Skocz do zawartości

Arathar

Użytkownicy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Arathar

  • Urodziny 14.01.2000

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Arathar

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. tak używałem mp3, dzięki za pomoc :D
  2. Chce żeby był 2 albo więcej dźwięków naraz. Np. leci sobie nutka w tle, a za każdym razem gdy bohater skoczy ma być dźwięk skoku. Bo u mnie to kończy się tak że muzyka w tle przestaje lecieć.
  3. Chodzi o to, że jak drugi dźwięk zaczyna grać to pierwszy przestaje.
  4. Witam, jest jakiś sposób na umieszczenie dwóch lub więcej dźwięków na raz?
  5. Nie napisałem tutaj kodu tylko sposób myślenia, więc jeśli przepisałeś to błędy mają prawo wystąpić :)
  6. Też się zgadzam, gdy ja robiłem taką funkcję w grze zrobiłem mniej więcej tak. Zabindowałem pod jakiś przycisk "global.use" W stepie dźwigni if global.use =1; ( global.dzwignia = 1; ) w stepie drzwi if global.dzwignia = 1 ( image_index = 1;// albo jeśli drzwi mają się otwierać już na zawsze możesz dać instance_destroy :) // )
  7. Witam, pomoże ktoś może przy małym problemie? Mianowicie, jak zrobić by rozmiar obiektu zwiększał/zmniejszał się w zależności od innej zmiennej?
  8. Nie, nie korzystam z klocków, bardziej chodziło mi o to jak zrobić, żeby wraz z upływem czasu tekst się poruszał. Poczytałem trochę o timerach i już mam, ale dzięki za sposoby :)
  9. Mógłbyś mnie olśnić jak to zrobić? :)
  10. Hej mam pytanie. Da się zrobić by napisy końcowe leciały z góry na dół/z dołu na górę? Jeśli tak to proszę o pomoc :)
  11. Witam mam pytanie... Mianowicie jak wstawić film do gry? Szukałem już pomocy we wcześniejszych tematach, ale mi bardziej chodzi o to gdzie go trzeba "zaintować" ?
  12. Trochę się nagłowiłem i działa :D Create: GML global.hp_drzewa = 3; hpp_drzewa = global.hp_drzewa; hp3= 3; hp2=2; hp1=1; hp0=0; Step: GML var use; var hp_drzewa; global.hp_drzewa = 3; use = keyboard_check_pressed(ord("E")); var id_drz; id_drz = instance_nearest(x,y,obj_drzewo_lisciaste_1); if (distance_to_object(id_drz) <4) { if use and global.siekiera = 1 { if hpp_drzewa=global.hp_drzewa and hpp_drzewa = hp3 { { global.drewno +=1; hpp_drzewa = hp2; } if hpp_drzewa = hp2 { global.drewno +=1; hp2 = hp1; } if hp2 = hp1 { global.drewno+=1; hp1 = hp0; } if hp1 = hp0 { instance_create(x,y,obj_pien); instance_deactivate_object(id_drz); hpp_drzewa = hp3; } } } } hp0=hp0; hp1=hp1; hp2=hp2;
  13. Właśnie, gdy ustawiłem w evenie create drzewo znika po pięciu 'cięciach", ale znika nie jedno drzewo, lecz wszystkie, i niewiem co jest źle.
  14. Jak użyłem opcji "var" to znikały mi wszystkie drzewa w kolejności od najbliższego do najdalszego, a gdy opcji z pętlą with zadziałało częściowo, ponieważ oprócz głównego drzewa, znika jeszcze kilka randomowych drzew. PS. Numeruję drzewa, ponieważ będzie kilka rodzajów drzew liściastych,iglastych... EDIT. Działa, ale tylko gdy hp_drzewa jest z góry ustawione na jeden, gdy jest np. na 2 global.drewno wciąż się dodaje, lecz drzewo nie znika. Aktualny kod : GML var hp_drzewa; hp_drzewa = 5; var use; use = keyboard_check_pressed(ord("E")); var id_drz; id_drz = instance_nearest(x,y,obj_drzewo_lisciaste_1); if (distance_to_object(id_drz) <4) { if use { global.drewno +=1; hp_drzewa -= 1; } } if hp_drzewa = 0 { instance_deactivate_object(id_drz); }
  15. Cześć, w game makerze programuję od tygodnia i zacząłem robić grę o drwalu. Mój problem polega na tym, że jak ścinam drzewo, to znikają wszystkie na mapie, zamiast jednego. Pomożecie mi się uporać z tym problemem? Mój kod na ścinanie: GML hp_drzewa = 5; if (distance_to_object(obj_drzewo_lisciaste_1) <6) { if use { global.drewno +=1; hp_drzewa -= 1; } } if hp_drzewa == 0 { instance_deactivate_object(obj_drzewo_lisciaste_1); }
×
×
  • Dodaj nową pozycję...