FanXX Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Witajcie, z góry mówie ze ten banalny i łatwy kod nie chce mi działać jak jak bym to chciał więc opisze co mam: STEP GML if !if object_exists(facebook_app) {instance_create(x+0,y+0,facebook_app)} other if object_exists(facebook_app) {with(facebook_app) instance_destroy();} i jeszcze przetłumacze co chce zrobić na polski język: Jeśli obiekt facebook_app nie istnieje to utwórz ten obiekt na x+0 i y+0 a jeśli istnieje to nic nie rób albo usuń ten co powstał (drugi) a ten istniejący zostaw Mógłby ktoś mi pomóc bede naprawdę wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Mylisz obiekty z ich instancjami. Obiektów się na mapie nie stawia to są zasoby gry. To co stawiasz na mapie bądź za pomocą kodu to instancja obiektu. object_exists() sprawdza czy istnieje w drzewku z zasobami w folderze 'objects' obiekt o podanej nazwie a nie czy istnieje jego instancja w roomie. Po za tym niepoprawną składnię widzę. Co według ciebie ma oznaczać to: if !if GM tego nie rozumie. Przeczytaj sobie to na głos "Jeżeli nie jeżeli" ?? tego other if także. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Auć. To, co napisałeś, jest pozbawione większego sensu i wynika z niezrozumienia składni . Polecam przerobić od początku szybki kurs podstaw: kliknij tu. Tłumacząc z Twojego: Jeżeli nie jeżeli instancja* facebook_app istnieje, to utwórz instancję facebook_app w (x+0,y+0), [nieprzetłumaczalne odniesienie do innego obiektu :P] jeżeli instancja facebook_app istnieje, to zniszcz każdą instancję typu facebook_app Jeżeli nie, to nie jest other if, tylko zwykłe else. other to konkretny obiekt (jego identyfikator, będąc bardziej ścisłym), z którym związana jest dana akcja (jeżeli masz akcję kolizji, to other odnosi się do tej instancji, z którym ten pierwszy się styka). Po drugie x+0 = x. Dodawanie zera do czegokolwiek jest bezcelowe. Kolejny błąd jest w Twoim rozumowaniu: nie ma czegoś takiego jak 'wykonaj A albo B'. Musisz się zdecydować, jaką akcję podejmujesz. Przemyśl jeszcze raz, co chcesz uzyskać. Na mój gust zależy Ci na tym, by mieć tylko jedną instancję typu facebook_app. Zamiast w stepie sprawdzać co krok, ile ich jest, lepiej sprawdzać liczebność tylko przy tworzeniu takich obiektów. Do zliczania służy funkcja instance_number. * - nieprzyjemny anglicyzm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanXX Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Dziękuje za szybką pomoc, ustawiłem kod na Create GML if instance_number(facebook_app) < 1 { instance_create(x-135,y-130,facebook_app)} oraz pare kodów do Destroy i step i ładnie działa. Dzięki HuderLord i Jakim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi