m97 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam, ostatnio zacząłem się uczyć niedawno dodanych buforów do gms i mam problem z funkcją "buffer_seek". Umiem ustawić odczyt na początku bufora i na jego końcu, ale nie wiem jak go ustawić w środku bufora, np. po piątym bajcie, a takie coś nie działa: GML buffer_seek(blocks_map,16,1) Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Według dokumentacji: This function can be used to move through a buffer, finding the start, the end, or a position relative to that which was last used when reading or writing data. The "offset" value is the offset (in bytes) to add to the given seek position, for example, if the base is relative and the offset is 4, then the buffer position will move along 4 bytes from it's current position. Please note the following: You can use negative values for the offset to seek back through the buffer as well as positive values. If the buffer is of the "wrap" type and you offset past the end of the buffer, the seek position will also wrap. If the buffer is not of the "wrap" type, the seek will clamp to the beginning or end of the buffer, even when the offset would take the seek outside of the buffer limits. The following constants are accepted as the "base" argument for seeking to: buffer_seek_start The start of the buffer buffer_seek_relative A position relative to the current read/write position buffer_seek_end The end of the buffer To chyba powinno być coś takiego: GML buffer_seek(blocks_map, buffer_seek_start, 5); //ustawia pozycję na 5 od początku bufora buffer_seek(blocks_map, buffer_seek_relative, 5); //przesuwa pozycję w buforze o 5 bajtów do przodu</span></span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Dziękuje, za pomoc. Źle wpisałem argumenty i dlatego to nie działało. Chciałbym jeszcze zapytać o deaktywacje obiektów w gms. Mam w roomie 12k obiektów i bez deaktywacji jest ponad 100 fps, a z nią fps spada poniżej 30. Czy to normalne, czy jest to jakiś błąd. Wcześniej, gdy pracowałem na gm 8.1 deaktywacja zawsze przyspieszała mi grę a teraz zwalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Maja 2013 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Masz ostatnią wersję? W poprzednich trzech były błędy deaktywacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się