Riggy Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Nie mam bladego pojęcia jak zrobić, żeby postać była aktywowana (zaznaczona) w sensie kiedy klikne LPM to zmienia ten obiekt na zaznaczony i wtedy jak w innym obiekcie załóżmy zrobię zmienną current to będzie pobierać info z akurat zaznaczonego obiektu, pomożecie ? :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Marca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 GML LeftClick: global.zaznaczony = id; // inny obiekt if (instnace_exists(global.zaznaczony)) { global.zaznaczony.x+=1; } Nie zapomnij gdzieś w create dać global.zaznaczony = 0; (tylko nie dawaj ujemnej wartości, bo -1 == self i też zwróci true). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Nie zapomnij gdzieś w create dać global.zaznaczony = 0; (tylko nie dawaj ujemnej wartości, bo -1 == self i też zwróci true). Elegancko byłoby: global.zaznaczony = noone; ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riggy Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 if (instnace_exists(global.zaznaczony)) { global.zaznaczony.x+=1; } Nie rozumiem tego wyrażenia, mógłbyś mi je wytłumaczyć ? :) I mam tylko jeden obiekt w sensie jest to poprostu obiekt human, x jest tutaj celowo wstawione ? :x Bo to daje mi tyle, że postać się porusza się w prawo o 1 pixel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Ten kod mówi: Jeżeli istnieje instancja o ID trzymanym w global.zaznaczony (czyli jeżel instancja którą zaznaczyliśmy nie została usunięta z gry) to dodaj 1 do x tej instancji. Więc tak, to będzie przesuwać o 1 piksel w prawo cokolwiek było zaznaczone i zapisane do global.zaznaczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Marca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 To był przykład, jak pobrać info z obiektu :) Ale akurat tutaj zwiększałem, zamiast przypisać/odnosić się. Można by np. GML if (instnace_exists(global.zaznaczony)) { if(global.zaznaczony.costam){ ... } } Jeśli obiekt jest tylko jeden, możesz tez z dowolnego obiektu odwołać się przez nazwaObiektu.zmienna :) Ale jeśli będą już dwie instancje tego obiektu, nigdy nie wiadomo z której pobierze wartośc :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Riggy Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Właśnie o to chodzi, że takich obiektów jest kilka do kilkunastu. Czy mogę zrobić wyrażenie w stylu "jeśli zmienna global.zaznaczony nie równa się moje id, zamieniam wartość global zaznaczony na moje id" EDIT : Chyba sobie poradziłem, dzięki za pomoc chłopaki :) GML global.zaznaczony = id; // inny obiekt if id =! global.zaznaczony { global.zaznaczony = id } Zrobiłem takie coś, dobrze no i sprawdzam id w innym obiekcie przez draw tej globalnej i ładnie się zmienia teraz wartość :3 Podziele się może ktoś ma podobny problem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się