Skocz do zawartości

39 dll i przesylanie danych


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D

 

Mam pewien problem z przesyłaniem danych w mojej grze. wiem jak zrobić by klient wysyłał np. współrzędne na serwer i żeby serwer je odebrał ale nie wiem jak zrobić by serwer wysłał te dane do wszystkich oprócz tego gracza który je wysłał. Drugim problemem jest jak zrobić że jak już inni gracze odbiorą te dane to stworzą obiekt "inny_gracz" i będą go mu przypisywać te współrzędne (załóżmy że gra jest na 5 graczy wiec przy odbiorze danych trzeba wiedzieć do którego "innego_gracza" należą współrzędne). Proszę was o pomoc bo gdy czytam różne artykuły nie jest tam jasno napisane jak wysyłać dane do innych graczy i jak inni gracze maja je odbierać i przypisywać je do reszty grających na serwerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

GML
var od_kogo = jakas_liczba; //var jest chwilowo globalne, ponieważ w jednym momencie kod wykonuje się dla 1 instancji

with (all) {

if player_id != od_kogo wyslij_dane();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tez myslalem o przypisywaniu jakiegos id do obiektow czy socketu i przy wysylaniu danych na serwer wysylac rowniez id czy socket i tak sprawdzac do kogo wyslac dane itd ale nie wiem jak to przeniesc na kod xd a twoj przyklad mi nie dziala bo nie moge sobie poradzic z tym 39dll.gex czy cos tam xd ale ogarne kod jak z twojego przykladu jak bede na komputerze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy nie było czasem takiego przykładu jeszcze za moich czasów? W najprostrzy sposób mozesz sobie dla każdego nowo połączonego gracza do serwera w aplikacji serwera tworzyć obiekt gracza jakiś tam objPlayer i każdemu przypisywać nowe id - potem tylko with(objPlayer) i tam wysyłasz, zakładając, że w tym obiekcie masz też zmienną z socketem do niego itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...