xeophyte Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Witam. Czy w GM da się zrobić taki mechanizm gry jak w przeglądarkowej grze haxball? Chciałbym wiedzieć czy coś takiego w ogólew GM jest możliwe zanim zacznę przygodę z tym programem na dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Da się. Dużo rzeczy da się teoretycznie w GM :D Ale to w praktyce powinno chodzić, ale nie wiem, czy w przeglądarce. W okienkowej na pewno, bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Jeżeli chodzi o sam mechanizm bez możliwości gry online to bezproblemowo, a jeżeli chcesz zrobić grę podobną do hax-a z możliwością gry online, to jest to napewno nie łatwe zadanie do wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xeophyte Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 No chodziło mi o taką okienkową wersję (a dokładniej to bym wolał pełny ekran). Nie wiem czy wiesz jak haxball działa ale jeśli tak to jak myślisz, które elementy byłyby najtrudniejsze do odtworzenia? Fizyka, sieciowość, obsługa wielu graczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 sieciowość, obsługa wielu graczy- tak zajmie ci to pare miesięcy(ponad miesiąc napewno) edit: fizyki specjalnie tu nie ma, parę godzin(/ogarnięty-minut) roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Z tego co wywnioskowałem to dopiero zapoznajesz się z programem GM, a więc pewnie samo zapoznanie z nim zajmie Ci parę dni/tygodni. Na początek tejże przygody nie polecam do zabierania się do takiego projektu, gdyż stworzenie takiej gry wymaga nie lada wysiłku i odpowiednich zdolności programistycznych, jeśli twoja wiedza na ten temat jest niewielka, to nie masz szans na chwilę obecną na stworzenie takiej gry. Dlatego też na początek polecam zabrać się za coś dużo mniej wymagającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xeophyte Opublikowano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Dziękuję, jeszcze kilka pytań. 1. Czy implementacja sztucznej inteligencji (boty) jest możliwa i jeśli tak to jak trudna jest do zrobienia do takiej gierki? 2. To samo z menu użytkownika (ustawienia gry itp itd). Czy w ogóle da się zrobić i w jakim zakresie. 3. Czy znacie podobne projekty, na których mógłbym się wzorować? 4. No i czy do tego wszystkiego wystarczy wersja bezpłatna programu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Jeżeli masz używać GM 8.x to nie wystarczy. Nie ma w wersji darmowej m.in. obsługi sieci. Natomiast w GM:Studio możesz użyć zewnętrznych bibliotek, ale wersja darmowa ma ograniczenia zasobów, np. 10 skryptów, 20 obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 HaxBall jest bardzo dobrym przykładem do nauki GM-a, o ile zapomni się o grze sieciowej. Zrobienie czegoś takiego dla 2 graczy na jednej klawiaturze powinno zająć początkującemu mniej niż miesiąc. Z botami też nie powinno być problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 @Threef: Zapomniałeś odpowiedzieć koledze na 4 pytanie, dlatego ja to zrobię. W GM Studio Free zrobiłbyś coś takiego nawet jakbyś później chciał to rozszerzyć o moduł gry sieciowej, z tym że dla dwóch graczy tak jak mówił Threef byłby problem z klawiszami na klawiaturze, bo można wcisnąć tylko 3 w jednym momencie, a wiadomo, że 3 to może wcisnąć jeden gracz w takiej grze jak Hax. Ale może dałoby się to jakoś obejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Jakie 3 na jednej klawiaturze? Kto Ci to powiedział? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Starsze klawiatury tak miały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 To ograniczenie ( 3 czasem 4 lub 5 przycisków ) posiadają wszystkie klawiatury podłączane pod szeregowy port ps/2, oba porty ps/2 ( dla myszy i klawiatury ) są obsługiwane przez 1 ten sam mikrokontroler ( a nie processor na płycie ) więc jego możliwości są ograniczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Oo racja. Nie wiedziałem o tym. Moja ma ograniczenie 4 klawiszy (kupiłem raz pod usb i nie chciała mi chodzić więc mam ps/2 -.-). @Topic Jeżeli bardzo zależy Ci na grze sieciowej, to spróbuj najpierw napisać chociaż prosty chat dla kilku osób. Z pewnością przybędzie Ci doświadczenia do pisania tego typu gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xeophyte Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Jakby ktoś odpowiedział na 2 i 3 pytanie jeszcze to byłoby ok :) Stworzyłem prostego soccera na podstawie jakiegoś tutka z YT i na laptopie mogę grać dwoma postaciami na raz więc z tym nie ma problemu. Ale tak ogólnie to czarno widzę odtworzenie haxballa, ileś tygodni nauki tylko po to żeby na końcu stworzyć coś co mnie nie zadowoli jest zniechęcające już na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Nie no poważnie najpierw spróbuj zrobić najpierw single-player. Później, jak zdobędziesz doświadczenie, bez problemu przepiszesz na multi (tzn. będziesz i tak musiał kombinować, żeby lagów nie było). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się