Danielus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Witam. Ostatnio odpaliłem game makera po prawie miesiącu bezczynności( conajmniej ) ściągnął mi sie path 1.2 i próbowałem odpalić serwer swojej gry. Tu spotkala mnie niemiła niespodzianka wysyp błędów typu in script <...> line [] pos[]: Variable name expected Do każdego skrpytu w którym miałem funkcje do dllek przykładowy skrypt: GML return external_call(loader.pdb_AddGame,argument0); bład dotyczy "loader.pdb_AddGame" i wszystkich kolejnych które gamemaker nagle przestał uważac za zmienne( loader to obiekt ) Odpaliłem więc też clienta by zobaczyć co się stanie jednak i tu te same błędy( tylko że tu zamiast "loader." zwykła zmienna globalna ) Coś się zmieniło? Wszystko smiagało poprawnie gdy ostatnio zamykałem GMa a teraz nie mam pojęcia co sie dzieje. Nazwy zmiennych na pewno się nie powtarzają, zresztą dotyczy to każdego skryptu który ma external_call. Co dziwne na cliencie dodatkowo wyskakuje jeden taki sam błąd ale odwołujący się do external_define( tylko jednej z wielu linijek ) edit: na szybko zrobiłem nowy projekt i wklepałem bezsensowane dane byleby tylko odpalić externall_call i wszystko poszlo ok. Nawet jeśli zakomentowalem externall_define to external_call nie powoduje bledu dopoki nie dojdzie do momwntu jego wywolania. Gdy wrocilem do serwera zakomentowalem wszystko co prowadziło do externall_define, externall_call nigdy sie nie wykonuje a tu nadel te same blędy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Teraz dll są chyba wewnątrz IDE, nie jako osobne pliki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Gra była od zera pisana w studio dllka jest zaincludowana i wszystko wcześniej działało edit: jeśli w tym samym skrypcie stworze zmienna ktorą używa external_call błędu nie ma ale wystarczy że chce jej wartosc ustalić w innym skrypcie lub kodzie obiektu wywala bląd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Wybaczcie za doubleposta ale to odkrylem źródło problemu Game maker przestał rozróżniać wielkośc liter dla niego zmienna : pdb_AddGame to to samo co nazwa skryptu PDB_AddGame Pytanie czy to bug czy tak już zostanie Co ważne zmienne wywołane po prostu pdb_AddGame są ok ale jesli uzyjemy global. albo nazwa_obiketu. to pojawia się konflikt nazw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Coraz bardziej wydaje mi się że YYG ma w swoich szeregach programistę trolla który sabotuje kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Kolejny powód, dla którego zostaję przy ósemce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się