Filar Społeczności Chell Opublikowano 20 Stycznia 2015 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 krótko - mam skrypt do przetasowywania tablicy, każda wartość odpowiada jakiejś instancji w roomie (no, po prostu mam match-3, a w nim tablicę w której zapisane jest jaka instancja znajduje się w danej komórce), każdy gem jest innym obiektem, włada nimi kontrolka. Owa kontrolka po naciśnięciu R przetasowuje całą tablicę, tylko wypadałoby, żeby najpierw niszczyła stare instancje. Jak użyć instance_destroy na innej instancji niż własna? ale zagmatwałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 GML with (id) { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 with(id_instancji){instance_destroy()} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 dziękuję bardzo! edit: czemu ten kod tworzy gema tylko w ostatniej komórce? :/ GML var xx, o, ob; xx=0 o=0 ob=0 with red { instance_destroy() } with blue { instance_destroy() } with orange { instance_destroy() } with green { instance_destroy() } with magenta { instance_destroy() } for (xx=162; xx<427; xx+=53) o=irandom(4) if o=0 {ob=red} else if o=1 {ob=blue} else if o=2 {ob=orange} else if o=3 {ob=green} else if o=4 {ob=magenta} instance_create(xx,121,ob) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 bo pętla for nie jest w klamerce, więc się wykonuję sama bez tych ifów i na końcu twój xx ma wartość maksymalną: musisz zrobic: for() { TU KOD } Edit. Zamiast: for (xx=162; xx<427; xx+=53) o=irandom(4) if o=0 {ob=red} else if o=1 {ob=blue} else if o=2 {ob=orange} else if o=3 {ob=green} else if o=4 {ob=magenta} instance_create(xx,121,ob) Zrób: for (xx=162; xx<427; xx+=53) { o=irandom(4) if o=0 {ob=red} else if o=1 {ob=blue} else if o=2 {ob=orange} else if o=3 {ob=green} else if o=4 {ob=magenta} instance_create(xx,121,ob) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 no tak, oczywiście, to musiało być coś tak banalnego :D dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się