MaxGaming Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Było pewnie już parę takich tematów, jednakże chodzi o szczególne preferencje i nawiązanie dyskusji, żebym mógł Was wypytać w razie wątpliwości :) Mam nadzieje, że nie będziecie bili za takie "noobskie" pytanko. Więc... Jaki jeżyk polecacie do nauki? Bo kiedyś uczyłem się C#(ale słabo umiałem), C++(tu podstawy opanowałem), ale nawet to pozapominałem i zastanawiam się jaki mi się teraz przyda. Coś najlepiej multi platformowego(szczególnie Windows(PC) i Android) i coś w czym efektywnie można pisać gierki. Słyszałem, że C++ ostatnio dobrze daje radę na andku do gier i prześciga nawet javę, prawda to? I jakiś możecie kurs online(czytany), tutorial online(filmiki) - co według Was najlepsze, albo książkę do tego języka polecić? Tylko bez "jaj", assemblera się uczyć nie zamierzam :D Podsumowując: chodzi o język który teraz daje duże możliwości zarówno pisania jak i ew. pracy, wielo-platformowy(szczególnie Windows PC), w miarę do ogarnięcia przez nooba i żeby był przyszłościowy. Duże wymagania, ale pewnie Wy najlepiej wiecie co tam teraz "w trawie piszczy" :P Bo doszedłem do wniosku, że przez łatwość pisania w GM się rozleniwiłem i olałem "prawdziwe" języki programowania(bo o ile dobrze to definiuje to GMS/GM ma język skryptowy, ale i tak wiecie o co chodzi :rolleyes: ) :D Chodzi o pisanie "dla sportu", ale od razu ze spojrzeniem w perspektywie ew. przyszłej pracy. Plus to, że ja raczej dla sportu nastawiam się na gry(wiadomo, że najpierw muszę w jakimś sporym stopniu ogarnąć język teoretycznie i konsolowo), a pracy no to nie mam pojęcie jakie tam zapotrzebowanie jest i jakie przewidujecie na przyszłe lata :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 z Twojego opisu wynika, że najbardziej przypasuje ci Unity i C# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 A bawiłem się też w Unity kiedyś, ale dałem sobie wtedy spokój, bo nie umiałem modelować, a wtedy do 2D nie było z tego co bylo mi wiadomo, żadnych kitów, ale raz, że trzeba się rozwijać, a dwa, ze teraz chyba nawet jest taka możliwość. W sumie to może tak zrobię. Zaleta Unity też jest taka, że niemalże od razu widać rezultat nauki. Tylko, że czy to nie jest jedynie opcja do gier? Bo to w sumie tak jak z GMS zawiera pełno ułatwień i funkcji specjalnie do tworzenia gier i to raczej ma mało wspólnego z pisaniem w czystym C#, a raczej takich osób bardziej się poszukuje? Bo to w sumie taki "drugi GMS" o ile mogę tak rzecz, ale bardziej nastawiony na 3D i ma jednak trochę więcej wspólnego z pisaniem w czystych językach :/ @e: w sumie to po przemyśleniu raczej chyba Unity jest dobry bo w przeciwieństwie do GMa nauczę się tej całej teorii której albo nie ma w GMie, albo nie jest niezbędna na średnim poziomie jak(same w sobie) klasy, dziedziczności itp.(w sumie sam nie wiem co, bo tego nie znam dokładniej jak to jest w C#, bo umiałem bardzo nie wiele, a i tak wszystko zapomniałem. Dobrze myślę? Bo chyba jedyna zaleta pisania gier w tradycyjny sposób to satysfakcja, bo raczej dużych możliwości już nie mają dla twórców niezależnych. Tylko raczej z programami jest już inaczej i czy po takim Unity mogę założyć, że umiem C# i dałbym radę w pracy jakiejś(bo zakładam, że tam raczej robią programy, a nie gra. A na pewno nie w środowskich typu Unity, chociaż nie mam pojęcia)? Dzięki jak zwykle za wszelkie odpowiedzi. W końcu poświęcacie swój cenny czas kolejnemu noobowi, który nie ma pojęcia o czym mówi ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Unity w najnowszej wersji pozwala na tworzenie gier 2D. Opiera sie na systemie komponentowym, wiec z grubsza jesli zrobisz jakies komponenty generyczne, to mozesz je z latwoscia podpiac do kolejnych projektow. mozesz nawet robic wlasne edytory rozszerzajace mozliwosci Unity, a to tylko wierzcholek gory lodowej. potezne narzedzie - w pracy uzywamy i wlasciwie tam poznalem dopiero jego osom mozliwosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Brzmi rzeczywiście fajnie, ale i skomplikowanie. Dodatkowo od dawna widywałem widowiskowe produkcje pojedynczych osób w Unity. Teraz trudniejsza część, z czego się uczyć? Bo ja jako nie znający tematu nie potrafię ocenić ile ten kurs uczy, chociażby po nazwach rozdziałów. Możecie coś polecić, żebym mógł wykorzystać sporą część zalet tego środowiska? I ogólnie jak polecacie się uczyć? Z papieru, ze stronek jakiś, czy z filmików? I tak z ciekawości, przy czym pracujesz w firmie? W sensie co robicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Jeśli chcesz się uczyć C++, to łap ode mnie kurs: Kurs C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Apple Swift? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Apple Swift? Tylko w tym problem, że w Apple Swift piszemy na IOS i OSX a MaxGaming chce na Windowsa i Androida Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 To nie jest żaden problem, bo chęci można łatwo zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Swift jest bardzo przyjemny i logiczny nawet dla "nooba" (jak się określiłeś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Za łatwo też nie może być, muszę się trochę pomęczyć ^^ A tak serio chodziło mi tylko o tak legendarne języki jak Asembler :D @Theeft - Dzięki, ale opcja odpada, bo nie mam żadnego urządzenia z systemem o Apple :/ Jak mówiłem Unity na C# to fajny pomysł, tylko czy znacie jakieś do niego fajne tutki? I znów z ciekawości: sami robicie modele, czy kupujecie/ściągacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Unity jest awesome :D W półtora roku ogarnąłem je od zera nie mająć bladego pojęcia o robieniu gier 3D, teraz tylko szlifuje C# :) Co do kursów to cienko jest z polskimi ale na YT trochę tego znajdziesz :) Polecam także na start książkę "Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x" - dla starszej wersji ale nic oprócz systemu animacji się aż tak nie zmieniło :) Swoją drogą mogę komuś takową opchnąć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxGaming Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 A ile chcesz? Bo na razie słabo stoję z forsą :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Co ty na to? Bardziej multiplatformowo już się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 @Exigo: nadal C# - bo mono, które jest wszędzie tam, gdzie nie ma .NETa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Mono + OpenTK = multiplatformowo i wygodnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 @Exigo: nadal C# - bo mono, które jest wszędzie tam, gdzie nie ma .NETa :) Ale Java też tam jest :P Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 A masz jakis profesjonalny tool do tworzenia gier w javie na te platformy, Fervi? Cos, co choc troche dorownuje Unity w funkcjonalnosci? Na tych platformach masz tez Assmebler, a nit nie robi toola do tworzenia gier w assemblerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 A masz jakis profesjonalny tool do tworzenia gier w javie na te platformy, Fervi? Cos, co choc troche dorownuje Unity w funkcjonalnosci? Na tych platformach masz tez Assmebler, a nit nie robi toola do tworzenia gier w assemblerze. NetBeans, Eclipse... Dają dużo większą kontrolę nad kodem i zarazem nad samą grą niż Unity ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 @MaxGaming: Cena na książce - 77zł, nową kupiłem w promocji za połowe tego wiec na pewno sie dogadamy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 NetBeans, Eclipse... Dają dużo większą kontrolę nad kodem i zarazem nad samą grą niż Unity ;D Konrad, Unity to edytor gry, nie kodu - od tego jest Mono Develop lub Visual Studio czy nawet chyba Xcode :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Konrad, Unity to edytor gry, nie kodu - od tego jest Mono Develop lub Visual Studio czy nawet chyba Xcode :* Physix, jakby nie było to temat dotyczy programowania nie tylko gier, zatem jak najbardziej te toolsy są pro a zarazem multiplatformowe, czego powiedzieć o Unity już nie można ;* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 mowisz o multiplatformowosci Unity, czy platform na ktore wypuszcza buildy? platform deploymentu ma duzo, zas tool dziala na windowsie, macu i linuxie. nadal - Nie jestem fanem unity, ale klekam przed jego mozliwosciami i zasiegiem, gdzie nie ma innych tooli podobnych mu, uzywajacych javy :) Physix, jakby nie było to temat dotyczy programowania nie tylko gier, i coś w czym efektywnie można pisać gierki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 mowisz o multiplatformowosci Unity, czy platform na ktore wypuszcza buildy? platform deploymentu ma duzo, zas tool dziala na windowsie, macu i linuxie. nadal - Nie jestem fanem unity, ale klekam przed jego mozliwosciami i zasiegiem, gdzie nie ma innych tooli podobnych mu, uzywajacych javy :) Tool bez wine zapewne nawet nie ruszy, a to się nie nazywa support na linuxach ;D Możliwości ma spore, nie zaprzeczę, ale również swoje nakłady. Do prototypowania i gier indie jest jak najbardziej stosowny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2014 Tool bez wine zapewne nawet nie ruszy, a to się nie nazywa support na linuxach ;D Możliwości ma spore, nie zaprzeczę, ale również swoje nakłady. Do prototypowania i gier indie jest jak najbardziej stosowny. Alez moj drogi, tool Unity napisany jest w C#, skompilowany w mono - da sie go uruchomic i tworzyc na nim pod Linuxem, ba - na macu takze, przeto o tym pisalem juz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bester Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Ciężki wybor. Też sie zastanawiam włąsnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się