Skocz do zawartości

Riggy

Użytkownicy
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje

  • Team
    SLOSQUAT

Osiągnięcia Riggy

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Właśnie o to chodzi, że takich obiektów jest kilka do kilkunastu. Czy mogę zrobić wyrażenie w stylu "jeśli zmienna global.zaznaczony nie równa się moje id, zamieniam wartość global zaznaczony na moje id" EDIT : Chyba sobie poradziłem, dzięki za pomoc chłopaki :) GML global.zaznaczony = id; // inny obiekt if id =! global.zaznaczony { global.zaznaczony = id } Zrobiłem takie coś, dobrze no i sprawdzam id w innym obiekcie przez draw tej globalnej i ładnie się zmienia teraz wartość :3 Podziele się może ktoś ma podobny problem :)
  2. if (instnace_exists(global.zaznaczony)) { global.zaznaczony.x+=1; } Nie rozumiem tego wyrażenia, mógłbyś mi je wytłumaczyć ? :) I mam tylko jeden obiekt w sensie jest to poprostu obiekt human, x jest tutaj celowo wstawione ? :x Bo to daje mi tyle, że postać się porusza się w prawo o 1 pixel.
  3. Nie mam bladego pojęcia jak zrobić, żeby postać była aktywowana (zaznaczona) w sensie kiedy klikne LPM to zmienia ten obiekt na zaznaczony i wtedy jak w innym obiekcie załóżmy zrobię zmienną current to będzie pobierać info z akurat zaznaczonego obiektu, pomożecie ? :rolleyes:
  4. Witam, wymyśliłem sobie, że zrobię strzelankę top-down, ściany to prosta sprawa poprostu kolizja pocisku z ścianą i pocisk nie przechodzi. Ale pomyślałem sobie - a co jeśli ściana nie pokrywa całej postaci ? Wymyśliłem sobie, że jeśli postać podchodzi do pół-ścianki to będzie dostawać bonus do "trudności trafienia" w sensie zmiennej która będzie zmniejszać albo niwelować obrażenia z pocisków - lub puszczać je dalej bo przebije/będzie nad ścianką. Jak to zrobić ? W sensie na jakich komendach ? Jestem zielony jak liście cannabisa i wiem, że to krótki kod nie będzie. Wymyśliłem sobie, że mapa zostanie podzielona na start na kwadraty o wielkości 64 pixele ścianka i jeśli postać znajduje się na takim kwadracie obok ściany to będzie dawać jej bonus załóżmy 50%. Chodzi o coś takiego : (Wiem piękny pokaz umiejętności plastycznych :] ) Gdzie szary prostokąt to ściana, czerwone kółko to postać, i jesli pocisk leci z strony lewej to ścianka da bonus mojej postaci, natomiast z prawej - żadnego bonusu, wiem mógłbym spróbować zrobić to sam jednak wiem, że będzie to pełne bugów i szybko się zdenerwuję i porzucę pomysł zanim go zacznę, gdyż jeszcze nie robiłem żadnego dłuższego kodu, więc chcę was, wyjadaczy prosić o pomoc, przybliżcie mi jak to zrobić, na jakich komendach najlepiej, żeby było to najefektywniejsze ( optymalizacja to żaden problem gra jest 2 D i raczej rozbudowana mocno nie będzie więc nie martwie się jakoś stabilnością, chodzi mi o to, żeby system był jak najlepiej zrobiony, żeby dawał mi frajdę, ale chcę to zrobić z waszą pomocą a nie żebyście zrobili kod za mnie bo chce mieć frajdę, motywację, że coś zrobiłem) Liczę na pomoc i pozdrawiam :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...