Witam, wymyśliłem sobie, że zrobię strzelankę top-down, ściany to prosta sprawa poprostu kolizja pocisku z ścianą i pocisk nie przechodzi.
Ale pomyślałem sobie - a co jeśli ściana nie pokrywa całej postaci ? Wymyśliłem sobie, że jeśli postać podchodzi do pół-ścianki to będzie dostawać bonus do "trudności trafienia" w sensie zmiennej która będzie zmniejszać albo niwelować obrażenia z pocisków - lub puszczać je dalej bo przebije/będzie nad ścianką.
Jak to zrobić ? W sensie na jakich komendach ? Jestem zielony jak liście cannabisa i wiem, że to krótki kod nie będzie. Wymyśliłem sobie, że mapa zostanie podzielona na start na kwadraty o wielkości 64 pixele ścianka i jeśli postać znajduje się na takim kwadracie obok ściany to będzie dawać jej bonus załóżmy 50%. Chodzi o coś takiego :
(Wiem piękny pokaz umiejętności plastycznych :] )
Gdzie szary prostokąt to ściana, czerwone kółko to postać, i jesli pocisk leci z strony lewej to ścianka da bonus mojej postaci, natomiast z prawej - żadnego bonusu, wiem mógłbym spróbować zrobić to sam jednak wiem, że będzie to pełne bugów i szybko się zdenerwuję i porzucę pomysł zanim go zacznę, gdyż jeszcze nie robiłem żadnego dłuższego kodu, więc chcę was, wyjadaczy prosić o pomoc, przybliżcie mi jak to zrobić, na jakich komendach najlepiej, żeby było to najefektywniejsze ( optymalizacja to żaden problem gra jest 2 D i raczej rozbudowana mocno nie będzie więc nie martwie się jakoś stabilnością, chodzi mi o to, żeby system był jak najlepiej zrobiony, żeby dawał mi frajdę, ale chcę to zrobić z waszą pomocą a nie żebyście zrobili kod za mnie bo chce mieć frajdę, motywację, że coś zrobiłem)
Liczę na pomoc i pozdrawiam :)