Skocz do zawartości

Połączenie TCP/39dll


Matrix_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio interesuję się zrobieniem jakieś prostej klockowatej gry multiplayer.

Przykład w dokumentacji na GMClanie jest przestarzały jak przeczytałem w komentarzach.

 

Więc zainteresowałem się 39dll, kilka przykładów znalazłem, działają tylko po sieci LAN.

Teraz pytanie jak zrobić aby móc łączyć się z innymi komputerami spoza mojej sieci ? (Odpada Hamachi czy inne tego typu)

Podobno można coś zrobić w routerze, jakieś przekierowanie i wpisać IP komputera w mojej sieci aby po wpisaniu IP mojego rouetera było przekierowanie do mojego komputera. Tyle wiem, dobrze ?

 

Najgorsza rzecz jest w tym, że przez przekierowanie do mojego komputera, hackerzy mają możliwość do połączenia z moim komputerem bez żadnych przeszkód, jest jakaś możliwość zaradzenia temu ?

 

~~~EDIT~~~

Moje IP:

W komputerze - Wewnętrzne

W Routerze - Zewnętrzne ( sprawdzałem na stronach internetowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwy wzór 39dll

Proszę bardzo, ja właśnie z tego nauczyłem się używać 39dll :)

 

EDIT: Prosty wzór na łączenie client-server. Jeśli masz zewnętrzne ip to po wpisaniu swojego ip w aplikacji client dołączysz do uprzednio włączonego servera :)

Jak coś to pisz, pomogę.

 

PS. Podaj wersje GM'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy posiadać zewnętrzne IP i wtedy nie ma problemu z łączeniem.

 

A czy można uruchomić serwer wpisując IP nie mojego komputera (ponieważ jest wewnętrzny) tylko mojego routera ? (który jest zewnętrzny ?)

 

Przykład bardzo fajny, ale nie mogę otworzyć projektu Serwera (całkowicie)

A Clienta musiałem edytować bo get_color(c_white) nie obsługuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz dzisiaj wyskakujesz z jakimiś fobiami na temat ataku hakerów. Ktoś Ci naopowiadał głupot i teraz powtarzasz. Żeby włamać się na twój komputer nie potrzeba byś zmieniał jakieś ustawiania. Zawsze się znajdzie droga do twojego komputera.

 

Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz dzisiaj wyskakujesz z jakimiś fobiami na temat ataku hakerów. Ktoś Ci naopowiadał głupot i teraz powtarzasz. Żeby włamać się na twój komputer nie potrzeba byś zmieniał jakieś ustawiania. Zawsze się znajdzie droga do twojego komputera.

 

Czyli wystarczy że zrobię port DMZ na mój komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w zupełności :)

Jak jakiś haker chciałby się włamać ci do kompa (Marne szanse, że jakiś "dobry" w swoich fachu chciałby) to raczej zrobiłby to bez znaczenia jak się zabezpieczysz :)

 

Przepraszam za moją fobię na temat hackerów, ale ostatnio włamali się na konto gmail mojego taty, przypomnieli sobie hasło do steama, zalogowali się, zmienili hasło, zmienili adres e-mail i wszystkie gry straciłem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się tworzy łatwe hasła to potem ma się problemy :)

Dlatego rób skomplikowane hasła i staraj się ich nie powtarzać.

To zminimalizuje szanse na kradzieże kont.

 

Ja we wszystkich rejestracjach mam mocne, albo bardzo mocne :D

 

DMZ opcje znalazłem w routerze,

tylko teraz szukam jakiegoś przykładu zgodnego z GameMaker:Studio, żebym mógł zobaczyć jakieś proste komendy, nauczyć się ich, a później szukać więcej informacji i samemu próbować. Przykład który dostałem kilka postów wyżej nie jest kompatybilny serwer z GM:S :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro szukasz prostego poradnika/wzoru do networking'u w GMS to jesteśmy w tym samym etapie :(

Ja jedynie dałem rade rozszyfrować i nauczyć się używać 39dll, który niestety nie działa w GMSie :(

Więc nam obu pozostaje znaleźć jakiś poradnik/wzór wbudowanego networkingu w GMSie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro szukasz prostego poradnika/wzoru do networking'u w GMS to jesteśmy w tym samym etapie :(

Ja jedynie dałem rade rozszyfrować i nauczyć się używać 39dll, który niestety nie działa w GMSie :(

Więc nam obu pozostaje znaleźć jakiś poradnik/wzór wbudowanego networkingu w GMSie.

 

Coś znalazłem:

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=555267 jest GM:S !!!

 

[edit]

trzeba to wgl includingować, żeby GM wiedział o komendach w dodatku 39 dll, niby się otwiera, ale są błędy, które nawet się nie podświetlają w edytorze kodów -,-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz dzisiaj wyskakujesz z jakimiś fobiami na temat ataku hakerów. Ktoś Ci naopowiadał głupot i teraz powtarzasz. Żeby włamać się na twój komputer nie potrzeba byś zmieniał jakieś ustawiania. Zawsze się znajdzie droga do twojego komputera.

Kiedy spoglądasz w otchłań ona również patrzy na ciebie.

Cytat epicki, jeden z moich ulubionych, ale sorry, tutaj nie pasował. :(

 

Chyba, że to była przestroga, skoro tak ciągle gada o hakerach i ich się boi, to nawet nie wie, że Threef jest zawsze chętny do hehe hakowania. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może można by było poprosić o jakiś początkowy projekt w GM:S użytkowników na GMClanie ?

Z jakimiś objaśnieniami, jak tylko będę miał jakiś zaczątek, podstawowych funkcji ?

Jakiś prosty Clieant z Serwerem choćby kulka poruszająca się przy strzałkach ?

 

Czy mogę kogoś poprosić o poprawienie tych projektów ?, ponieważ miałem 2 inne projekty takie same, i tam nie wywalało błędu przy kompilowaniu tego, lecz były nie dokończone...

 

Download

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...