Skocz do zawartości

dajcie jakis przyklad :)


krychol

Rekomendowane odpowiedzi

w gm to nie ma sensu, wielu juz probowalo..
Rybo małej wiary! :) Kiedyś zrobiłem taki prosty odtwarzacz, ale ponieważ nie wiem, gdzie go mam, nieco poinstruuję kolegę krychola. Otóż tak:

-radzę najpierw poczytać helpa i zaznajomić się z funkcjami GM'a

-najprostszy mechanizm odtwarzania muzyki polega na wczytaniu wybranego pliku z dysku do programu, a następnie odtworzeniu go. Taki kod wyglądałby mniej więcej tak:

empty=""
plik= get_open_filename('Pliki MP3|*.mp3|Pliki WAV|*.wav|Pliki MIDI|*.mid','')
if (plik != empty)
{
odtwarzane = sound_add(plik,0,1)
sound_play(odtwarzane)
}

Dodałem też blokadę, dzięki której po naciśnięciu Anuluj program nie wywali błędu.

Aby powyższy kod zadziałał, musisz mieć pełnego GMa. Dalej pokombinuj sam, dodaj pasek pokazujący nazwę pliku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Media playery i inne programy wszelakiej maści nie związane z 3D automatycznie nie mają sensu, bo GM korzysta z Direct 3D.
No to trzeba dodać wizualizacje w 3D :D

 

Z tymi odtwarzaczami zgadzam się, ale dlaczemu odrazu 3D nie? Co z tego, że DirectX?
To z tego, że GM korzystając z Direct 3D zużywa całkiem sporo pamięci, więc program nie używający funkcji 3D i tak działałby wolniej niż powinien.

Hmm, dobrze rozumuję? :)

 

EDIT:@Down: dlatego też przydałaby się możliwość wyłączania korzystania z Directa 3D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Z tymi odtwarzaczami zgadzam się, ale dlaczemu odrazu 3D nie? Co z tego, że DirectX?
A czy ja napisałem, że 3D nie? I nie DirectX lecz Direct 3D, a to jest różnica. Tak jak Marmot napisał, np. dla głupiego kalkulatora wzrosną ostro wymagania, bo trzeba będzie mieć akcelerator 3D. Wiem, w dzisiejszych czasach raczej każdy ma takowy, no ale to trochę głupio tak wytaczać od razu ciężkie działa. Z drugiej jednak strony era Visty nadchodzi. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się powtórzę, ale zwyczajne programy użytkowe w GM'ie to głupi pomysł. Uno, GM jest przystosowany do robienia gier. Duo, ciężko w samym gm'ie stworzyć chociaż połowę funkcjonalności dobrego odtwarzacza toteż trzeba pisać dll'e, co sensu nie ma bo potem jeszcze łatwiej sie w cpp'e zrobi i będzie wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...