Skocz do zawartości

Rysowanie "żyć"


kudlatty

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam problem z wyrysowaniem ilości żyć.

W Evencie draw wpisuję to:

draw_set_color(c_aqua);

 

draw_rectangle(view_xview+1,view_yview+1,view_xview+50,view_yview+32,0);

 

draw_set_color(c_black);

 

draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+50,view_yview+32,1);

 

draw_set_color(c_white);

 

draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score));

 

W polu do wpisywania skryptów nazwy kolorów, np (c_black); podświetlają mi się na czerwono. Przy próbie uruchomienia gry wyskakuje Fatal Error:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of draw event

for object 0:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

draw_set_color(c_aqua);

at postion 1: Unknown or script: draw_set_color

 

 

Co robię źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Mam problem z wyrysowaniem ilości żyć.

W Evencie draw wpisuję to:

draw_set_color(c_aqua);

 

draw_rectangle(view_xview+1,view_yview+1,view_xview+50,view_yview+32,0);

 

draw_set_color(c_black);

 

draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+50,view_yview+32,1);

 

draw_set_color(c_white);

 

draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score));

 

W polu do wpisywania skryptów nazwy kolorów, np (c_black); podświetlają mi się na czerwono. Przy próbie uruchomienia gry wyskakuje Fatal Error:

 

FATAL ERROR in

action number 1

of draw event

for object 0:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

draw_set_color(c_aqua);

at postion 1: Unknown or script: draw_set_color

 

 

Co robię źle?

Używasz skryptu gdzie prosta akcja wystarczy ;).

 

Dawaj z karty "score" (3 od dołu) w sekcji Lives (środkowej) trzecią akcję jak chcesz rysować życia w formie tekstowej (przykład: Życia: 3), a 4 (kilka małych "serduszek") jak chcesz rysować używając sprite'u (przykład: ???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, a ja się z skryptami męczę...;) Mam tylko problem. Jak dam event draw, to mi sprite znika z gry. W roomie jest, a w grze już go nie widać. O co chodzi?

 

nazwy kolorów jak c_black powinny się kolorować na czerwono bo to są stałe. Stałe zawsze są na czerwono zaznaczone ale czemu nie widzi ci nazwy draw_set_color() to nie mam zielonego pojęcia, masz jakiegoś lewego GMa?

Nie, GMa nie mam lewego...

Edytowane przez Maximal
Posty połączone. Używaj opcji Edytuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Sorry za OT, ale nie będę następnego tematu przecież zakładał.

W elemencie, w którym po zebraniu ma być dodany punkt nie dodaje punktu;)... Element znika (zostaje tak jakby zebrany), ale punktu nie ma.

Mam wpisane:

global.pkt+=1

with(other) instance_destroy()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie GM majo v debugerze Show Global Variables. zobaczys zabudovane global + swe global variables :)

 

jezeli rysujesz przes draw global.ptk sprawdz

- global.pkt zmienia sie?

- dajesz prawidlowo do draw zawartosc global.pkt a niezmienia jej cos przypadkowo?

 

100% tylko jakis drobny bad broni suckcesu :)

jak niepomoze to pokaz kody dotyczoce puktow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

score jest wyliczane z pkt, lub pkt=score, czy jak? :)

 

poprostu jak cos sie nierobi izd od poczotku(definicji zmmiennej) do konca( wyswietlanie zmiennej na screen) i sprawdzaj czy kazdy faza rzeczywisce robi to co ma.

 

mozesz uzywac debugera, lub naprzyklad show_message(string(global._pkt)), draw_text(10,10,string(global._pkt)) i podobne sposoby wedlug ograniczen.

 

nienajlepszy pomysl jest dawac show_message do step lub draw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

score to osobna zmienna, jesli nakazujesz mu rysować score to on rysuje score( którego nigdzie nie zmieniasz )

 

daj draw_text(x,y,string(global.pkt))

 

I nie ucz się używac klocków, zawsze lepiej najpierw zyskać biegłosc w kodzie potem możesz decydowac czy czegoś nie jest łatwiej na szybko klockami robić( samemu a nie że ktoś tak powiedział )

 

EDIT: twój kod z góry wygląda dosyć poprawnie i nie powinien na pewno wyrzucać błędu że nie wie co to draw_set_color gdy to jedna z podstawowych funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla textu

GML
draw_text(view_xview+5, view_yview+2,"Score"+string(score));

draw_text(view_xview+5, view_yview+52,"Punkty"+string(global.pkt));

draw_text(view_xview+5, view_yview+102,"suma score+ pkt"+string(score)+string(global.pkt));

jak bys chcial graficnie to vystarczy

GML
draw_rectangle(view_xview+1,view+y_view+1,view_xview+10*global.pkt,view_yview+32,1);

modifikuj jak ci trza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wpisaniu draw_text(x,y,string(global.pkt)) nalicza, ale licznik jest zaraz koło sprita. Może tak być, ale dalej intryguje mnie czemu nie nalicza przy score.

PS. Dodam, że podczas wcześniejszych prób naliczał score, ale w pasku na górze okienka. Teraz ni tak ni tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...