domek593 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Witam. Od wczoraj zmagam się z falistym ruchem npc. O tak ruch mi chodzi. NPC porusza się ciągle w lewo, ale jego wartosc vspeed jest ciągle zwiekszana o np. 0.1 a gdy osiagniec vspeed np. 5 to ma płynnie zmniejszać wartosc o 0.1 aż do vspeed -5, i potem znów płynnie o 0.1 do vspeed 5. Pytanie jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zrób to sinusem albo cosinusem GML (create) Sin = 0; GML (step) Sin += 0.1; // przyrost kąta w radianach vspeed = sin( Sin )*5; // 5 to amplituda, czyli twoje -5 i 5 vspeeda</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domek593 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zrób to sinusem albo cosinusem GML (create) Sin = 0; GML (step) Sin += 0.1; // przyrost kąta w radianach vspeed = sin( Sin )*5; // 5 to amplituda, czyli twoje -5 i 5 vspeeda</span></span> Genialnie. O to chodziło! Podziękowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Warto byłoby dodać, że jak chcesz osiągnąć z fizycznego punktu widzenia poprawny ruch harmoniczny, to musiałbyś operować na y obiektu a nie vspeed (W rzeczywistości "vspeed" nie jest największe w amplitudzie tylko w położeniu równowagi). :) Piszę tylko tak na wszelki wypadek, jeśli to był Twój zamiar. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Przecież pochodna sinusa (szybkość) to dalej funkcja trygonometryczna, problemu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 ok - zgadzam się w 100%. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się