Skocz do zawartości

Jak Zrobić Życie :?


ImaG

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie nie wiem jak zrobić życie potworom jak i ludzikowi .

Nwm także gdzie to wstawić .

Chodzi mi o to aby przy strzeleniu zabierało 15% życia (obiektom) , które wybiorę .

Prosze o pomoc i z góry dziękuje za pomoc ! :thumbsup:

 

 

Dla Przykładu :

 

68000038848481360429.png

 

 

 

EDYTUJE :

NADAL NIE WIEM JAK TO SIE ROBI ;/ MOŻNA JAŚNIEJ LUB DAĆ PRZYKŁAD GOTOWCA ?? ( Do Pobrania )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do eventu Create stworkow i bohatera daj zmienną 'zycie' (przykładowo, możesz zobie nazwać ją dowolnie), daj jej jakąś liczbę

2. Poszukaj w dokumentacji funkcji 'draw_healthbar', ona rysuje pasek życia w wybranym miejscu

3. Jako 'x' i 'y' w argumentach funkcji 'draw_healthbar' daj położenie x i y obiektów, do których dany pasek życia należy

Czy masz zrobiony już kod na strzelanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Do eventu Create stworkow i bohatera daj zmienną 'zycie' (przykładowo, możesz zobie nazwać ją dowolnie), daj jej jakąś liczbę

2. Poszukaj w dokumentacji funkcji 'draw_healthbar', ona rysuje pasek życia w wybranym miejscu

3. Jako 'x' i 'y' w argumentach funkcji 'draw_healthbar' daj położenie x i y obiektów, do których dany pasek życia należy

Czy masz zrobiony już kod na strzelanie?

Mam na strzelanie juz ogarnełem teraz ogarniam życie , twoje lepiej pojmuje od postu ziomka niżej :)

PS : da sie rep+ dawac albo cos?

 

Ej nie mam draw_healthbar i co to te STD ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba robisz przez ikony, tak?

 

bo ediepl radzil ci drugi sposob 3,

3, w objektu stworka, eventu draw robisz v action ikone execute code

do niej dasz

GML
draw_rectangle( x-50, y-60, x-50+100*(hp/maxhp), y-40, 0 );
co robi kazdy parametr doctyzas sie v help(F1)

x, y so zmienne ustalajoce pozycje objektu

hp, maxhp so twe zmienne ktore dasz kazdemu stworkowi zapisujoc w create a zmienajoc w innych eventach(step, collision itp.)

draw automatycnie pak rysuje na screenu kazdy cykl pasek hp

dotego mozna bawic sie z colorowym rysovaniem a nawet mozna rysowac wiecej paskow prez siebie by uzyskac fajne efekty

 

tak mozna latwo zrobic ladniejsze rzeczy nic tylko ikonami :)

 

rep+ niejestem pewny o co ci chodzi.

jest

GML
repeat(5) {komenda1, komenda2};
ktory 5x zrobi vwzystko co jest w { ... }
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie rozumiem co ty piszesz to 1 .

2 . nie wytłumaczyłeś mi tego i ponieważ piszesz takie coś

,,co robi kazdy parametr doctyzas sie v help(F1)'' lub ,,zmienajoc w innych eventach(step, collision itp.) '' lub ,,repeat(5) {komenda1, komenda2}; który 5x zrobi vwzystko co jest w { ... }'' To nigdy ciebie nie zrozumiem napisz to po lucku to tu a tamto wkładasz do kodu gdzie robisz kolizje obiektu i wkladasz ten kod tam . a nie sratatata baratata niema bata .

Za takie coś nie dostaniesz Rep+ a po 3 z kolei nwm nawet jak się daje na tym forum rep'a więc pozdro dla ciebie użytkowniku ereg .

 

NADAL SZUKAM TEGO ZE ZROZUMIENIEM ! .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rep+ to punkty reputacji? Na tym forum nie ma czegoś takiego. Tutaj reputację dostaje się za wkład w forum, nie za jakieś wirtualne punkty.

 

Żeby narysować pasek życia na klockach, musisz użyć klocka Draw Rectangle: x1, y1 to położenie X i Y lewego górnego rogu paska życia, x2 to x1+szerokość paska*(HP/MAX HP), y2 to y1+wysokość paska. Zaznacz też opcję 'relative', dzięki temu pasek będzie 'przyczepiony' do postaci.

 

W evencie Collision With możesz zmieniać wartości zmiennych obu kolidujących obiektów, są do tego zmienne globalne:

-self*: obiekt, który ma event Collision With <obiekt>

-other: obiekt

Aby otrzymać lub zmieniać wartość zmiennej tych obiektów, zamiast "zycie -= 15" napisz "other.zycie -= 15" lub "self.zycie -= 15", zależnie, który obiekt ma tracić HP. Tak samo możesz pisać w klockach.

 

Co masz na myśli, pisząc "STD"?

 

*tak naprawdę kod "self.zycie -= 15" to to same, co "zycie -= 15"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nadal nierozumies, to inny problem.

moze w tej chwili to dla ciebie inna liga :)

jezeli niewiesz co jest event a podobne, masz duzo czytania przed sobo.

 

i jak cos dalej nierozumiesz formuluj pytanie tak, by bylo poznac co konkretnie niejasne.

 

BTW: casch za pisanie na foru tez mi nikt nieprzysyla, niestety ;-) bys mnie niepodejrzewal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amaterasu właśnie mi oto chodziło dzięki ! ale wytłumacz mi 1 rzecz .

Czemu to jest takie duże i jak potworek we mnie wejdzie to nie odbiera mi życia :?

Tu masz screen shota jak to wygląda .

07679419322453424647.png

 

Przy okazji jak zrobić aby pocisk nie przenikał przez ścianie , tylko wybuchał , a ściana nie wybuchała ? oto screen :

94781241684337099182.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś złe argumenty podałeś. Poza tym nie ustawiłeś wcześniej koloru.

 

No i jako moderator daję ci pisemne upomnienie na temat zachowania. Zwracasz innym uwagę na czytelność postów, a sam o nią nie dbasz. Może na forach CSa się to toleruje, ale tu obowiązuje netykieta. Kolejny taki post skończy się warnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś zły argument y2 w Draw Rectangle. Popatrz, jak zmienia się rysowany prostokąt w zależności od tego argumentu.

Dwa pozostałe problemy są do rozwiązania przy pomocy Collision event - odpowiednio w obiekcie bohater z obiektem wrog i w obiekcie pocisk z obiektem sciana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...