DangBean Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Narysowałem sobie prosty rysunek w InkScapie - buźka i dwa oczka, a następnie przekonwertowałem do SWF. Taki rysunek jak go się podgląda np w Foxie lub Operze nie wygląda może atrakcyjnie, ale identycznie jak w Inkscapie. Bez problemu zaimportowało do GMS, ale ... buźka i jedno oczko. Drugie oczko wcięło. :blink: Jak zaczęłem obiekt z takim spritem przesuwać po roomie to zostawiał za sobą smugi, tworząc węża, którego głową była buźka z jednym oczkiem. Czy ja coś robię źle, może te wektorowe trzeba jakoś inaczej, czy grafika wektorowa w GMS to na razie tylko chwyt marketingowy i lepiej sobie odpuścić? Jest ktoś na tym forum, kto by próbował albo używa grafiki wektorowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Może kwestia głębokości warstw? To jest jednak do grafik tworzonych we Flashu a nie InkScape i na to też bierz poprawkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Może kwestia głębokości warstw? To jest jednak do grafik tworzonych we Flashu a nie InkScape i na to też bierz poprawkę. Z tym brakującym oczkiem to możliwe. Warstwa była jedna, może GMS jakoś inaczej interpretuje kolejność rysowanych krzywych. Ale czemu zostawia węża? Obiekt się przesuwa to i sprite też powinien, bez zostawiania śmieci, niezależnie od głębokości warstw. Próbowałeś używać spritów wektorowych w GMS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Z tym 'wężem' to jest błąd z pamięcią w GM:S. Powiedz jakie są warunki? Jest to pusty projekt? Masz ustawiony kolor albo obrazek tła? Obiekty ze zwykłym sprite też zostawiają ślad? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Z tym 'wężem' to jest błąd z pamięcią w GM:S. Powiedz jakie są warunki? Jest to pusty projekt? Masz ustawiony kolor albo obrazek tła? Obiekty ze zwykłym sprite też zostawiają ślad? Dzięki Threef. Poeksperymentowałem. Pusty projekt - room nie miał tła - zwykłe sprites też zostawiają węża. Jak się włączy tło, to wszystko jest ok - wąż znika. Jak się doda tilesy - też jest ok. Fajny efekt powstaje jak tiles jest półprzezroczysty - za obiektem idzie taki półprzezroczysty znikajacy cień na kilkanaście pixlów. Efekt przypominający sposób rysowania ruchu w niektórych komiksach :rolleyes: . Możnaby wykorzystać gdyby nie świadomość, że pewnie YoYo to naprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 12 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Nie, YYG tego nie naprawi, to jest umyślnie zrobione i było jeszcze przed GM:S. Po prostu włączony background to tak jakbyś rysował sobie prostokąt o danym kolorze, a potem dopiero wykonał eventy draw obiektów. Jak masz tilesety, albo jakiś inny powód czasem bez sensu rysować to tło. To jest jak najbardziej umyślnie dodana opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 To jest jednak do grafik tworzonych we Flashu a nie InkScape i na to też bierz poprawkę. Znalazłem coś takiego: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=643832 Gosciu eksportował bezposrednio z flasha i też mu oczko zjadło. Czyli to jednak błąd GMS. (to w ogóle jakiś spisek iluminatich - w obu przypadkach oczko :rolleyes: ). Kolejny ciekawy efekt jaki zauważyłem to zmiana grubosci fragmentów krzywych importowanych z SWF podczas ruchu. Tak jakby te linie migotały. Gdy się ruch spritów ogląda w flashu to tego nie ma. Chyba trzeba jeszcze poczekać aż dopracują grafikę vektorową. Może dodadzą import SVG. Nie trzeba będzie konwertować, a bardzo to upierdliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Listopada 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Ale to nie jest grafika wektorowa. To jest konwersja wektorów do vertexów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Ale to nie jest grafika wektorowa. To jest konwersja wektorów do vertexów. Trochę mnie zaskoczył Twój post, ale pomysł by krzywe beziera zamieniać na trójkąty nie wydaje się bezsensowny, więc poeksperymentowałem. Gdyby było tak jak piszesz, to przy powiększaniu sprite'a powinna pojawić się struktura złożona z trójkątów, bo przecieź sprite musi być pamiętany jako skończona liczba vertexów. W SWF sprite składa się z takich obiekcików: <DefineShape3 ShapeId="8"> <Bounds MaxX="5132" MaxY="4098" MinX="4982" MinY="3365" /> <FillStyles> <SolidFillStyle Color="9b" /> </FillStyles> <LineStyles> <LineStyle Width="96" Color="ff00009b"> </LineStyle> </LineStyles> <Edges> <StyleChange> <Move DX="5084" DY="3860" /> <SetFill0 Index="1" /> <SetLine Index="1" /> </StyleChange> <Curve CDX="-12" CDY="280" ADX="-25" ADY="-89" /> <Curve CDX="-24" CDY="-143" ADX="8" ADY="-302" /> <Curve CDX="12" CDY="-280" ADX="25" ADY="88" /> <Curve CDX="3" CDY="17" ADX="3" ADY="26" /> <Line DX="-17" DY="276" /> <Line DX="27" DY="127" /> </Edges> </DefineShape3> Rysyję sprite'a zaimportowanego z SWF skalując: GML draw_sprite_ext(sprite0, 0, x, y, skala, skala, 0, c_white, 1); No i przy dużej skali nie pojawiają się trójkąty, tylko pixeloza. Obawiam się, że krzywe beziera są podczas importu zamieniane nie na vertexy, ale na pixle :( . Czyli jak chcemy aby nasz bohater odchodził w siną dal na tle jelonka i zachodzącego słońca, to najlepiej narysować go wektorowo, i wyeksportować z inkskapa kilka png w różnych skalach i gdy bohater odchodzi skalować, a co ileśtam kroków podmieniać sprite'a na mniejszy. A miało być tak pięknie. Jestem dziebko zawiedziony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Może kogoś zainteresuje, że w nowej wersji GMS 1.4.1556 poprawili import SWF. Moja paskudna geba ma już dwa oczka i jak sie ją skaluje to bardzo alegancko się powiększa, bez żadnej pixelozy :) . Niestety nie wszystko jest jeszcze super - w HTML5 grafika wektorowa się robi niwidzialna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Marca 2015 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 A eksportujesz z WEBGL czy bez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DangBean Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 A eksportujesz z WEBGL czy bez? Bez WebGL. Sprawdziłem - z WebGL działa. No ale WebGL nie na każdym telefonie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się