo=false; Kolizja z bohaterem GML if( !checked ) { checked = true; game_save("Save.dat"); } if (!saveInfo) { saveInfo=true; alarm[0]=saveInfoTime*fps; } Draw GML if (saveInfo) { draw_text(20,20,"zapis gry został zakończony") } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Spróbuj draw zmienić na: GML draw_self(); if (saveInfo) { draw_text(view_xview[0]+20,view_yview[0]+20,"zapis gry został zakończony")//to z view może być źle ale powinno być jakoś podobnie, nie pamiętam dokładnie } na początku. Kolizje zmień na: GML if( !checked ) { checked = true; game_save("Save.dat"); if (!saveInfo) { saveInfo=true; alarm[0]=saveInfoTime*fps; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Spróbuj draw zmienić na: GML draw_self(); if (saveInfo) { draw_text(view_xview[0]+20,view_yview[0]+20,"zapis gry został zakończony")//to z view może być źle ale powinno być jakoś podobnie, nie pamiętam dokładnie } na początku. Kolizje zmień na: GML if( !checked ) { checked = true; game_save("Save.dat"); if (!saveInfo) { saveInfo=true; alarm[0]=saveInfoTime*fps; } } Jeżeli to jest GameMaker:Studio, to czy nie lepiej wrzucić to do draw_GUI ? Automatycznie np. x:16, to jest xview+16... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 No dobra zrobiłem tak jak napisałeś teraz przynajmniej jest obj_savegame,gra się zapisuje,ale w momencie najechania na niego nie ma informacji,że gra została zapisana...coś jeszcze jest nie tak. Tak to jest game maker studio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Może po prostu nie widzisz, najlepiej zrób nowy sprite, z napisem, albo dyskietką czy tam płytką. i nzawij go np. spr_save draw_gui: if (saveInfo) { draw_sprite(spr_save,1, view_wview/2,view_hview/2)} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Jak ten kod z draw wrzucę do draw gui to jest tak nie daleko od bohatera pojawia się podążający za mną mały obj_savegame co wygląda dziwnie,no i podchodzę potem do miejsca zapisu czyli umiejscowionego w danym miejscu obj_savegame po czym jest informacja biały napis,że gra została zapisana..ale nadal za mną podażą mały obj_savegame.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Jak ten kod z draw wrzucę do draw gui to jest tak nie daleko od bohatera pojawia się podążający za mną mały obj_savegame co wygląda dziwnie,no i podchodzę potem do miejsca zapisu czyli umiejscowionego w danym miejscu obj_savegame po czym jest informacja biały napis,że gra została zapisana..ale nadal za mną podażą mały obj_savegame.. później musisz to saveinfo dac na false, po kilku sekundacch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Rozumiem,ja już tak w alarmie mam zrobione Alarm 0 GML saveInfo=false; ok znika napis ,ale pozostaje obj_savegame,który podąża za mna:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Rozumiem,ja już tak w alarmie mam zrobione Alarm 0 GML saveInfo=false; ok znika napis ,ale pozostaje obj_savegame,który podąża za mna:/ Zobacz czy gdzieś nie masz zrobione obj_savegame.x = x albo x=obj_player.x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Pewnie dałeś do draw_gui też draw_self; draw_self musi być w draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Super teraz działa faktycznie do draw trzeba było dać draw_self(); a reszte w draw GUI. Dziekuje;) No i jeszcze jedna rzecz,bo na razie jak pojawiają się napis że zapis gry został zakończony powodzeniem,jest na górze,próbuje go jakoś ustawić nad bohaterem,ale się za mocno przesuwa...jak to zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 Spróbuj coś w stylu: GML draw_text(player.x-20,player.y-20,"sf"); E:Ale chyba z powrotem do draw bd. musiał wtedy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cygnus Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 ta opcja niedziala:/ kurcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się