Skocz do zawartości

Cytadela Biały Ogrów: Ratunek


Huri

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Cytadela Białych Ogrów: Ratunek

Gatunek: engine, przygodowa top-down

 

Opis: CBO:R to gra przygodowa top-down z pseudo-izometryczną grafiką. Główny bohater dostaje bardzo trudne zlecenie, które polega na uratowaniu pewnego krasnoludzkiego kowala, którego wiedza z zakresu metalurgii jest niezbędna do walki ze smokiem, który przejął skarbiec królestwa krasnoludów. Główny bohater umyślnie daje się złapać przez białe ogry i zostaje zamknięty w ich twierdzy (Cytadeli). Gdy wydostaje się ze swojej celi musi odnaleźć w labiryncie korytarzy Cytadeli Białych Ogrów kowala i uciec z nim.

 

Tak w małym skrócie przedstawia się historia, którą chcę opowiedzieć.

Póki co pracuję nad platformą, którą można w łatwy sposób dostosować do różnych pomysłów na przygodę (sterowanie, grafika, walka, npc, zadania [questy]) tak abym w przyszłości mógł zająć się "rzucaniem" gracza w jakiś ciekawy świat a nie pisaniem gry od podstaw. Czy jest w tym sens? Myślę, że trochę tak.

 

Grafika d*** nie urywa,wiem, ale na czymś muszę testować czy mój kod działa. Jak już będzie gotowy grafika zostanie poprawiona. A to rzeczy, które już mam gotowe (przynajmniej w zadowalającym stopniu):

 

- przydzielanie odpowiedniego sprite'a w zależności od położenia obiektu ściany

- losowe przydzielenie sprite'a dla uniknięcia powtarzalności i urozmaicenia wyglądu labiryntu.

- pseudo widok izometryczny

- ułatwiona edycja mapy dzięki zastosowaniu podmiany sprite'a (pseudo izometryczny na kwadrat) - taki duperel bo irytowało mnie kiedy nie mogłem ustawić obiektu w odpowiednim miejscu przez to, że obrazy się nakładały.

- ściany stają się półprzezroczyste gdy bohater się do nich zbliży aby ułatwić jego zlokalizowanie przez gracza.

- w prosty i przejrzysty sposób można zwiększyść różnorodność spritów na ściany i losowe ich przydzielanie.

- obsługa wielu rozdzielczości spriteów - po odpowiednim ich narysowaniu. Zachowany ruch po siatce w 4 kierunkach.

- sterowanie bohaterem (lewo-prawo = zmiana kierunku, góra = idź w wybranym kierunku, dół=obrót 180 stopni)

- animacja bohatera zależna od kierunku, w którym bohater patrzy i co robi.

- kolizje ze ścianami (podstawa ale wypadało napisać dla spokojnej głowy)

- system menu (animowane przyciski i tło)

 

Wiele mi brakuje nawet z podstawowych rzeczy (np. SI, walka) ale mam już pomysł jak to rozwiązać i wydaje mi się, że to kwestia czasu. Wnioskuje to z doświadczeń przy pracy nad wczesną wersją gry opartej na Drag&Drop i zdobytej wiedzy podczas przepisywania silnika w GML.

Prośba od autora:

Wciąż się uczę :) a w tworzeniu gier w GM ( i generalnie w tworzeniu gier) mam jakieś dwu tygodniowe doświadczenie więc proszę miejcie to na uwadze i proszę z przymrużeniem oka traktujcie moje zachwyty i popisy dotyczące mojego projektu. Ja wiem, że dla was to podstawy i tak na dobrą sprawę nie ma się czym zachwycać. Nie mniej jednak ja się cieszę bo:

 

- już dwa tygodnie walczę ze słomianym zapałem (seria nieustających sukcesów w tej kwestii), który zabija wiele projektów.

- uczę się

- daje mi to satysfakcję

- 'cośtam' mi się udaje :)

- tworzę

- przypomina to grę

 

Autorzy:

Programowanie:
Huri

Fabuła:
Huri

Grafika:
Huri

Muzyka:
w filmie wykorzystany fragment utworu Kevina MacLeod'a (Dama - May) i prawdopodobnie zdecyduje się na tego artystę.

Screeny:

 

Zapraszam do obejrzenia pierwszego filmu z testu :)

 

cbor_ss_04.png

 

cbor_ss_01.png

 

cbor_ss_02.png

 

cbor_ss_03.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

O dziwo po jednym z najgorszych głównych menu jakie widziałem gra wygląda jak czołówka gier gmclanowych, także good job

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HuderLord

Animację robiłem w SpriteEditor Game Makera.

 

@Van ANtY

Hehe no owszem właściwie to żadne menu w tej chwili. Zrobiłem takie żeby tylko kod miał co obsłużyć i żebym ja sprawdził czy potrafię (owszem).

Ciesze się, że jesteś pozytywnie zaskoczony (tak zrozumiałem) ale z tą czołówką to bym nie przesadzał. Widziałem co tutaj ludzie robią :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

And the winner is...

 

pewnie dlatego ze to tylko silnik, ale moge sie mylic

 

Słuszna uwaga Chell.

 

Sama gra praktycznie jeszcze nie powstała bo na razie jak już napisałem w pierwszym poście pracuje raczej nad platformą do tworzenia gier w konkretnym stylu a nie nad grą jako taką. Fabułę napisałem w skrócie bo jeszcze jej nie przemyślałem do końca (nie wiem czy to będzie seria czy tylko jednorazowa przygoda). Platformę staram się pisać to tak aby w stosunkowo łatwy sposób dało się zmienić niektóre aspekty wedle upodobania. Gra Cytadela Białych Ogrów: Ratunek powstanie jako pierwsza jak już skończę pisać platformę. Będę mógł wtedy zająć się dokładniej fabułą i rysowaniem grafiki bo teraz to co widać na filmie i screenach zrobiłem ot tak żeby było, zresztą o tym też pisałem wcześniej.

Aktualnie pracuje nad SI i wydaje mi się, że jestem na dobrej drodze :). Oceniam postęp prac nad tym elementem na jakieś 90%. Problem polega na błędach przy kolizji i snapowaniu do grida. Ale o tym piszę w innym temacie w innym dziale :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...