Koval Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Witam bardzo serdecznie ;) Mam 2 pytanka dotyczące GM 8.1: 1.Znalazłem na jutubie tutorial jak zrobić randomowy generator: https://www.youtube.com/watch?v=QCKknDv1sHY zrobiłem tak jak w filmiku, jednak ciekawi mnie jak można nakazać GM żeby sprite'y z podłożem i backgroundem zostały niezmienne ustalone a tylko do określonych przeszkód i przeciwników zastosować ten generator? Chcę uzyskać efekt podobny do gry road runner z tego filmu (konkretnie 20:30 min) 2. i ostatnie pytanie dotyczy jak zrobić menu z wyborem trudności takim jak chociażby w doomie czy duke nukem 3d. Wiem że jest to możliwe bo Hyper Princess Pitch która została zrobiona na GM 5 miała taką opcje. Pisałem już do autora gry i jak narazie zero odzewu ( bite 2 miesiace ;(() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Czy ktoś też ma problem ze zrozumieniem co on napisał, czy to ja jakiś niekumaty jestem odnośnie pytania 1 xD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja rozumiem tylko jedno, że Koval więcej czasu spędza oglądając tutoriale na YouTube niż próbując robić grę. Chłopie! Wyłącz internet i zacznij myśleć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koval Opublikowano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Dobra...... Nie było pytań. Widzę że nie warto zaglądać na to forum skoro nie udzielacie odpowiedzi na temat a tylko gnoicie GM narazie traktuje jako platformę treningową a nie docelowo że chcę zrobić jakąś grę. Czy to źle że zadaję pytania?! "jak można nakazać GM żeby sprite'y z podłożem i backgroundem zostały niezmienne ustalone a tylko do określonych przeszkód i przeciwników zastosować ten generator?"- to było moje pierwsze pytanie. Wcześniejszy tekst był swego rodzaju wprowadzeniem. I nie używam japońskiego do komunikacji więc nie wiem w czym miałeś problem ze zrozumieniem. No chyba że "niezmienne ustalone" było czymś ciężkim do pojęcia. Ahhh nieważne. Tracę tylko czas i siły. Konto idzie do kasacji !!!Moderatora tego działu proszę o usunięcie tego wątku jak najszybciej jeśli jest taka możliwość!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ej, ale o co chodzi? Co się w ogóle stało? xD Przyznawać się, ktoś mu coś pisał na PW? Dręczyliście go? Bo kurna nic nie rozumiem z tego tematu, ani pytania, ani tego bulwersu, kto kogo gnoił? xDDD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Och, jak smutno. Chciałbym Ci tylko przekazać że aby zrobić najprostsze 'poziomy trudności' wystarczy Ci zwiększyć kilka wartości gry. Dać 3 przeciwników zamiast jednego. Dać im 3 razy więcej życia, 3 razy mocniejszą broń... to nie jest wielka trudność, ale widocznie nie przemyślałeś tego w fazie projektowej gry. Pewnie nic nie przemyślałeś. Na szczęście nie można robić gier bez myślenia. ;) Ps. Miło że mnie posłuchałeś i robisz przerwę od internetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Dobra...... Nie było pytań. Widzę że nie warto zaglądać na to forum skoro nie udzielacie odpowiedzi na temat a tylko gnoicie GM narazie traktuje jako platformę treningową a nie docelowo że chcę zrobić jakąś grę. Czy to źle że zadaję pytania?! "jak można nakazać GM żeby sprite'y z podłożem i backgroundem zostały niezmienne ustalone a tylko do określonych przeszkód i przeciwników zastosować ten generator?"- to było moje pierwsze pytanie. Wcześniejszy tekst był swego rodzaju wprowadzeniem. I nie używam japońskiego do komunikacji więc nie wiem w czym miałeś problem ze zrozumieniem. No chyba że "niezmienne ustalone" było czymś ciężkim do pojęcia. Ahhh nieważne. Tracę tylko czas i siły. Konto idzie do kasacji !!!Moderatora tego działu proszę o usunięcie tego wątku jak najszybciej jeśli jest taka możliwość!!! nietrzeba byc nerwowy 1, na forum odpowiadajom ludzie zadarmo v wolnym czase, to poprostu poczekaj tez troche nie? 2, jezeli twe pytanie jest dla nas mniej zrozumiale, mozesz sprobovac formulovac go inaczej 3, mozemy sie domyslac co wlasciwie chcesz, ale v gm jest czesto wiecej mozliwosci jak cos zrobic. pisac te glowne jest dosyc czasochlonne. 4, tracic nerwy bo odpowiedzi nieso takie jakie sobie przedstawowalesz, jest oznako, ze niewarto dac wiecej czasu(punkt4) niz niezbendne bo i tak niewytrzymasz do konca tlumaczenia. dlatego radze: wez gleboki oddech i sproboj punkt 2 potem zastosuj punkt 1, cierpliwie szerokim kregiem omin punkt 4 a moze doczekasz sie punktu 3 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wiecie Co? Przerwę swoje milczenie. Przez ostatnie kilka miesięcy nie komentowałem jak kompletny idiota poza valhallą aby mieć fajny 666 post, ale ominąłem w tym czasie z 80 okazji na dobre posty lub pomoc komuś. Chrzanić to. I tak nikogo to nie obchodzi. Więc do rzeczy: Aby zrobić poziom trudności stwórz sobie jakąś zmienną, jesteś początkującym więc skorzystaj ze zmiennej globalnej. Ta zmienna to będzie mnożnik poziomu trudności. Założmy, że ta zmienna nazywa się GML global.mnoznik Przy wyborze poziomu trudności ustawiamy global.mnoznik na jakas wartosc typu np. 0.75 dla easy, 1 dla normal i 2 dla hard. W create zazwyczaj ustalasz ilość zdrowia przeciwnika, jak np. GML HP = 20; Chodzi o to abyś tę swoją podstawową liczbę HP przemnożył przez ten mnożnik. GML HP = 20*global.mnoznik Dzięki temu w zależności od poziomu trudności albo przemnoży przez 0.75 albo 1 albo 2, dając różną ilość zdrowia. Taki sam mechanizm możesz zastosować przy zadawanych obrażeniach ze strony przeciwnika. Jeśli chodzi o samo menu wyboru trudności, to będąc w menu głównym( o ile takie posiadasz ) zamiast przechodzić do rooma gry w momencie wciśnięcia 'start', niech cię przeniesie do rooma w którym masz trzy przyciski wyboru poziomu trudności. Wiesz chyba jak narysować przyciski? W każdym przycisku w zależności od tego jaki poziom trudności reprezentuje dajesz GML global.mnoznik = <ta wartosc dla tego poziomu trudnosci>; room_goto_next(); Co powinno załatwić sprawę wyboru poziomu trudności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się