Jak użyłem opcji "var" to znikały mi wszystkie drzewa w kolejności od najbliższego do najdalszego, a gdy opcji z pętlą with zadziałało częściowo, ponieważ oprócz głównego drzewa, znika jeszcze kilka randomowych drzew.
PS. Numeruję drzewa, ponieważ będzie kilka rodzajów drzew liściastych,iglastych...
EDIT.
Działa, ale tylko gdy hp_drzewa jest z góry ustawione na jeden, gdy jest np. na 2 global.drewno wciąż się dodaje, lecz drzewo nie znika.
Aktualny kod :
GML
var hp_drzewa;
hp_drzewa = 5;
var use;
use = keyboard_check_pressed(ord("E"));
var id_drz;
id_drz = instance_nearest(x,y,obj_drzewo_lisciaste_1);
if (distance_to_object(id_drz) <4)
{
if use
{
global.drewno +=1;
hp_drzewa -= 1;
}
}
if hp_drzewa = 0
{
instance_deactivate_object(id_drz);
}