Patryqs Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Rzecz wydaje się prosta, ale nie moge dojść do tego jak to zrobić. Chodzi mi o to, że gdy postać jest zwrócona w prawo, to żeby strzelała w prawo, a gdy w lewo to żeby strzelała w lewo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ok, już staram się wytłumaczyć. Jest na to wiele różnych sposobów, zależnych od tego jak masz zrobiony sposób chodzenia (przyjmuje, że to platformowa gra). Pierwszy sposób. w Create daj GML kier=1 //definicja czy tam deklaracja, chyba nawet nie potrzebne, mniejsza</span></span> Po naciśnięciu klawisza w Prawo GML kier=1 //zaznaczamy ktory kierunek 1 to prawo, 0 to lewo</span></span> Po naciśnięciu klawisza w Lewo GML kier=0 //tutaj tak samo</span></span> Po naciśnięciu klawisza strzału GML if alarm[0] = -1 then alarm[0] = 10 //wlaczamy alarm, zeby nie tworzyc MASY strzal</span></span> Alarm[0]. GML strzal=instance_create(x, y, obj_strzala) //tworzymy strzale if (kier==0) //jezeli kierunek to 0, czyli lewo strzal.direction=180 //direction bedzie sie rownal 180, czyli lewo if (kier==1) // jezeli kierunek to 1, czyli prawo strzal.direction=0 //direction bedzie sie rownal 0, czyli prawo strzal.speed=10 //a tutaj ustawiamy predkosc strzaly</span></span> Drugi sposób W step daj GML if (x>xprevious) //jezeli jestesmy bardziej w prawo niz step wczesniej kier=1 //kierunek rowna sie 1, czyli prawo if (x<xprevious) //jezeli jestesmy bardziej w lewo niz step wczesniej kier=0 //kierunek rowna sie 0, czyli lewo</span></span> Po naciśnięciu klawisza strzału GML if alarm[0] = -1 then alarm[0] = 10 //ustawiamy alarm</span></span> Alarm[0]. GML strzal=instance_create(x, y, obj_strzala) //tworzymy strzale if (kier==0) //sprawdzamy strzal.direction=180 //ustawiamy, to juz tlumaczylem. if (kier==1) strzal.direction=0 strzal.speed=10 I jeszcze dużo dużo innych, ale myślę, że te Ci wystarczą, jak coś pisz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Ale mu to wytłumaczyłes (s mi nie wchodzi >:| ) obj_player create GML hot = 1 kier = 1 // jak masz w prawo to kier = 1 a jak w lewo to kier = 0</span> w lewo GML kier = 0 w prawo GML kier = 1 klawiz trzalu GML if hot = 1 hot = 0 instance_create(x,y,obj_pocik); alarm[0] = 2*room_speed alarm 0 GML hot = 1 obj_pocik GML if o_player.kier=0 action_move("000100000",20); else if o_bohater.kier=1 action_move("000001000",20); DUM DUM DUM !!!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dobrze wytłumaczyłem, kod jest dobry ;] A tak w ogóle masz u mnie Respekt+, bo ogarniasz action_move, nigdy tego nie używałem ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exp Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Nie zgubiłeś nawiasów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 action_move co to za syf, nawet nie wiedziałem że coś takiego jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Też nie lubię action_move(). Używając direction, mogę ładnie sobie użyć GML image_angle=direction , a tak to chyba nie za bardzo. I nie mogę ogarnąć które 0, za co odpowiada. To nie zostało zrobione tylko i wyłącznie na potrzeby klocka w zakładce move? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zombie-Games Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ja teraz też używam direction , ale podałem mu z action_move(000000000,0) dlatego że to lepiej zrozumie i kod jest prostszy ! Ale ten kod co napisałeś jest też dobry :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryqs Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Dzięki wielkie, działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się