uzu13 Opublikowano 25 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 Siemka Obiekt1 pojawia mi się kilkakrotnie w określonej pozycji. Jeżeli kliknę na niego niszczy się. Jak zrobić by niszczył się ten widoczny na pierwszym planie, a reszta która jest pod nim nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 25 Września 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 25 Września 2014 To jest dobre pytanie, ale wcale nie takie proste do zrobienia, bo one mają wszystkie ten sam depth teoretycznie i tylko inne ID (i to po nim są PRAWDOPODOBNIE rysowane, ale nie musi tak być - to już kwestia tego jak sobie GM w pamięci je ustawi). Ja bym spróbował tak, w zdarzeniu on mouse global X buton press (ale nie tych obiektów a jakiegoś kontrolera, zeby wykonac to raz): GML var _d = ds_list_create(); with(obiekt1) { // jeśli ten obiekt jest pod myszką, to dodaj go do listy if position_meeting(mouse_x,mouse_y,self) { ds_list_add(_d,id); } } ds_list_sort(_d, false); // sortuj ID malejąco, najwyższe będzie wtedy pierwsze, a to powinien być ostatnio tworzony obiekt if (ds_list_size() > 0) { with (ds_list_find_value(_d, 0)) { instance_destroy(); } } ds_list_destroy(_d); Ale jak widzisz, w ten sposób odwołujesz się do wszystkich obiektów, co może być wolne (nie wiem czy na tyle, zeby było zauważalne, ale na pewno jest nieoptymalne, bo with w GM zawsze taki będzie). Mam nadzieję, ze nic nie pomyliłem w argumentach funkcji, no i zabezpieczyłem przed pustą listą nawet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Nie miałem do tej pory czasu by tu zajrzeć. Wrzuciłem to co podałeś, ale mam błąd w linii z GML if (ds_list_size() > 0) { Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 4 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Bo ma być GML if (ds_list_size(_d) > 0) { Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2014 Też próbowałem, a obiekty usuwa dalej wszystkie. //EDIT Troszkę zmieniłem i już działa dzięki wielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Października 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 To podaj poprawny kod, może coś zjadlem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się