Lordis Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Witam :D Mam pewien problem z przesyłaniem danych w mojej grze. wiem jak zrobić by klient wysyłał np. współrzędne na serwer i żeby serwer je odebrał ale nie wiem jak zrobić by serwer wysłał te dane do wszystkich oprócz tego gracza który je wysłał. Drugim problemem jest jak zrobić że jak już inni gracze odbiorą te dane to stworzą obiekt "inny_gracz" i będą go mu przypisywać te współrzędne (załóżmy że gra jest na 5 graczy wiec przy odbiorze danych trzeba wiedzieć do którego "innego_gracza" należą współrzędne). Proszę was o pomoc bo gdy czytam różne artykuły nie jest tam jasno napisane jak wysyłać dane do innych graczy i jak inni gracze maja je odbierać i przypisywać je do reszty grających na serwerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 28 Września 2012 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 GML var od_kogo = jakas_liczba; //var jest chwilowo globalne, ponieważ w jednym momencie kod wykonuje się dla 1 instancji with (all) { if player_id != od_kogo wyslij_dane(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 ok dzieki ;) ale to tylko kod jak wysylas dane do innych graczy. A jak zrobic by gra tworzyla obiekty "inny gracz" i wiedziala do ktorego przypisac odpowiednie wspolrzedne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Przy dołączaniu graczy na serwer tworzysz nową instancję i zapisujesz u niej w zmiennej jego socket, w mojej topce( czy jakoś tak ) jest przykład( Silnik MMO ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 hmm tez myslalem o przypisywaniu jakiegos id do obiektow czy socketu i przy wysylaniu danych na serwer wysylac rowniez id czy socket i tak sprawdzac do kogo wyslac dane itd ale nie wiem jak to przeniesc na kod xd a twoj przyklad mi nie dziala bo nie moge sobie poradzic z tym 39dll.gex czy cos tam xd ale ogarne kod jak z twojego przykladu jak bede na komputerze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Czy nie było czasem takiego przykładu jeszcze za moich czasów? W najprostrzy sposób mozesz sobie dla każdego nowo połączonego gracza do serwera w aplikacji serwera tworzyć obiekt gracza jakiś tam objPlayer i każdemu przypisywać nowe id - potem tylko with(objPlayer) i tam wysyłasz, zakładając, że w tym obiekcie masz też zmienną z socketem do niego itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się