Skocz do zawartości

Zmiana "objects" w "sprites" po nacisnieciu przycisku "Następne"


QSio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanko jak w temacie. Z tym że "sprites" jest okolo 160!! Próbowałem zrobić jednego "sprites" z ("image_0" i tak dalej) ale nie ładuje mi wszystkich obrazków. Pokazuje mi tylko pierwsze 32 obrazki a dalej już nie. Dodam że są w rozdzielczości 842x710 (te obrazki oczywiście). Niestety nie mogę zmienić na mniejszą rozdziałke gdyż nie da się przeczytać co jest napisane na tym obrazku.

Dodam że po każdo razowym naciśnięciu przycisku "Następne" zmienialo sie w następnego "sprites".

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuje!!:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w game start albo create jakiegos obiektu robisz sobie tablice

np

tab_sprites[0]=nazwa_sprita1;

tab_sprites[1]=nazwa_sprita2;

itd.

 

potem dajesz w drawie

draw_sprite(tab_sprites[numer],-1,x,y);

 

w tym swoimprzycisku dajesz tylko po nacisnieciu:

numer+=1;

 

Nie zapomnij dac tam gdzie tablice:

numer=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprobowal tak:

GML
Information about object: o_pic

 

Sprite: sprite0

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent: <no parent>

Mask: <same as sprite>

 

Create Event:

execute code:

 

_pic_index=0;

_pic_index_max=3; // moj przyklad byl dla 4 sprite, ale bezdie dzialac i dla 100 000 a wiecej

 

 

 

Mouse Event for Glob Left Released:

execute code:

 

if (_pic_index<_pic_index_max){

_pic_index+=1;

_fname="sprite"+string(_pic_index)+".gmspr";

sprite_replace_sprite(sprite0, _fname);

 

}

else {_pic_index=0; };

 

 

 

______________________________________________________

wszystkie sprite powinny byc v tym samym folderze jak gmk

sprite nazwij "sprite0","sprite1","sprite2","spriteX" X=_pic_index_max a tez jest ostatnim numerem sprite v folderze

 

mozliw, ze niechciale rysowac nad 32 image bo za duze, ale to teraz juz niejest twym problemem.

mozesz uzyc bardzo duzo ilosc i duze rozmiary sprite.

 

jak by cos niezrozumialego, to dam example lub wytlumacze, teraz niemam duzo czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...