I am Lord Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Jak pewnie zauważyliście pracowałem sobie nad modelami 3D ze spritów GMowego przykładu "1945" Marka Overmarsa. No to poszedłem dalej i stworzyłem resztę grafik i zmodyfikowałem gierkę do trybu 3D. Przykład można ściągnąć tutaj: http://www.mediafire.com/download/setjnr3h...si5/1945_3D.rar Gra wewnątrz jest niestety mixem klocków i mojego kodu. Bo Mark pisał tą grę wtedy całkowicie na klockach, mogłem wszystko przerobić na kod ale pomyślałem że tak będzie lepiej bo łatwiej będzie porównać zmiany z wersją 2D. Od technicznej strony to modele były tworzone w Blenderze w każdym z modeli robiłem najpierw UV mapkę potem texturkę w PS CS2. Dalej exportowałem model na format WaveFront .obj ( skalę ustawiłem 6x większą i odwróciłem osie tak że -Y był przodem a Upvector na osi +Z ). Dalej taki .obj importowałem do GMmodelFix i z niego dopiero zapisałem na format GMa .d3d Do samego enginu gry to dodałem animację umierania i splash wody. Gdy samolociki umierają i natrafią na którąś wysepkę to splash się nie pojawia tylko jest drugi wybuch. Sam gameplay się nic nie zmienił, tylko grafika i animacja. Poniżej zamieszam jeszcze wszystkie pliki Blendera i Photoshopa na których robiłem modele. Pliki Blendera i Photoshopa I ostatecznie filmik timelapse z tworzenia jednego z modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Jak dla mnie to trochę dziwnie przechyla się na te boki jak się leci w lewo/prawo ale ogółem to nieźle :D Ciekawy pomysł. A jakby wszystko było w 3D i można było różne kamery włączać, albo z 3 światłami + cienie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Jest wszystko w 3D. Oprócz wody i spritów strzałów. edit: A nie w sumie to jeszcze efekty są 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Fajnie się oglądało jak ktoś kto zna się na rzeczy robi taki model, a pomysł też całkiem ciekawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Ja bym to chętnie przeportował na iPada / Androida i wszystkie inne platformy jeśli jesteś chętny do współpracy. Dorobiłoby się inne kamery, urozmaiciło gameplay (spójrz na Aces of the Luftwaffe od Handy Games - http://www.handy-games.com/public/AcesOfTheLuftwaffe/ ) - pomyśl o tym i daj mi znać, bo trzeba by pewnie jeszcze trochę modeli dorobić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Myślałem raczej nad jakąś strzelanką sci-fi w której dało by się tworzyć własny statek. Sci-Fi ma taką przewagę że mogę wymyślać dowolne dziwnie wyglądające statki a nie trzymać się jakiegoś tam stałego kanonu. Byle by wyglądały w miarę wiarygodnie. Ale nie wiem ile by wyszło z tym zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 gnysek portuj na androida i mapuj przyciski to będę miał w co grać na telewizorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 @up: Ouya? Ja bym tę grę podrasował dając nawet takie uproszczone karykaturalne samolociki z II WŚ i jakieś tam niby bitwy wymyślił morskie, gdzieś tam na pacyfiku np. ale też w Europie (np. z jednej strony ekranu mogłoby być widoczne miasto i plaże, a akcja i tak nad morzem). Update: Studio łyknęło, 5 minut poprawek i działa: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Taka kamerka? Jakaś niewygodna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Ew. możesz zrobić Gnyskowi modele, skoro ma pomysł to niech robi. Może coś zarobi. ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Modele do takiej gry to 1,5h roboty także spoko mogę dorobić parę modeli o ile chce coś przy tym dłubać. Ale ja szczerze jakoś nie wyobrażam sobie tej gierki w takiej postaci. Gnysek możesz wrzucić GMSową wersję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Nie Ouya tylko tablet z podpiętą klawiaturką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Kamera się ruszała zależnie od myszki, można było obrócić całość :) Podeślę potem (z domu), dużo zmian tam nie ma, modele dałem do included files, usunąłem dwie linijki od highscore, oraz ustawiłem "Use for 3D" dla textur (jednej zmienialem canvas size, bo było o piksel za dużo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się