dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Witam Mój problem pewnie jest banalny ale i tak go muszę napisać. Mianowicie jeżeli skocze w platformówce to gdy ląduje na ziemi to idzie ale zacina się. Kod kolizji jest standardowy: GML move_contact_solid(270,4) vspeed = 0; Jeżeli coś chcecie więcej to napiszcie bo problem może tutaj nie tkwić. PS.Używam GM8 Lite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 A masz ten kod w step GML (step) if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} ? A chodzenie takie jak w FAQ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 chodzenie i step mam z FAQ tylko od siebie dodałem w chodzeniu to: GML if( place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index=spr_hero_up2; Mam jeszcze zdarzenia:release z klawszam w prawo i w lewo z kodem: GML sprite_index=spr_hero_right2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Ustaw stałą, prostokątną maskę na spricie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Ustawiłem to już wcześniej ale i to nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Wątpię, że w tym problem, ale czy nie masz przypadkiem takiego kodu? Po naciśnięciu klawisza w prawo GML if place_free(x+4,y) sprite_index=spr_hero_right {x+=4} ? Bo jeśli tak, to zmień na coś takiego GML if place_free(x+4,y) { x+=4 sprite_index=spr_hero_right } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Ustawiłem to i nic się nie zmieniło. A tak wgl to więcej jest z tym problemów kiedy skacze w lewo a kod się wgl nie różni. EDIT. Dziwne ale zauważyłem że nie zawsze się zacina a jak zacina to przy skoku z wyższego miejsca lub spadnięcie z niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 jeśli chodzi o to, że przy skoku z wyższego miejsca postać "ląduje w powietrzu" żeby później jeszcze raz spaść na podłogę, "wydłuż" zasięg move_contact_solid w kolizji z ziemią GML move_contact_solid(270,max(0,vspeed)) vspeed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 nie to nie o to chodzi postac o prostu się zacina ale dalej idzie. Zauważyłem jednak że tylko gdy skacze z wysokości lub spada z wysoka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Czyli, że twoja postać 'wbija' się w obiekt, na który ląduje. Oznacza to m.in. że próba sprawdzenia, czy przed postacią stoi przeszkoda za pomocą place_free() jest z góry skazana na porażkę. Po kodzie lądowania daj: GML move_outside_solid(90,vspeed) Pamiętaj też, żeby odpowiednim obiektom zaznaczyć solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dexter19 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Dzięki to pomogło :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się