kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Cześć! Mam problem z wyrysowaniem ilości żyć. W Evencie draw wpisuję to: draw_set_color(c_aqua); draw_rectangle(view_xview+1,view_yview+1,view_xview+50,view_yview+32,0); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+50,view_yview+32,1); draw_set_color(c_white); draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score)); W polu do wpisywania skryptów nazwy kolorów, np (c_black); podświetlają mi się na czerwono. Przy próbie uruchomienia gry wyskakuje Fatal Error: FATAL ERROR in action number 1 of draw event for object 0: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_set_color(c_aqua); at postion 1: Unknown or script: draw_set_color Co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darkhog Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Cześć! Mam problem z wyrysowaniem ilości żyć. W Evencie draw wpisuję to: draw_set_color(c_aqua); draw_rectangle(view_xview+1,view_yview+1,view_xview+50,view_yview+32,0); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+50,view_yview+32,1); draw_set_color(c_white); draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score)); W polu do wpisywania skryptów nazwy kolorów, np (c_black); podświetlają mi się na czerwono. Przy próbie uruchomienia gry wyskakuje Fatal Error: FATAL ERROR in action number 1 of draw event for object 0: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: draw_set_color(c_aqua); at postion 1: Unknown or script: draw_set_color Co robię źle? Używasz skryptu gdzie prosta akcja wystarczy ;). Dawaj z karty "score" (3 od dołu) w sekcji Lives (środkowej) trzecią akcję jak chcesz rysować życia w formie tekstowej (przykład: Życia: 3), a 4 (kilka małych "serduszek") jak chcesz rysować używając sprite'u (przykład: ???) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 nazwy kolorów jak c_black powinny się kolorować na czerwono bo to są stałe. Stałe zawsze są na czerwono zaznaczone ale czemu nie widzi ci nazwy draw_set_color() to nie mam zielonego pojęcia, masz jakiegoś lewego GMa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 (edytowane) Aaa, a ja się z skryptami męczę...;) Mam tylko problem. Jak dam event draw, to mi sprite znika z gry. W roomie jest, a w grze już go nie widać. O co chodzi? nazwy kolorów jak c_black powinny się kolorować na czerwono bo to są stałe. Stałe zawsze są na czerwono zaznaczone ale czemu nie widzi ci nazwy draw_set_color() to nie mam zielonego pojęcia, masz jakiegoś lewego GMa? Nie, GMa nie mam lewego... Edytowane 1 Grudnia 2013 przez Maximal Posty połączone. Używaj opcji Edytuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hamtaren Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Jak dam event draw, to mi sprite znika z gry. W roomie jest, a w grze już go nie widać. O co chodzi? Dodaj w draw żeby rysował sam siebie GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Dzięki Wielkie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Użycie Draw wyłącza automatyczne rysowanie sprite, aby go narysować użyj draw_self(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Mam jeszcze jedno pytanie. Sorry za OT, ale nie będę następnego tematu przecież zakładał. W elemencie, w którym po zebraniu ma być dodany punkt nie dodaje punktu;)... Element znika (zostaje tak jakby zebrany), ale punktu nie ma. Mam wpisane: global.pkt+=1 with(other) instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 a co jest u Ciebie punktami? global.pkt? Czy coś innego, jak score? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Punktami są u mnie global.pkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 A w jaki sposób wyświetlasz te punkty? Może się dodają ale źle je na ekran rysujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Rysuje poprzez Event, draw, score, tak jak powyżej darkhog napisał, tylko, że daje punkty, a nie życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Wejdź w debug mode i wpisz tam global.pkt i zobacz czy ci się wartość zwiększa po zebraniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Nie, dalej stoi w miejscu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 To nie wiem, prześlij GMZ to zobaczę co jest nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Aż tak mi na tym nie zależy;). Nie jest to koniecznie do mojej gry potrzebne, raczej taka ciekawostka miała być. Pokombinuje jeszcze coś może się uda. Mimo wszystko dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 A może ty tą globalną gdzieś w step resetujesz. Masz np gdzieś global.pkt = 0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 wszystkie GM majo v debugerze Show Global Variables. zobaczys zabudovane global + swe global variables :) jezeli rysujesz przes draw global.ptk sprawdz - global.pkt zmienia sie? - dajesz prawidlowo do draw zawartosc global.pkt a niezmienia jej cos przypadkowo? 100% tylko jakis drobny bad broni suckcesu :) jak niepomoze to pokaz kody dotyczoce puktow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 A może ty tą globalną gdzieś w step resetujesz. Masz np gdzieś global.pkt = 0; W Create mam global.pkt = 0; ale to tam chyba musi być, żeby miało do czego te punktu dodawać, czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 tak masz racje potem mozna uzyc global.pkt+=1; kdziekolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 W global variables po zebraniu elementu nabija pkt, a score już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 No ale przecież nie chciałeś używać score, tylko global.pkt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 score jest wyliczane z pkt, lub pkt=score, czy jak? :) poprostu jak cos sie nierobi izd od poczotku(definicji zmmiennej) do konca( wyswietlanie zmiennej na screen) i sprawdzaj czy kazdy faza rzeczywisce robi to co ma. mozesz uzywac debugera, lub naprzyklad show_message(string(global._pkt)), draw_text(10,10,string(global._pkt)) i podobne sposoby wedlug ograniczen. nienajlepszy pomysl jest dawac show_message do step lub draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Czekaj, czekaj. To jak mam narysować, żeby liczył global.pkt? Pewnie tu tkwi problem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 score to osobna zmienna, jesli nakazujesz mu rysować score to on rysuje score( którego nigdzie nie zmieniasz ) daj draw_text(x,y,string(global.pkt)) I nie ucz się używac klocków, zawsze lepiej najpierw zyskać biegłosc w kodzie potem możesz decydowac czy czegoś nie jest łatwiej na szybko klockami robić( samemu a nie że ktoś tak powiedział ) EDIT: twój kod z góry wygląda dosyć poprawnie i nie powinien na pewno wyrzucać błędu że nie wie co to draw_set_color gdy to jedna z podstawowych funkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 dla textu GML draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score)); draw_text(view_xview+5, view_yview+52,"Punkty"+string(global.pkt)); draw_text(view_xview+5, view_yview+102,"suma score+ pkt"+string(score)+string(global.pkt)); jak bys chcial graficnie to vystarczy GML draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+10*global.pkt,view_yview+32,1); modifikuj jak ci trza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlatty Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Po wpisaniu draw_text(x,y,string(global.pkt)) nalicza, ale licznik jest zaraz koło sprita. Może tak być, ale dalej intryguje mnie czemu nie nalicza przy score. PS. Dodam, że podczas wcześniejszych prób naliczał score, ale w pasku na górze okienka. Teraz ni tak ni tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 score to osobna zmienna której nigdzie nie zwiększasz. musiałbyś zamiast global.pkt+=1 napisac score+=1. Wyświetla się koło sprita poniważ rysujesz w x,y a więc tam gdzie stoi obiekt, jeśli chcesz go rysować gdzieś indziej to sobie to zmodyfikuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Nie rozumiem po co ci 2 zmienne od pokazywania punktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 @Huder to z winy Darkhoga któy z niewiadomych powodów kazał mu używać klocków ze scorami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się