Caporegime Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Witam. Czy jakaś dobra dusza wspomoże mnie przykładem/wskazówką, co zrobić żeby postać w top-down naturalnie się lekko kołysała, tak jakby ruszała ramionami podczas chodzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 if(speed != 0) image_angle = direction+sin(current_time/300)*15 else image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 działa ślicznie, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 mam jeszcze jeden problem, również związany z poruszaniem, więc podepnę go do tego tematu: chciałbym, żeby podczas kolizji bohatera z np. ścianą nie zatrzymywał się, tylko tak jakby "ślizgał się" na niej, tak jakby ją omijał. kiedy gracz używa do poruszania myszki, wtedy wystarczy mp_potential_step czy jak to się zwało. jest możliwość zrobienia czegoś takiego kiedy do poruszania się wykorzystywane są strzałki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Ja kiedyś robiłem tak że podczas poruszania tworzył się przed graczem punkt (2 zmienne x i y) i gracz szedł przy pomocy mp_* do tego punktu. To jest słabe rozwiązanie, ale w 95% wypadków wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 W evencie Key Press <lewo/prawo>: if(!place_free(x(-/+)predkosc,y)) x = xprevious W evencie Key Press <góra/dół>: if(!place_free(x,y(-/+)predkosc)) y = yprevious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Do tego typu rzeczy podepnij sobie silnik fizyczny (np. extremephysics). Będzie to najprostsze rozwiązanie (mało pracy - super efekty). Zlikwiduje to też twoje przyszłe problemy o których jeszcze nawet nie wiesz. I nie jest to wcale takie trudne. Raptem parę funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Tym niemniej każdy* raz w życiu** powinien spróbować sobie taki silnik sprawić i postarać wykorzystać. * - każdy zainteresowany ** - w odpowiednim dla siebie etapie życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się