Sminer Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Ostatnio zrobiłem Inwentarz, według mnie jest napisany językiem, który zrozumieją początkujący, posługujący sie kodem, nie klockami... Jest on szczegółowo opisany, i podzielony na 5 czesci Wersja1: prosty inwentarz, bez łączenia przedmiotow Wersja2: dodany opis przedmiotu gdy najedziemy myszka Wersja3: dodany stick przdmiotow Wersja4: dodanie mikstur, ktore dodaja zycie Wersja5: dodawanie atrybutow(PPM) wyrzucenie przedmiotu(LPM) Wersje w zalezonoci od potrzeby i umiejetnosci programisty, mozna sie dzieki niemu wiele nauczyc Inwentarz znajdziecie tutaj: http://www.gmclan.org/up7324.html Zajmuje: 138 KB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimonek Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Mogłeś dodać jeszcze maskę na itemy , żeby był ten jeden z prostrzych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skull Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Początkującym się na pewno przyda ;) Każdy kiedyś ma ochotę na zrobienie gry rpg to będzie mógł z tego skorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Dla początkujących ten kod jest dobrze zrozumiały, ogólnie brakuje maski kolizji a tak super także 4 \ 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 IMO Strasznie dużo obiektów jak na mały plecaczek. I ile trzeba kodu żeby dodać jeden przedmiot... GML [...] if miejsce1 = string("Luk") [...] Nie rozumiem sensu zamieniania string na... string, co występuje wszędzie gdzie się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Mam nadzieje, że te "string" pomoga w rozumieniu kodu, taki byl ich cel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Bardzo mi się nie podoba ten przykład. Co z tego, że działa - jest słaby. Jeżeli jakiś początkujący to czyta, to odradzam używania tego przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 przeciez w RPG jest 1000 obiektow, bez tablic to makabra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skull Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Zależy, jak masz dobrze to zorganizowane to nie jest to makabra :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Przy 1000 itemów to 2000 obiektów, ponad 4000 ifów, powodzenia z pisaniem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Po co robić dla każdego miejsca oddzielny obiekt? Można im przypisać numerki i generować za pomocą pętli, zamiast robić dodatkowych obiektów, itemów dla plecaka można po prostu zmieniać mu sprite'a lub rysować przedmiot na nim. Kod strasznie nie czytelny, ogarnij co to tab. 1/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skull Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Przy 1000 itemów to 2000 obiektów, ponad 4000 ifów, powodzenia z pisaniem :) Wiesz, zależy kto jak pracuje. Ja w GM długo nie siedzę, ale w Javie lub C++ prosto byłoby coś takiego zrobić, wystarczy się pobawić z hierarchią klas i dziedziczeniem, ale za to jaka potem kontrola nad wszystkim ! W GM raczej coś takiego nie wypali :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Chodzilo mi o ten przyklad. Normalnie to za pomoca tablic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skull Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Chodzilo mi o ten przyklad. Normalnie to za pomoca tablic. No chyba że tak. Do tej pory jak bawię się gm to masz rację, tych obiektów było by... masa. Ale jeśli chodzi o "czysty kod" to klasy i heja :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się