Skocz do zawartości

zaznaczenie


Riggy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam bladego pojęcia jak zrobić, żeby postać była aktywowana (zaznaczona) w sensie kiedy klikne LPM to zmienia ten obiekt na zaznaczony i wtedy jak w innym obiekcie załóżmy zrobię zmienną current to będzie pobierać info z akurat zaznaczonego obiektu, pomożecie ? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

GML
LeftClick:

 

global.zaznaczony = id;

 

// inny obiekt

if (instnace_exists(global.zaznaczony)) {

global.zaznaczony.x+=1;

}

 

Nie zapomnij gdzieś w create dać global.zaznaczony = 0; (tylko nie dawaj ujemnej wartości, bo -1 == self i też zwróci true).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (instnace_exists(global.zaznaczony)) {

global.zaznaczony.x+=1;

}

 

Nie rozumiem tego wyrażenia, mógłbyś mi je wytłumaczyć ? :)

 

I mam tylko jeden obiekt w sensie jest to poprostu obiekt human, x jest tutaj celowo wstawione ? :x

Bo to daje mi tyle, że postać się porusza się w prawo o 1 pixel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod mówi:

 

Jeżeli istnieje instancja o ID trzymanym w global.zaznaczony (czyli jeżel instancja którą zaznaczyliśmy nie została usunięta z gry)

to dodaj 1 do x tej instancji.

 

Więc tak, to będzie przesuwać o 1 piksel w prawo cokolwiek było zaznaczone i zapisane do global.zaznaczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

To był przykład, jak pobrać info z obiektu :) Ale akurat tutaj zwiększałem, zamiast przypisać/odnosić się. Można by np.

 

GML
if (instnace_exists(global.zaznaczony)) {

if(global.zaznaczony.costam){

...

}

}

 

Jeśli obiekt jest tylko jeden, możesz tez z dowolnego obiektu odwołać się przez

 

nazwaObiektu.zmienna

 

:) Ale jeśli będą już dwie instancje tego obiektu, nigdy nie wiadomo z której pobierze wartośc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, że takich obiektów jest kilka do kilkunastu.

 

Czy mogę zrobić wyrażenie w stylu "jeśli zmienna global.zaznaczony nie równa się moje id, zamieniam wartość global zaznaczony na moje id"

 

EDIT : Chyba sobie poradziłem, dzięki za pomoc chłopaki :)

 

GML
global.zaznaczony = id;

 

 

// inny obiekt

if id =! global.zaznaczony

{

global.zaznaczony = id

}

 

Zrobiłem takie coś, dobrze no i sprawdzam id w innym obiekcie przez draw tej globalnej i ładnie się zmienia teraz wartość :3

Podziele się może ktoś ma podobny problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...