Matrix_ Opublikowano 11 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2014 Witam, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić taki efekt kamery jak w tej grze: http://steamcommunity.com/sharedfiles/file...s/?id=337467578 chodzi mi o lekkie przesunięcia w zależności w którą stronę się patrzy. Podążanie umiem zrobić, ale nie wiem jak zrobić ten fajny efekt... [edit] Nie wiem do jakiej zmiennej się odnieść żeby móc zacząć zmieniać położenie kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Udało mi się nagrać film, z efektem o który mi chodzi... Przepraszam za 2 post w czasie mniejszym niż 24h lecz później mogę nie mieć dostępu do komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 12 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2014 Stwórz obiekt, którego pozycja znajduje się w połowie drogi między bohaterem a kursorem i ustaw, żeby view za nim podążał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Stwórz obiekt, którego pozycja znajduje się w połowie drogi między bohaterem a kursorem i ustaw, żeby view za nim podążał. A jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorsis Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 x = (obiekt.x + myszka.x) / 2 y to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 GML (step) o_follow.x=x+lengthdir_x(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2, point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) o_follow.y=y+lengthdir_y(point_distance(x,y,mouse_x,mouse_y)/2, point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)) to wklej do step bohatera i stwórz obiekt o_follow(no i umieść go w roomie) Skorsis nie żartuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Skorsis podał najprostsze i w większości przypadków najlepsze rozwiązanie, ale pozwolę sobie rozwinąć jego pseudokod. GML view_xview[0]=-(view_wview[0]/2)+(obiekt.x + mouse_x)/2 -(view_wview[0]/2) jest po to abyśmy odnosili się do środka view a nie jego początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 faktycznie, działa. A ja zawsze sobie pod górke robie:p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Można nawet jeszcze lepiej i użyć mean(). Ja osobiście lubię robić taką kamerę w proporcjach 2/3: GML view_xview[0]=mean(player.x,player.x,mouse_x)-(view_wview[0]/2) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się