Arathar Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Hej mam pytanie. Da się zrobić by napisy końcowe leciały z góry na dół/z dołu na górę? Jeśli tak to proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Nie da się. Programiści to magicy. Sprzedają dusze za specjalne efekty których normalnie nie da się zrobić. ... Wszystko się da, kolego. Pytanie nie jest czy się da, tylko "czy pomożecie mi to zrobić". Tekst się wyświetla funkcją GML draw_text(x,y,string); x i y to pozycja na ekranie, string to tekst. Jezeli ma sie poruszac z gory na dol znaczy ze ma sie poruszac po osi y. Po prostu zwiekszaj pozycje y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arathar Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Po prostu zwiekszaj pozycje y. Mógłbyś mnie olśnić jak to zrobić? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Zakładam, że pracujesz na klockach skoro nie wiesz jak zmienić x i y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Wystarczy zrobić obiekt wyświetlający tekst o dużej wysokości, i nadać temu obiektowi ujemną prędkość pionową (vspeed). Można to nawet osiągnąć bez GML, korzystając z bloków akcji. Mniej więcej tak to powinno wyglądać: object0 następnie umieść na dole pustego pomieszczenia. Jeśli chodzi o samą zawartość zmiennej credits, znak # rozdziela rysowany na ekranie tekst przechodząc do następnej linijki. Jeżeli zamiast tego chcesz, by po prostu wyświetlić hash jako znak, wyescapuj go backslashem, czyli \# narysuje #, a sam # przejdzie do nowej linii. Definiując zmienną credits pamiętaj, by wyrażenie znalazło się pomiędzy znakami " " lub ' '. W samym ciągu znaków użyłem ``, by nie przedłużać. I w ogóle to polecam zaznajomienie się z różnymi formami wyświetlania i modyfikowania zmiennych. Poniżej pełna zawartość linijki, gdzie definiowane są credits. Zrób se copypaste'a i zobacz, jak to działa. "programowanie#ADAM ZAWADZKI##scenariusz#BARTOSZ WOJCICKI##glowny grafik#CELINA ULEPEK##modele 3d#DAMIAN TRELA#ELZBIETA SARNOWSKA#FILIP ROCHATYNSKI##muzyka#JUSTYNA BIMBER##udzwiekowienie#STUDIO ``PITCH PERFECT``#F.H.U. DZIASLO STANISLAW##level design#PAWELEK ZAWADZKI#PIOTRUS ZAWADZKI#KRYSTYNA KOPER-ZAWADZKA#i pozostale pol#rodziny programisty###Specjalne podziekowania dla#pizzerii ''Dolmio'' w Parzymiechach#za wsparcie zywieniowe#oraz moralne podczas#tworzenia produkcji. Jestescie#\#1 wsrod Pizzerii!###Parzymiechy, MMXV" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Błąd taktyczny - on chciał z góry na dół, zrobiłeś z dołu do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-[PhariseuS]- Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 I teraz wychodzi jak ważne jest czytanie ze zrozumieniem :P z góry na dół/z dołu na górę Jak dla mnie [(p OR q) => p] AND [(p OR q) =>q] jest TRUE :P Nie zmienia to faktu, że przykład można bardzo prosto przerobić - pokazuje łopatologicznie działanie listy płac. Zamieściłem go głównie po to, by początkujący użytkownicy zobaczyli, jak można prosto podzielić tekst na linijki przy rysowaniu. By napisy leciały z góry na dół - tak przepisać zmienną credits, by linijki leciały w odwrotnej kolejności. - ustawić object0 na górze, zamiast na dole pomieszczenia - na początku wydarzenia Draw, wykonać skrypt bądź wyrażenie draw_set_valign(fa_bottom); które to nam wyrówna dół tekstu do pozycji y obiektu (nie mam pojęcia jak to zrobić klockami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arathar Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Nie, nie korzystam z klocków, bardziej chodziło mi o to jak zrobić, żeby wraz z upływem czasu tekst się poruszał. Poczytałem trochę o timerach i już mam, ale dzięki za sposoby :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Marca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 w kazdym stepie y-=jakaś_liczba i już się rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gilos99 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Nie chciałbym być złośliwy ale ile kodu napisałeś sam, skoro nie wiesz o co w powyższych postach chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się