Danieo Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Witam. Poszukuję prostego w obsłudze, najlepiej darmowego programu do grafiki 3D, który wspiera formaty obsługiwane przez Unity3D (.FBX, .dae(Collada), .3DS, .dxf, .obj). Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Wydaje mi się, że Blender od którejśtam wersji obsługuje natywnie Unity. Nawet jeśli nie, to istnieje masa skryptów do importu/eksportu. Jest łatwy w nauce i równie intuicyjny co, dajmy na to, Cinema 4D, a przy tym darmowy. Sprawdź tutaj: http://docs.unity3d.com/Manual/HOWTO-Impor...ectBlender.html. W menu po lewej opisany jest import z innych kombajnów, jak C4D, Maya, Lightwave etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Nie wiem jak wygląda współpraca Blendera z Unity, ale skoro kolega wyżej pisze, że bangla to również go polecę. Szybko idzie się nauczyć podstaw modelowania i teksturowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Ja także polecam blendera. Co prawda ekspertem nie jestem ale to program godny polecenia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Unity może bezpośrednio odczytywać pliki .blend, ma wbudowany własny converter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Zobaczę Blendera w takim razie, a czy znacie może jakieś dobre poradniki dla totalnie zielonych (wideo lub czytane) dotyczące Blendera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Jest tego masa w sieci. Blender to stosunkowo popularne oprogramowanie. Google it! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 13 Maja 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Masz kurs od mojego wykładowcy ze studiów, Piotra Arłukowicza: http://polskikursblendera.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Tak przy okazji zapytam, bo widzę masę jednomyślnych ekspertów... Czy modele w Unity muszą być złożone z wielokątów, czy zabanglają także wektorowe rozwiązania, jak NURBS, deformery etc? Podejrzewam, że nie, ale wolę się upewnić, bo może w końcu zainteresuję się Unity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Wszystkie modyfikatory przy konwersji są zamieniane na trójkąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Wszystkie modyfikatory przy konwersji są zamieniane na trójkąty. Pobiera wtedy subdywizję z obiektów (np. NURBS mają osobne poziomy subdywizji dla edytora i renderowania), czy podczas importowania samemu się ustawia? Czy może sam wybiera najoptymalniejsze rozwiązania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Tymon, znaleźć poradnik w Google to nie sztuka. Zapytałem się tutaj was, bo może ktoś uczył się z jakiegoś wartościowego poradnika a nie takiego zrobionego na odwal się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Te bardzo wartościowe najczęściej są płatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Ja ogarniałem tutoriale na youtubie z tego zagadnienia z którego potrzebowałem, jak nie było to szperałem na wiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 A się uczyłem Blendera od gościa na YT https://www.youtube.com/user/ward7299/videos większość jest o modelowaniu postaci z animacjami to są trudne tutki, ale ma też takie gdzie ogarnia podstawy. Z jego pomocą robiłem takie o rzeczy: Domek robiłem z jego tutorialem "tropical terrain" A podwozie czołgu w tutorialu z jakimś samochodem. Teraz te filmy usunął bo były przestarzałe ale nagrał nowe jak robi jakiego jeepa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojsze Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 ja jestem totalnym laikiem i używam blendera, powoli się go uczę ale program jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się