Gibki Kaktus Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Witam, mam pytanie, mianowicie próbuję wykombinować łączenie tekstu, ale jak mi nie wychodzi. W sumie nie wiem, czy w ogóle się da :D Ale mianowicie, próbuję osiągnąć coś takiego, że łączę string z realem, żeby powstał string. Ale zwraca mi się real. GML l=1 t="lol" tt=string(t+string(l)) Coś takie próbowałem aczkolwiek w zupełności nie działa, pomysły? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 jak robisz tt = t+string(l) to zwraca ci real? wtf :P Czy chcesz zwrócić tą jedynkę ze stringa "lol1"? wtedy: GML l=1 t="lol" tt=t+string(l) ttt = real( string_delete(tt, 0, string_length(t)) ); EDIT: A dobra zapomniałem że jest funkcja string_digits( str ); tak więc: GML l=1 t="lol" tt = real( string_digits( t+string(l) ) ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Hmm...Teraz nie zwraca mi real, tylko normalnie string o.O Bo wcześniej miałem 1, teraz lol1, wtf :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 GML tt=t+string(l) To musi zwrócić string. Zwracało Ci 1 ale to nie to 1 które miałeś w zmiennej l, tylko true. A że GM nie może zwrócić stałej to zwraca jej wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Właśnie! Źle się spytałem :D Chociło mi o coś takiego, że string zmieniamy w real, żeby wczytać jakiś obrazek. Np: GML sprite_index=real(tt+string(l)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Tak w ogóle to sprite_index można chyba też zmieniać zwykłym 0,1,2,3...itd. Więc jeśli wiemy co i jak to też w ten sposób można zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Idealnie do tego nada się asset_get_index() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Gdzie jakie asset_get_index()!? Po co obciążać grę! Jeżeli używasz GM:S to masz bardzo proste i ekstremalnie wydajne rozwiązanie: Ustawiasz wszystkie grafiki po kolei i sprawdzasz ID pierwszego z tych zasobów. Każdy kolejny będzie miał ID o jeden większe. Więc jeżeli masz grafiki: lol1 lol2 lol3 lol4 to możesz śmiało robić sprite_index=lol1+2 // jeżeli chcesz mieć lol3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Grafiki cały czas gdzieś dodaję jakieś, a o ile dobrze pamiętam, to w GM:S to zależy od ułożenia ich, więc ta opcja odpada, poza tym niewygodna by była. Grafiki zapisuję tak: spr_postac_akcja_nrbron_nrzbroja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 W ogóle to dlaczego Ci zależy, żeby w ten sposób zmieniać sprite? Jeśli tylko coś testujesz to może sobie zrób, że po wciśnięciu F9 sprite_index++;, czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Ponieważ mam zmianę wyglądu w ekwipunku i wszystko mam w jednym obiekcie, a muszę stalać ręcznie za pomoca tablic. Jednakże i to nie do końca działa, żeby wszystko było genialnie potrzebowałbym trójwymiarowej tablicy, w sumie do końca nie potrafię wytłumaczyć wam do czego, bo musialbym pokazać większą ilość kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Trójwymiarową jeszcze da radę zrobić, zagnieżdżając ds_grid w ds_list Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 W życiu tych funkcji nie używałem, a mam już tyle, że wolę nie zmieniać tego :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Też się zawsze bałem nowych funkcji, ale w gm wszystko jest proste ;-; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Nie chodzi mi o poznawanie, tylko pewnie musiałbym z pół systemu przepisać, aby ją wprowadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się