Fervi_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Witam! Ja wiem, że to lamerstwo (ale jestem Fervim, więc zrozumiecie) Może ktoś walnąć podstawowy przykład posługiwania się funkcjami file_text_*? Nie wiem jak ma wyglądać poprawnie działający kod, a przykładów żadnych nie znalazłem Chcę na tym zrobić save gry i load (jestem zbyt hipsterski na ini) Dzięki wielkie Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Chodzi Ci o coś takiego? GML file=file_text_open_write("file.txt") file_text_write_string(file,"Witaj!") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Działa, tylko tak Powiedzmy, że robię zapis score=(wartość score) niescore=(wartosc niescore) Jak potem to odczytać i przypisać do zmiennej Czyli pobieram z pliku wartość score i niescore i przypisuje? W plikach INI podaję skąd dokładnie ma brać wartości, jak tu będzie wyglądać? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Łatwiej jest zapisywać same wartości i oddzielać je enterami. Tylko musisz sobie gdzieś w notatkach zapisać w jakiej kolejności te zmienne sobie zapisujesz żebyś potem pamiętał jak je się odczytuje :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 BTW. jaki jest sens utrudniania sobie życia, zamiast użyć ini? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 albo bufferów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Bo Enigma nie ma zaimplementowanego game_save ani INI :( Lekka lipa, bo myślałem, że ma - polecają użyć file_text_* dopóki nie będzie Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danieo Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 @Fervi A nie obawiasz się tego, że trzymając zapis jako zwykły tekst gracz będzie mógł oszukiwać? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Tak samo może być z INI Oczywiście może ktoś do tego czasu napisze lepsze zapisywanie lub ewentualnie zrobię szyfrowanie jakieś (zobaczymy). Na razie to i tak wersja deweloperska Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 A file_bin możesz używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 To lepiej użyć bufferów tak jak Amaterasu mówi, można bez problemu używać różnych typów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 A file_bin możesz używać? Chyba tak, bo się kompiluje program - ale nie wiem czy działa Niemniej program pobiera (ten z file_text) dane, jednak nie wiem jak ustawić by brał je z jednego pliku, ale po kolei Jeszcze się pobawię, to może do czegoś dojdę Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się