Skocz do zawartości

Modele 3D w przykładzie FPS


Rekomendowane odpowiedzi

Mówisz o tym przykładnie tutaj http://sandbox.yoyogames.com/make/tutorials na samym dole?

 

Jak masz już model to trzeba najpierw go wczytać jednorazowo do pamięci, w tym celu zrób nowy room i ustaw go by się odpalał pierwszy.

Wejdź w settings>creation code i tam wpisz:

GML
globalvar gModel, gTexture; // deklaracja zmiennych globalnych, dzieki temu nie trzeba pisac ciagle global.Zmienna

gModel[0] = d3d_model_create(); // tworzenie nowgo zasobu - model 3D

d3d_model_load( gModel[0], "nazwaModelu.d3d"); // wczytywanie tego modelu z dysku

gTexture[0] = background_get_texture( texture ); // konwersja backgrounda na texturę

room_goto_next(); // idź do nastepnego roooma</span>

 

Teraz trzeba go wyświetlić.

Dla modeli, które nie mają się obracać tutaj beczki itp.

GML (draw)
d3d_model_draw( gModel[0], 0, 0, 0, gTexture[0] );

Dla modeli, które obracają się w twoją stronę ( potworki )

GML (draw)
d3d_transform_add_rotation_z( point_distance( x, y, global.camx, global.camy ) ); // obracanie do ciebie

d3d_transform_add_translation( x, y, z ); // przemieszenie modelu na pozycje obiektu potwora

d3d_model_draw( gModel[1], 0, 0, 0, gTexture[1] ); // wyświetlenie modelu

d3d_transform_set_identity(); // reset macierzy transformującej</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem post bo jakoś się 2 tagi GML złączyły :D

 

Ten pierwszy wpisujesz w nowo utworzonym room w zakładce settings > przycisk creation code

A tamte 2 w Draw obiektów.

 

Wiesz jak działają tablice? Bo tutaj użyłem je 2. gModel[0] i gTexture[0]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj tworzyłem na "klockach" lub na gotowych skryptach, więc moja wiedza jest jeszcze bardzo słaba, ale na razie chyba rozumiem. Tylko teraz jeszcze pytanie czy w tym roomie "startowym" mam zadeklarować wszystkie modele (tzn. ze wszystkich kolejnych roomów) czy tylko te, których będę używać w najbliższych roomach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...