Skocz do zawartości

Efekt kamery


Matrix_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić taki efekt kamery jak w tej grze:

 

http://steamcommunity.com/sharedfiles/file...s/?id=337467578

 

chodzi mi o lekkie przesunięcia w zależności w którą stronę się patrzy.

Podążanie umiem zrobić, ale nie wiem jak zrobić ten fajny efekt...

 

[edit]

Nie wiem do jakiej zmiennej się odnieść żeby móc zacząć zmieniać położenie kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (step)
o_follow.x=x+lengthdir_x(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2, point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

o_follow.y=y+lengthdir_y(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2, point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y))

to wklej do step bohatera i stwórz obiekt o_follow(no i umieść go w roomie)

Skorsis nie żartuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorsis podał najprostsze i w większości przypadków najlepsze rozwiązanie, ale pozwolę sobie rozwinąć jego pseudokod.

GML
view_xview[0]=-(view_wview[0]/2)+(obiekt.x + mouse_x)/2

-(view_wview[0]/2) jest po to abyśmy odnosili się do środka view a nie jego początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...