jack123 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 elo wam wszystkim napisałem ten temat ponieważ potrzebuje pilnej pomocy otóż chciałem zrobić by w mojej pierwszej gierce(wyścigowa)którą nazwałem Race Ship po przejechaniu wszystkich statków do mety,został wyświetlony ranking jak poniżej 1st Czarna Perła 10 pnk 2nd Latający holender 8 pnk 3rd Endeavour 6 pnk wiem oczywiście że powinno się to zapisywać global ja próbowałem zrobić to tak GML global.wyscigi=x; global.miejsca=x; global.punkty = global.max_punkty global.punkty -= global.miejsce; mam nadzieję że mnie ktoś poradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Napis powinien wyglądać mniej więcej w tym stylu: GML str = string(miejsce)+f_miejsce(miejsce)+' '+nazwa+' '+string(punkty)+' pnk' draw_text(xx,yy,str) Funkcja f_miejsce wybierze, czy po numerze miejsca powinno pisac 'st', 'nd', 'rd', czy 'th': GML switch argument0 { case 1: return 'st' case 2: return 'nd' case 3: return 'rd' default: return 'th' } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 jak chcesz to w mojej sygnie masz przyklad tabelki, dodatkowo szyfrowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 próbowałem przerobić pewien przykład(mario_kart example)ale jak przechodziłem do następnego pokoju(rooma) pokazywali takie same wyniki tutaj pokazuje zaczerpnięty przykład http://sandbox.yoyogames.com/games/59401-mario-kart-example p.s. grę robię prawie taką samą tyle tylko że zamiast maria mam okręt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazio Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 spróbuj nadać każdemu okrętowi miejsce(1st,2nd,3,rd) pamiętaj że ten obiekt co punkty liczy musi być w każdym roomie(pokoju) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 no dobra ale ja chcę aby mi punkty zaznaczało nie po kolei 1pnk,2pnk tak już zrobiłem ale nie wiem jak zrobić żeby punkty zaznaczało 5pnk,2pnk,1pnk weźcie mi pomóżcie ma to być w postaci jednego scriptu czy wielu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazio Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 jakiego masz Game Makera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Game Maker 8.0 PRO weźciiie wspomóżżciie mnie i zróbcieee jakiś przykład koniecznie tego potrzebuje i chciałbym wreszcie stworzyć tą grę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 niezupelnie rozumiem czego wlasciwie schcesz. moze napisz konkretnie co niewiesz, to moze jakis przyklad(tej konkretnej rzeczy) ci ktos zrobi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Game Maker 8.0 PRO weźciiie wspomóżżciie mnie i zróbcieee jakiś przykład koniecznie tego potrzebuje i chciałbym wreszcie stworzyć tą grę Dobre żarty! Chciałeś, żeby pomóc a nie zrobić za Ciebie. W Create jakiegoś obiektu robisz zmienne globalne punkty i miejsce. Później gdzieś tam w jakimś innym evencie dajesz switcha, który sprawdza miejsce: Przykład GML switch(global.miejsce){ case 1: global.punkty+=10; break; ... case default: global.punkty+=0; break; } Takie to trudne, że o masakra ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 TAK bo dalej nie kapuje o co biega a wyżej jest przykład o co mi chodzi tyle tylko że nie chcę żeby punkty pokazywały się chodzi o to żeby mi tych punktów nie liczyło po kolei jak ukończe pierwszy wyścig statków a tak jak na przykład ( jak w Wyścigach SuperCup za 1 st 10 pnk, 2 nd 7pnk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 No to po prostu sprawdzaj kiedy ma ile punktów dodać. Chyba znasz instrukcję warunkową IF? Jeżeli pierwsze miejsce to dodaj 10. Jeżeli drugie miejsce to dodaj 8. i tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 GML GML { str="W tym wyscigu" draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,view_wview/2,40,string_width(str)/32,1,0,c_white,0.5) draw_text(view_wview/2,40,str) for (u=0;u<instance_number(driver_parent);u+=1) { draw_sprite(global.char[global.char[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u) ],_sprite],0,20,25+32*u) yy=24+32*u-5 draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,50,yy,1,1,0,c_white,0.5) draw_sprite_ext(spr_l_maska,0,100,yy,1,1,0,c_white,0.5) draw_text(50,yy,global.player_id[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u)].place) draw_text(100,yy,(11-global.player_id[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u)].place)) } bo ja próbowałem zrobić w taki sposób ale liczy mi punkty po kolei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 GML draw_sprite(global.char[global.char[ds_list_find_value(global.best_W tym_wyscigu,u) ],_sprite],0,20,25+32*u) hmm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jack123 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 sorry mały błąd zrobiłem GML { str="Wtym wyscigu" draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,view_wview/2,40,string_width(str)/32,1,0,c_white,0.5) draw_text(view_wview/2,40,str) for (u=0;u<instance_number(driver_parent);u+=1) { draw_sprite(global.char[global.char[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)],_sprite],0,20,25+32*u) yy=24+32*u-5 draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,50,yy,1,1,0,c_white,0.5) draw_sprite_ext(spr_l_mask,0,100,yy,1,1,0,c_white,0.5) draw_text(50,yy,global.player_id[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)].place) draw_text(100,yy,(11-global.player_id[ds_list_find_value(global.best_Wtym_wyscigu,u)].place)) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Nadal dziwnie to wygląda, raz używasz global.char jako tablicy jednowymiarowej, a raz jako dwu-wymiarowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pazio Opublikowano 16 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 on ma racje że ten kod dziwnie wygląda tak jakbyś go nie do końca napisał albo coś to jest na pewno to SPRAWDŹ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się